Gå til innhold
Hundesonen.no

advarsel


athene

Recommended Posts

Solgte den ene kattungen til heartbeat på betalings avtale i februar.. avtalen var at de skulle betale 1000,- i mnd på han og han skulle være ferdig betalt nå til 1juli..  

Etter mye mas de første månedene så betalte de 2000 kr. men de 4 siste mnd nå så har de ikke betalt, kun kommet med rare unskyldninger for ditt og datt om jeg har vært så heldig og få tak i dem..  

Har måttet bruke forsjellige nr når jeg ringer henne, ellers så tar hun ikke telefonen.  

Så i går syntes jeg nok var nok og dro oppover til angitte adresse på henne i hov..  

Kommer dit, og ingen svarer.  

Så jeg går og prater med naboen, og der fikk jeg jaggu vite litt av hvert.  

For det første så hadde de flytta derfra i agust i fjor.  

Naboene ville da ikke ha dem der mer pga oppførsel og trygghet i nærmiljøet.  

I fjor sommer hadde de bland anna opp til flere ganger stengt hundene sine inne i kjelleren i over 12 timer av gangen, helt alene...  

Rundt på tomta der hadde det vist sett helt jæ..ig ut.  

Heldigvis viste naboen hvor den nye adressen var så hun forklarte meg veien dit.  

Og samtidig advarte meg om at jeg ikke måtte finne på og banke på døra der alene, at jeg burde ha med meg en og helst ha telefonen klar til og ringe politiet.  

Hundene de har er vist amstaffer og rotweilere, som de har brukt tilog sende på folk før.  

Så jeg måtte heller ikke finne på og bli med dem inn i leiligheten..  

De skylder penger over alt, så det kom ikke som noe sjokk på naboen da jeg sa dette..  

Jeg og typen durte da til adressen vi fikk av nabo, og der var de jaggu.  

Men de ville ikke slippe oss inn, eller snakke med oss i det hele tatt.  

Kun en som svarte usammenhengende og rart, hvem der. hvem der, opp til flere ganger.  

Og at han sto i dusjen med sønnen sin og ikke kunne komme ut nå.  

Da vi ba om og få prate med Linda så fikk vi beskjed om at de dreiv og flytta og at hu allerede hadde tatt med seg katta på fly til tromsø og at hun ikke var der.  

Men det som ikke helt stemmer er at når vi banka på første gangen så sa han til noen, Det banker på, tar du det.  

Sønnen kan han ikke ha prata til, for han sto jo i dusjen med han, dessuten så er han bare 4år.  

Og når vi gikk til bilen igjen så var det noen som hadde tatt inn en rotweiler på verandaen og lukket igjen døra der..  

Men vi ga oss ikke og satt lenge og venta i gangen der, til det kom noen andre som kom og banka på der.  

Det var noen som kjente dem og skulle levere no filmer, med for det så svarte han rart og ville ikke lukke opp..  

Prøvde og ringe linda i hele går, men hun la på hele tiden, eller tok ikke telefonen..  

Noen av nr hennes er også sperra nå og ikke i bruk..  

Hu virka veldig hyggelig og ordentlig når jeg møtte hu, men skinnet kan jaggu bedra..  

Så om noen får forespørsel fra ei dame i tromsø ang betalings avtale, send med en pm så kan du få navnet hennes og beskrivelse av hvordan henne så ut.  

Samme gjeller også om det kommer fra hov i land.  

Hun kommer aldri til og få råd til og kjøpe en katt i kontant, for verken hun eller mann jobber i føle naboen jeg prata med.  

Jeg har nå desverre ikke annet valg en og anmelde henne, hun har fått frist fram til kl 12 idag til og kontakte meg, ellers så blir det en anmeldelse fra min side..  

Jeg har alt på det reine, og har kontrakter og alt på kjøpet.  

For alt jeg veit så kan jo kattungen være solgt videre til noen andre og derfor de ikke vil snakke med meg..  

Så om noen der ute veit om noen som har kjøpt en Brun tigra hann katt, men hvit krage, hvit mage, hvite "birma sokker" på fram labba, hvitt opp til hasa på bak beina og en oppdelt tynn hvit stripe i ansiktet.  

Eller om dere har sett denne på utstilling, hørt om den eller noe.  

Så vær så snill og ta kontakt med meg.  

Han heter (N) Eldon's Escape  

Han er født 15.11.04 så han er nå ca 7mnd gammel.  

Jeg aner ikke hvordan han har det eller noe..  

Om han er solgt til noen kommer jeg ikke til og kreve han tilbake så framt han har det bra der han er.  

Viktigste for meg er og få vite hvordan han har det.  

det skulle jo være et bilde av denne katten også da jeg skal se om jeg får til og legge det til på en annen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...