Gå til innhold
Hundesonen.no

Legge ut film


Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Noen som kan si en enkel metode for å legge ut film, og forklar det gjerne så jeg får det inn med teskje. :P

Jeg setter opp siden min i frontpage, og laster den opp på home. Bare så det er nevnt. Skal jeg laste den opp et sted på internett og legge den ut på siden? (isofal, åssen gjør man det). ELLER får jeg lagt den ut på siden med frontpage.? (isofal, åssen?)

Skrevet

Enkleste måte.

Last opp filmen som du laster opp et bilde, og lag en link til adressen til filmen på siden...

Men dersom filmen er på mange megabyte, kan det være greit å komprimere den først. Har du Windows XP følger det som regel med Windows Movie Maker (Finnes under "Tilbehør"). Der kan du tilpasse filmen for web ;)

Skrevet

Har den moviemaker, men filtypen støttes ikke :/

Lastet opp videoen på nettet der man kan, men det blir så sinnsykt dårlig, ennå det er brukt mobilkamera, og filmen er ikke lengre enn 1 1/2 minutt.

Skrevet

Har liten erfaring med filmklipp fra mobiler. Hvilket filformat er det snakk om? Hvor har du lastet den opp? (Lettere å hjelpe hvis jeg vet hva det er snakk om :D )

Skrevet

Har liten erfaring med filmklipp fra mobiler. Hvilket filformat er det snakk om? Hvor har du lastet den opp? (Lettere å hjelpe hvis jeg vet hva det er snakk om :P )

3GPP Movie Importer står det på filformat :o (aldri hørt om)

Prøvd å laste opp på photobucket og ZippyVideos. Og da blir kvaliteten så dårlig at det ser ut som om det er bilder som er satt sammen til en video, er liksom bare hakkete om du skjønner (elendig til å forklare)

Skrevet

google

Har ikke rask nok linje på mobiltelefon til å gidde å finne tak i program, men det finne mange "convertere" som gjør om *.3gp til *.wmv ...

Video fra mobil har horribel kvalitet, så ikke sikkert du får den bedre, om den ikke er bedre i samme størrelse på pcn en du fikk det på nett...

Skrevet

google

Har ikke rask nok linje på mobiltelefon til å gidde å finne tak i program, men det finne mange "convertere" som gjør om *.3gp til *.wmv ...

Video fra mobil har horribel kvalitet, så ikke sikkert du får den bedre, om den ikke er bedre i samme størrelse på pcn en du fikk det på nett...

PÅ pc`en vises filmen likt som på tlf, og i lik str.. Og da blir det ikke hakkete i det heltatt.

Skrevet

PÅ pc`en vises filmen likt som på tlf, og i lik str.. Og da blir det ikke hakkete i det heltatt.

Når du laster opp en film til Photobucket blir den automatisk gjort om til Flash-format. Den versjonen du ser av filmen da, er altså ikke den samme på pc'en din. (Hvordan det er på ZippyVideos, husker jeg ikke akkurat nå.)

Det beste er nok om du får konvertert filmen til WMV-format. Har ikke tid til å se så mye nærmere på hvordan det gjøres akkurat nå, men hvis jeg skulle komme over en genial løsning så skal jeg si ifra :)

Skrevet

Når du laster opp en film til Photobucket blir den automatisk gjort om til Flash-format. Den versjonen du ser av filmen da, er altså ikke den samme på pc'en din. (Hvordan det er på ZippyVideos, husker jeg ikke akkurat nå.)

Det beste er nok om du får konvertert filmen til WMV-format. Har ikke tid til å se så mye nærmere på hvordan det gjøres akkurat nå, men hvis jeg skulle komme over en genial løsning så skal jeg si ifra :)

ja takk skal du ha hvertfall da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...