Gå til innhold
Hundesonen.no

advarsel


athene

Recommended Posts

Solgte den ene kattungen til heartbeat på betalings avtale i februar.. avtalen var at de skulle betale 1000,- i mnd på han og han skulle være ferdig betalt nå til 1juli..  

Etter mye mas de første månedene så betalte de 2000 kr. men de 4 siste mnd nå så har de ikke betalt, kun kommet med rare unskyldninger for ditt og datt om jeg har vært så heldig og få tak i dem..  

Har måttet bruke forsjellige nr når jeg ringer henne, ellers så tar hun ikke telefonen.  

Så i går syntes jeg nok var nok og dro oppover til angitte adresse på henne i hov..  

Kommer dit, og ingen svarer.  

Så jeg går og prater med naboen, og der fikk jeg jaggu vite litt av hvert.  

For det første så hadde de flytta derfra i agust i fjor.  

Naboene ville da ikke ha dem der mer pga oppførsel og trygghet i nærmiljøet.  

I fjor sommer hadde de bland anna opp til flere ganger stengt hundene sine inne i kjelleren i over 12 timer av gangen, helt alene...  

Rundt på tomta der hadde det vist sett helt jæ..ig ut.  

Heldigvis viste naboen hvor den nye adressen var så hun forklarte meg veien dit.  

Og samtidig advarte meg om at jeg ikke måtte finne på og banke på døra der alene, at jeg burde ha med meg en og helst ha telefonen klar til og ringe politiet.  

Hundene de har er vist amstaffer og rotweilere, som de har brukt tilog sende på folk før.  

Så jeg måtte heller ikke finne på og bli med dem inn i leiligheten..  

De skylder penger over alt, så det kom ikke som noe sjokk på naboen da jeg sa dette..  

Jeg og typen durte da til adressen vi fikk av nabo, og der var de jaggu.  

Men de ville ikke slippe oss inn, eller snakke med oss i det hele tatt.  

Kun en som svarte usammenhengende og rart, hvem der. hvem der, opp til flere ganger.  

Og at han sto i dusjen med sønnen sin og ikke kunne komme ut nå.  

Da vi ba om og få prate med Linda så fikk vi beskjed om at de dreiv og flytta og at hu allerede hadde tatt med seg katta på fly til tromsø og at hun ikke var der.  

Men det som ikke helt stemmer er at når vi banka på første gangen så sa han til noen, Det banker på, tar du det.  

Sønnen kan han ikke ha prata til, for han sto jo i dusjen med han, dessuten så er han bare 4år.  

Og når vi gikk til bilen igjen så var det noen som hadde tatt inn en rotweiler på verandaen og lukket igjen døra der..  

Men vi ga oss ikke og satt lenge og venta i gangen der, til det kom noen andre som kom og banka på der.  

Det var noen som kjente dem og skulle levere no filmer, med for det så svarte han rart og ville ikke lukke opp..  

Prøvde og ringe linda i hele går, men hun la på hele tiden, eller tok ikke telefonen..  

Noen av nr hennes er også sperra nå og ikke i bruk..  

Hu virka veldig hyggelig og ordentlig når jeg møtte hu, men skinnet kan jaggu bedra..  

Så om noen får forespørsel fra ei dame i tromsø ang betalings avtale, send med en pm så kan du få navnet hennes og beskrivelse av hvordan henne så ut.  

Samme gjeller også om det kommer fra hov i land.  

Hun kommer aldri til og få råd til og kjøpe en katt i kontant, for verken hun eller mann jobber i føle naboen jeg prata med.  

Jeg har nå desverre ikke annet valg en og anmelde henne, hun har fått frist fram til kl 12 idag til og kontakte meg, ellers så blir det en anmeldelse fra min side..  

Jeg har alt på det reine, og har kontrakter og alt på kjøpet.  

For alt jeg veit så kan jo kattungen være solgt videre til noen andre og derfor de ikke vil snakke med meg..  

Så om noen der ute veit om noen som har kjøpt en Brun tigra hann katt, men hvit krage, hvit mage, hvite "birma sokker" på fram labba, hvitt opp til hasa på bak beina og en oppdelt tynn hvit stripe i ansiktet.  

Eller om dere har sett denne på utstilling, hørt om den eller noe.  

Så vær så snill og ta kontakt med meg.  

Han heter (N) Eldon's Escape  

Han er født 15.11.04 så han er nå ca 7mnd gammel.  

Jeg aner ikke hvordan han har det eller noe..  

Om han er solgt til noen kommer jeg ikke til og kreve han tilbake så framt han har det bra der han er.  

Viktigste for meg er og få vite hvordan han har det.  

det skulle jo være et bilde av denne katten også da jeg skal se om jeg får til og legge det til på en annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...