Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten skiter KUN bak TV`n... !


BareLinn

Recommended Posts

Ah!

Nå er jeg så irritert på den pelsdotten vi har !

Han er en snart 4mnd gml huskatt..

Kjempe søt...<3

Er veldig glad i han..Men eneste problemet er at..

Han bare driter bak tv`n... !

Vi har prøvd alt mulig..spray,trykke trynet nedi det å vise hvor kassen er, og nå skal vi prøve med salmiak..

Hørte at det kunne hjelpe..

Det er blitt så ille at..hvis INGENTING hjelper kan vi ikke ha han lenger..

Vi leier leilighet, og huseier/naboen er ofte innom..

Det lukter så j*vlig !!

Og dessuten...

i helga..så var jeg og typen på hotell.tur, uten dyr, for første gang...

Og når vi kom hjem hadde han jggu driti OPPI sofaen !!

Detta går ikke lenger !!

HVA KAN VI GJØRE?????

Trenger såårt hjelp...NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Zelda var lita hadde hun aldri vært inne, for di som hadde henne ville ikke ha henne inne. Hun bæsja hele tiden på badet. Samme sted hvergang. Viste henne gang på gang hvor doen stod, men det gav ingen resultater. Så løsningen ble å sette en do akkuratt der hun gjorde fra seg, det var sukkse :P

Etter en stund flytta jeg doen dit den skulle stå og hun gikk aldri siden på badet for å gjøre fra seg. Så jeg ville skyvd frem Tv`n for en stund å satt doen bak der jeg :P Hvordan do har du? Er noen katter som ikke vil gå på do med tak på. Mens andre vil gjerne ha det for å ha det litt privat. Hvis maten står for nær doen kan dette karnsje også være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ?!? Hvorfor i alle dager skulle man trykke ansiktet til katten i avføringen ?! Trodde virkelig ikke folk gjorde sånt lenger.

Synes også det var litt grovt. Alle reagerer om man trykker hundens tryne nedi piss og drit, men det er ok med katten?

Når dere ser katten går bak tv`en, løft den opp og putt den i kassen i stedet. Igjen og igjen. Overse den om den ikke går i kassen, ikke kjeft. Da går det bare verre, og den går heller andre steder og driter, (og da mener jeg ikke kassen.)

Den skjønner det etterhvert. Er kassen tilgjengelig nok? Har dere ren kattesand i kassen? Husk å rose mye om den går på do i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asså...jeg spurte om råd ! ikke kritikk...:P

jeg syns jo ikke det er no koselig å trykke hode ned til det..trykket det ikke I avføringen...

Dessuten syns jeg ikke det er no hygglig..fikk bare høre at det kunne funke :s

Han har fortsatt ikke gitt seg med det, og vi har prøvd alt..

Nå har vi gjemt ledningene han gjør fra seg på...

Men han "graver" dem frem igjen for å få gjort fra seg...

Blir SINT ! ...

Han er flink egentlig...for han gjør fra seg når han er ute...

men alikevel...han burde snart skjønne..

for det her klarer ikke jeg å leve med i lengden..

greit med hund som har uhell inne en sjelden gang, og våt bikkje lukten, og pote-spor..

Gjør meg ingenting..

men når katten finner seg egen "do" inne...

Da har det gått langt..

Men kan det ha noe med å gjøre at han ble tatt fra mamman da han var 6uker??

syns det var tidlig jeg :S trodde det var 12uker minst...

Menmen...

Og JAH...han har rein kasse hele tida...

han tisser oppi der...men ikke driter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fortsatt ikke gitt seg med det, og vi har prøvd alt..

Nå har vi gjemt ledningene han gjør fra seg på...

Men han "graver" dem frem igjen for å få gjort fra seg...

Blir SINT ! ...

Altså, for det første - det er snakk om en liten bebiss her. Noen trenger litt lenger tid enn andre til å bli husrene. Hvis han graver frem ledningene han gjør fra seg på så har jo dere masser av muligheter til å bære han bort på doen, og rose han dersom han gjør noe der. Gravelyden må dere da høre på ganske lang avstand, og da gjelder det bare å være rask nok til å få han i kassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for det første - det er snakk om en liten bebiss her. Noen trenger litt lenger tid enn andre til å bli husrene. Hvis han graver frem ledningene han gjør fra seg på så har jo dere masser av muligheter til å bære han bort på doen, og rose han dersom han gjør noe der. Gravelyden må dere da høre på ganske lang avstand, og da gjelder det bare å være rask nok til å få han i kassa...

Joda det er sant..Men vi er veldig mye borte, og det er sjeldent vi tar han i å gjøre fra seg inne..

Sett han gjøre fra seg ute et par ganger..og i kassen sin med engang vi fikk han...

Men han slutta med det...Og vi finner ikke grunnen...

Han er ikke syk..og ikke no galt med avføring, sålenge han får det han skal ha, og ikke noe utenom...

Eneste som står ved doen hans er databordet...asså..

Vi har et litt mindre vindu i enden på stua...under der står toalettet hans...og vedsiden av står datapulten vi ikke bruker..(har bærbar pc)

Og liiiitt lenger bort i andre retningen så står lekestativet hans...

Så doen hans er på en måte skjult dah...

Litt redd for å sette maten hans bak tv`n...som noen har nevnt lenger opp her...

