Gå til innhold
Hundesonen.no

Pleier dere kjøpe julegave eller lage julekalender til hunden?


Eføya

Recommended Posts

Lurer litt på om dere andre kjøper julegaver eller lager julekalender til hundene deres? Eller er det bare jeg som er litt tullete :rolleyes: Synes sånt er koselig jeg ;) Om dere gjør det så kom gjerne med noen tips! Trenger litt inspirasjon. Tror jeg har for lite å gjøre om dagen :D . Er høygravid og gått ut i perm så dagene blir litt lange. Da er det greit å ha noe å gjøre ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage julegaver til hugo sine hundevenner, og selvfølgelig til lille skatten.

Pleier å lage godbiter og male en liten pappeske eller noe og ha det oppi til vennene hans, med ett lite bilde av de to som kort. Lille skatten har sin egen lille ønskeliste som vi sender ut til familien, (bittelitt sleip? jeg?) og han ønsker seg oksetisser, ball, kurs, penger til utstilling, og kosestunder. Av meg så får han ett elgebein eller noe sånt. Og selvfølgelig julebad, som for han er nesten like godt..

Julekalender har jeg tenkt på, men aldri gjort, men vi tar noen ekstra lange snøturer innimellom, og kjøper kanskje inn noen ekstra godbiter.

Og så får han jo bli med og finne juletre, og tisse på alle vi ikke velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får selvsagt en liten gave (et ekstra stort bein eller noe sånt). Men har ikke noen kalender.

Men om jeg sku hatt det ville jeg lagd den selv, puttet noen godbbiter noen dager, kanskje et øre en dag her og der. En liten leke en dag f.eks. Bare sånne billige ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kanskje vi pakker inn noen godbiter og legger under treeet. Kanskje! Feirer ikke bursdagen til hundene heller! Men hundene er derimot svært rause, så det er alltid pakker fra dem til ungene til både jul og bursdag! Omtenksomme vofser! :D

Tips ja! Lag julekalender til babyen, da vel! Eller pappaen, eller begge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekalender har han ikke fått, men i fjor fikk jeg en sånn med sjokolade, så da måtte vi jo dele, jeg og firfotingen... (JADA jeg vet at sjokolade ikke er bra for hunder, men han får bare bittelitt)

Julegaver får han, både av meg, familiemedlemmer og hundevenner. Dessuten har han alltid kjøpt en liten ting til alle vi feirer med, samt barna i slekta. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pleier ikke å kjøpe julekalender til hundene, og til jul så får de et bein eller griseøre - som IKKE legges under juletreet nei, de har heller ikke lov å pakke opp før etter middagen ;)

Men ett år var Herverket veldig flink og hjalp mine søte små 2beinte med å spise opp deres kalendere ;) De var ikke så veldig glade for det egentlig, så da måtte mor ut og shoppe nye kalendre da.. Minstebarnet var svært bitter når han stjal den og... ;) Etter det så ble kalenderene tatt ned av veggen og lagt inn i skapet.. Det var litt nedtur for julestemningen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper julegaver til hunden ja. Forsåvidt kjøper jeg bare ting jeg skulle ha kjøpt uansett. I fjor fikk voffsen en regndress/snødress som vi virkelig trengte for å forhindre at hele hunden så ut som en snøball når vi hadde vært ute på tur. Ellers fikk hun griseører og litt snacks.

Jeg liker å dulle med dyrene, men kjøper aldri gaver som de ikke trenger. Det må bli objekter som kan gjøre nytte for seg. Til min veninne sin hund kjøpte vi for eks. en refleksvest. Kjekt å ha på en kullsvart hund med løpe-tvangstanker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får julegaver. Opp til flere stykker, pakket inn og lagt under treet. Bogar må passes på, ellers er han og sniker i pakkene og biter i de...

Som oftest blir det noen hundegodis av et eller annet slag. Gjerne struper, da det er favoritten her, tyggebein, leker og evt noe utstyr jeg trenger. Sistnevnte er ikke hundene like begeistret for da.

Julekalender bruker de ikke å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter med kalender fra 1desember. første året som simba opplevde jul lagde jeg kalenderog putte godbiter og bein oppi. første julen til Nana så fikk dem begge kalender fra dyrebutikken :P

24.desember på morran så får dem julesokk hvert år.

På kvelden :P Blir det gaver :P De får et bein som de koser seg med mens vi spiser, i fjor fikk dem et hver til 150, sånn stooort godt bein :P Når vi åpner pakkene får dem først :P Da :P ar jeg kjøpt leker, godbiter og litt annet. så jeg kjøper fra dyrebutikken. lagde kalender det første året til simba :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter med kalender fra 1desember. første året som simba opplevde jul lagde jeg kalenderog putte godbiter og bein oppi. første julen til Nana så fikk dem begge kalender fra dyrebutikken :P

24.desember på morran så får dem julesokk hvert år.

På kvelden :P Blir det gaver :P De får et bein som de koser seg med mens vi spiser, i fjor fikk dem et hver til 150, sånn stooort godt bein :P Når vi åpner pakkene får dem først :P Da :P ar jeg kjøpt leker, godbiter og litt annet. så jeg kjøper fra dyrebutikken. lagde kalender det første året til simba :P

Sånn stort bein fikk Rex til jul også, men stakkars gutten min syns det var så stort, så han var redd det :o (han har jo aldri sett noe sånt før)

Så julekvelden måtte pappa ty til saga, og da ble det mye mer fristende!

Søte gutten min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka får alltid Julegave hos meg, det er som oftest et innpakket tyggebein.. Hun åpner alltid pakkene selv.. :o Litt morro å se på.. :P

Julekalender har jeg ikke gadda å laget til henne.. Men hun får så mye godt i julen at det får holde..

På bursdagen sin får hun litt ekstra godis, som ei griseøre eller en grisehale eller noe i den duren.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt kos har vel ingen vondt av:) Jeg gir julegaver; noe godt å tygge på, en leke og kanskje noe utstyr hvis det er noe som skal kjøpes inn omtrent da uansett. Det viktigste er at det er noe å kose seg med. Det er gøy når de pakker opp sammen med oss. De får jo ros også, når de gjør riktig og mestrer. Blir koselig stemning av det. Vi gir gave til den andre hunden i familien (hunden til fetteren min) også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund får julegave og den pakker hun alltid opp selv. Det liker hun veldig godt!Hvis jeg blir lei av å pakke opp mine egne kan jeg bare gi de til Trude så pakker hun de opp for meg, hun er meget flink og må jeg si :D Men må passe på at jeg ikke får en julesjokolade eller noe for da blir det jo litt slev på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...