Gå til innhold
Hundesonen.no

Bader dere kattene deres en gang i blandt?


Tine

Recommended Posts

Jeg har bada pus :)

Di fleste her har aldri vært bada, men Pheobe har vært bada hvertfall 5 ganger i hennes 8årige liv. Grunnen var at pelsen var ustelt og hun lukta mindre godt. Men skal si det ikke er pop å bade. Sol der i mot, hun kommer løpende med engang hun hører springen. Elsker å stå der å dukke hodet under. Kan jo slå på vannet uten at hu flytter seg når hun sover opp i vasken. Mannen min lå i badekarret en gang å da datt hun ved et uhell oppi til ham. Hun ble først litt overaska å så la hun seg å malte på brystkassa hans, rare pusen :D Må ha vært fisk i sitt forrige liv ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver måned minst. Han greier alltid å smøre seg inn med et eller annet smuss :)

Om han liker det er en annen sak, bader ham i vasken og det er en kamp på liv og død hver gang. Hele badet er vått etterpå, og han løper rundt på gulvet skikkelig fornærmet. Men trenger det gjør han, han bor på gård og stinker kraftig i blant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, aritg at denne tråden kom nå.. se et annet sted på forumet her om "jeg har fått meg piggsvin" tråden. hehe.

Yapp, jeg bader kattene til tider. Rett og slett litt fordi det hender de klarer å bli skikkelig møkkete (som var grunnen idag), og i tilegg til at jeg faktisk er allergisk mot katt, og da hjelper det litt å bade dem.

Nå var det lenge siden sist, og pelsen dems var helt ok egentlig, men Lucifer (den dotten), klarte å snike seg ut på kryploftet mens Lars og faren hans snekret i går, og etter to turer der ute var han plutselig ikke hvit lenger, men type GRÅ! koksgrå... Samt at han hadde tasset rundt i isolasjonen lenge, så da fant jeg ut det var best å bade han. Og nei, vi driver ikke med forskjells behandling, så Psycho måtte også til pers. hihi.

Ellers er vel Luc bare blitt badet 3-4 g oi sitt liv, i tilegg til de "frivillige" da han har falt i badekaret. Psycho ble nok badet oftere da jeg hadde Buffy, men ikke så mange ganger på han heller.

De takler det veldig fint. Psycho sloss litt idag til jeg fikk satt han ned i dusjkabinettet, etter det så bare går han rundt om jeg ikke holder han fast, og skriiiiiiker. Men, ellers kjempesnill!

Luc er lik. Tasser rundt, litt opp på to, og mjauer litt, men ikke noe klør eller kamp ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi ramla ned i badekaret til meg en gang, mer bading blir det ikke på den pusen. Det var en vond opplevelse for oss begge :D Ellers har jeg vasket henne med fuktig klut etter dyrlegebesøk et par ganger da hun var full av blod/spy, stakkars! Heldigvis klarer hun fint å vaske seg selv så slipper jeg det styret.

:) Himla søtt med den pusen som likte bading, skulle ikke tro det var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi ramla ned i badekaret til meg en gang, mer bading blir det ikke på den pusen. Det var en vond opplevelse for oss begge :D Ellers har jeg vasket henne med fuktig klut etter dyrlegebesøk et par ganger da hun var full av blod/spy, stakkars! Heldigvis klarer hun fint å vaske seg selv så slipper jeg det styret.

:D Himla søtt med den pusen som likte bading, skulle ikke tro det var mulig.

Mayhem pleide å hoppe oppi badekaret før, når det var tomt, veldig artig det :)

En gang han hoppet oppi var det derimot ca. 10 cm vann oppi, han fikk helt sjokk, og spratt ut av badekaret fortere enn svint, og løøøp ut av badet. Siden har han aldri vært nær badekaret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine blir aldri badet sånn ordentlig, men måtte tørke Smitty med såpe en gang da hun fant det for godt å hoppe opp i pipa! Hvem visste at det var en hylle hvor det er plass til en katt, ca en meter oppe....?? :)

Ellers har min ene også hoppet oppi badekaret en gang!

"Hmm... Hva er dette??"

"Lukter det noe??"

"VANN!! OÆHH...!"

Jeg tror jeg ble like overrasket som Smitty der jeg HELT TILFELDIG satt med at kamera. Derfor ble bildene litt deretter.. Men det er moro å ha dokumentert det da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her så bader vi kattene kun hvis de har virkelig blitt skitne så de ikke får vasket seg selv! men må jammen meg si det er morsomt å se på kattene når de er våte, for jammen meg er kattene skikkelig spinkle under all den pelsen de har!! og så med piggsveis...de er jo søte!! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I går ble Toby badet for første og andre gang.

Han hadde vært på jakt hos naboen vår som er grisebond og hatt er "lite" uhell...han var dekket av grisemøkk fra topp til tå!

Begge gangene ble han shamponert inn 2 ganger. Han syns ikke det var veldig stas, men det gikk bra. Nå er han god som ny :icon_redface:

grisekatt2.jpg

grisekatt1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Jeg vaske aldri katta mi jeg, han klarer seg fint selv. Har aldri vært noe møkkete eller noe i pelsen da. (han er ute om natta og litt på dagen)

Søstera mi skulle "vaske" han en gang da vi var små, og puttet han oppi trillebår med vann, og det likte han ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Jeg har en crememasket Hellig Birma, så det vil si at hun så godt som er hvit. Har ikke trengt noe bad enda. Vil gjøre det så sjeldent som mulig, men tror nok kanskje hun trenger det litt oftere med tanke på at hun er så lys, men som sagt, så lite som mulig. Det idelle er vel et par-tre ganger i året på en innekatt syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...