Hva om han ikke spiser så lenge det står der?Skal jeg bare la det stå da eller? :P

Har hatt katt hele livet omtrent...(tilogmed 5på engang, 2ganger...)

Men aldri hatt dette problemet med noen av di...

Ikke engang di 10kattungene vi har hatt :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er sant..Men vi er veldig mye borte, og det er sjeldent vi tar han i å gjøre fra seg inne..

Sett han gjøre fra seg ute et par ganger..og i kassen sin med engang vi fikk han...

Men han slutta med det...Og vi finner ikke grunnen...

For det første - og dette er ikke kritikk, bare ment som hjelp - det vil ALDRI hjelpe å ta verken en katt eller en hund for noe den har gjort mens du ikke var hjemme. Har katten gått på do bak tven når dere er vekk så får du bare plukke det opp, og heller fokusere på å løse problemet når dere faktisk er hjemme. Fokuser på å

høre etter gravingen når du er hjemme, løft han rolig opp og sett han i kassa. Gjør han noe der så roser du han, gjør han ikke noe så følger du med på hva han gjør videre. Det er hvertfall sånn jeg ville forsøkt å løse problemet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - og dette er ikke kritikk, bare ment som hjelp - det vil ALDRI hjelpe å ta verken en katt eller en hund for noe den har gjort mens du ikke var hjemme. Har katten gått på do bak tven når dere er vekk så får du bare plukke det opp, og heller fokusere på å løse problemet når dere faktisk er hjemme. Fokuser på å

høre etter gravingen når du er hjemme, løft han rolig opp og sett han i kassa. Gjør han noe der så roser du han, gjør han ikke noe så følger du med på hva han gjør videre. Det er hvertfall sånn jeg ville forsøkt å løse problemet :P

Tusen takk.. :P Jeg skal prøve å holde øynene åpne :rolleyes:

Så får vi bare se.... går det ikke, så vet jeg ikke...

Skal kastrere han så fort han er gammel nok ihvertfall...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Litt redd for å sette maten hans bak tv`n...som noen har nevnt lenger opp her...

Hva om han ikke spiser så lenge det står der?Skal jeg bare la det stå da eller? :P

Har hatt katt hele livet omtrent...(tilogmed 5på engang, 2ganger...)

Men aldri hatt dette problemet med noen av di...

Ikke engang di 10kattungene vi har hatt :s

Kan være jeg husker feil, men var det ikke tipset om å sette kattedoen bak tv'en og ikke maten? Ser ikke helt hvilken nytte det skulle gjøre egentlig (bortsett fra at de fleste katter ikke ønsker å drite i egen matskål).

Men, altså... prøv å sett kattedoen bak der. Oppå ledningene, så burde det nok ordne seg. Dessuten, hvis det tipset virkelig gjaldt mat-så kan du vel helt greit gjøre det? Antar du bruker tørrfor på gutten, hvis ikke kan du jo bare kjøpe det-og da er det ingen risiko for kortslutning :P

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var tips om å sette maten bak tv'n også, og grunnen er vel at katter sjelden driter der de har maten sin.

Prøv det, driter han der allikevel så funker det jo ikke. Spiser han ikke der, så kan han vel strengt tatt få LITT mat et annet sted også, men vl anta at han før eller siden må drite en gang uansett, og gjør han det der da maten er der så funket jo ikke det tipset. Kan ikke helt innbille meg at han går så veldig lenge uten mat om han av en eller annen merkelig grunn sku nekte å spise da maten står der.

Prøv det du. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt redd for å sette maten hans bak tv`n...som noen har nevnt lenger opp her...

Hva om han ikke spiser så lenge det står der?Skal jeg bare la det stå da eller? :D

Nå fortiden må jeg flytte matskålene til kattene våre ofte. Etter at en bil kjørte inn i huset vårt og knuset halve badet.

Kattene våre spiser normaltsett på badet. I og med at det er endel håntverkere her så må de spise på kjøkkenet.

Jeg har alltid "plinget" litt på skålene deres når de får mat. Så det jeg gjør nå er og "plinge" litt på skålen og vise dem hvor maten står. Ingen av dem har problermer med at maten flyttes og de spiser helt normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter HATER lukten av appelsinskall/sitron skall. Prøv å legg det i en skål der den gjør fra seg, kanskje det hjelper. Det er så sur og sterk lukt at de trekker seg vekk derfra med en gang..

Katten min har pleid å leke med appelsinskall han... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker så godt jeg satt å spiste fruktsalat jeg hadde lagd selv, det var noen biter igjen med appelsin og jeg tenkte da snok pusen min kom for å tigge litt at: "ha,ha det der spiser du ikke", tror jeg ble litt stor i øya da han tok en appelsin bit og spiste den, det hadde jeg aldri trodd. Ellers har aldri appelsinskall virka på mine katter, ikke at jeg har prøvd å legge ut noe, men når di leker med skallet hvis jeg rensker meg en så sier jo det sitt:) Salmiakk det har jeg prøvd, for leee...nge siden da hadde jeg en pus som tissa i senga mi, x-antall ganger, salmiakk hjalp ikke noen verdens ting. Det var ikke før jeg fikk sterilisert ham at han slutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Aiai, faktisk. jaja, fort gjort! :)

Tja, sikkert noe du kunne funnet på den magiske bilen din da *fnis* :)

Du sier katten ble tatt fra moren 6 uker gammel, det er i hvertfall for tidlig ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...