Gå til innhold
Hundesonen.no

Elgjakt og tur.


Tiv

Recommended Posts

Hvor lenge varer egentlig elgjakta?

Prøvde å få tak i grunneier, de fleste med hund er litt engstelig for akkurat ham.., men han var reist på jakt til nabokommunen, og hadde istedet leid ut området her. Jeg vet ikke akkurat hvor de jakter, og lurer på hvor man kan finne kart over privateide val?

Hvordan gjør dere andre det når dere går tur i skogen? Snakket såvidt med noen kjenninger av grunneier, og de bad meg holde meg helt unna, men de visste heller ikke hvor jakta pågikk. Ergo må jeg holde meg vekk fra skogen fra nå og til jul? Hundene går stort sett i bånd, men elgen skremmes jo likevel, så de vil ikke ha hverken folk eller fe vandrende rundt.

Og nå som båndtvangen var omme og sauene samlet inn... Jeg hadde virkelig gledet meg til å benytte skogen fullt ut! Her er bratte fjell og begrenset hvor man kan gå, med mindre man tar bilen i bruk og drar et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Er ikke så mye elgjakt her jeg bor, men jeg går tur likevel. Har krav på skogen jeg også.

Hunden ( fuglehund ) slippes løs og vi går tur på stien/veien, som vanlig.

Velger å stole såpass mye på elgjegerne at de ser forskjell.

Du finner kart over staten sitt terreng på www.inatur.no eller www.statskog.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de ser nok forskjell, men grunneier er kjent for sitt dårlige gemytt. Alle går på tå hev, og det verste er at det ikke finnes elg i dette området. Den kommer ikke før utpå nyåret, sånn er det hvert år, men jakte gjør de likevel.

Skal sjekke innom statsskog, og jeg tror jeg har sett kontoret deres i byen. Kan stikke innom der også!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...