Gå til innhold
Hundesonen.no

To skogsturer, to elger


ida

Recommended Posts

For et par dager siden møtte Fibi og jeg ei diger kolle oppi skogen her. Fibi boffa litt og elgen trakk seg litt unna, men dreit egentlig i oss, tror jeg. Den var veldig stor og jeg følte meg litt liten. Det tror jeg Fibi gjorde også, for hun kom rimelig kjapt inn på plass og holdt seg der!

I dag gikk jeg tur med Solo og jammen møtte vi på sønnen eller kanskje nevøen til kolla! heldigvis var det jeg som så elgen først og sprang andre veien, mens jeg ropte på Solo. Hun hadde nesa i været og halen gikk som ei sveiv og var på elgjakt, hun! Hun led av akkutt hørseltap, så jeg satte meg på en liten knaus og ventet. Etter fem-ti minutter kom hun spurtende fra et helt annet sted enn der elgen var, så hun hadde nok ikke funnet den!

Er det virkelig sånn at elgen egentlig ikke er så redd oss? Den i dag sto da bare der. Det var jeg som løp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, de er svære! Måtte plutselig på 2 i fjorhøst da jeg var ute med Mira. Vi rundet en sving og der sto de! Var ikke mange meterne mellom oss. De så bare dumt på oss og gresset videre.... :rolleyes: Men jeg ble ganske svett ja. Hadde Mira løs og fryktet at hun skulle løpe bort til dem og få seg ett spark eller ro, men hun gikk for første gang i sitt liv fot heeeele veien hjem igjen! Pysa mi ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle en liten historie (sann!) om elger og hunder og eiere på tur..:P Mamma var på tur med sin daværende BCtispe på denne tiden av året, og trente "gjemme seg for hunden så hunden skal følge litt mer med på tur"-leken, som sikkert de fleste av oss har lekt innimellom. Så hun gjemte seg da, og når hunden kommer oppfører hun seg så rart, reiser bust, tripper fremover på klørne omtrent, og mamma skjønner ingen ting. Hun reiser seg opp, snur seg, og ser en diger elgokse reise seg fra liggestedet sitt ca to meter bak hennes gjemmested..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så "heldig" at Toya ble skremt av en elg da hun var valp og liker overhode ikke store dyr ( herunder hest, elg, ku, reinstyr etc )

Hun var rundt 6 mnd og det var vinter, mørkt og kaldt ute og vi var på morgentur. Rusler opp i skogkanten, slipper henne som vanlig og hun setter seg rett ned og tisser. Det vi ikke ser er at like ved Toya står det 2 elg. Plutselig løper de og elgen bråker noe sinnsykt når den løper. Toya skvetter og piler hjem.

Fikk seg en sikkelig støkk og liker ikke elg/store dyr etter det.

Noe som i grunn er veldig kjekt. Vet at hun ikke vil løpe etter elg.

Ikke så ofte vi treffer elg, selv om vi går i skogen nesten hver dag.

De jeg treffer stikker som regel av og jeg går bare en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...