Gå til innhold
Hundesonen.no

Min framtidsplan er å bli Politi...hva er deres?

pappasito

Recommended Posts

Heij :o

Er om noen her som evnt. er utdannet, skal utdanne seg eller har planer om å utdanne seg til noe innen dyr? :o det hadde vært hyggelig å få høre deres nåverende eller framtidige planer..Selv har jeg lyst til å utdanne meg som politi, derfor jeg går på Idrettslinja for å bli sterkere fysisk og psykisk :o hehe

vel de som har lyst kan dele dette med oss andre her i hundesonen er hjertelig velkommen til det ..Kos å høre på

. P.S jeg ville gjerne jobbe med politihunder...

klem ;)

*Flyttet fra Hundeprat til Alt Mulig*

Mod Aya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kriminell

Knis. Nice Kristina, så koselig;D Så får du stifte nærmere bekjentskap med alle de her inne som vil bli politi også.. Hyggelig:)

Jeg skal bli lærer jeg, mest sannsynlig. Det er iallefall den veien utdannelsen min tar. Norsk og engelsklærer på vgs. Gjeerne lærer i skrivefag eller språk på folkehøgskole (alle de feriene a gitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier være litt 'stygg' når det dukker opp sånne spørsmål, folk vil ha allverdens fine, flotte utdannelser, yrker, gjøre det bra, få suksess, penger, penger er viktig, man drømmer seg bort sammen...og så kommer jeg og sier at jeg vil bare bli det dere er nå - frisk :wub: Bruk interesser, forutsetninger, innsats - til å leve også, ikke strebe etter (ofte) uoppnåelige mål. Ikke meningen å være kjempemoralist altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær... men har fått mindre og mindre tro på at jeg kan greie det. Trenger motivasjon! ;)

Jeanette du skal bli veterinær! Du er kjempe flink med dyr, og vil greie det fint :wub: Det er bare å tenke positivt og satse, dette klarer du. Husk du kan det du vil! :)

Jeg vil også bli veterinær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå et årig hundemassasje som er sprigbrettet til hundefysioterapi to årig, så jeg er ferdig med hele pakken om toår og tre månder.

Det er kjempe gøy og intresant, men fy fasan hadde jeg vist hvor mye anatomi, fysiologi og lesing det er så er jeg ikke sikker på at jeg hadde startet opp med den utdannelsen. (der jeg går krever hun MYE av oss elever og vi må pugge latin til det står ut av ørene våre, men vi får skikkelig utdannelse.)

MEN nå er jeg igang og det er kjempe gøy, selvom det kreves masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja det var det da... etter litt vingling frem og tilbake ser det ut som jeg peiler meg inn på lærer eller noe i den duren. Nå tar jeg ihvertfall en årsenhet i friluftsliv som kan inngå i lærerutdannelsen, så... undervisning er jo spennende da, er bare ikke helt sikker på hva jeg skulle blitt lærer innen :) Men håper på noe jeg kan bruke friluftsliv i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt Kiwi jeg da, men siden du tar Rimi tar jeg og det..

slår meg sammen med dere jeg..tar Rimi, jeg også...:(

Neidah...Jeg begynner på skole på nytt GK neste høst jeg...

Først helse & sosial, så barn & ungdom, så 3år på høyskole :)

Jeg vil nemlig bli barneverns pedagog ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå et årig hundemassasje som er sprigbrettet til hundefysioterapi to årig, så jeg er ferdig med hele pakken om toår og tre månder.

Det er kjempe gøy og intresant, men fy fasan hadde jeg vist hvor mye anatomi, fysiologi og lesing det er så er jeg ikke sikker på at jeg hadde startet opp med den utdannelsen. (der jeg går krever hun MYE av oss elever og vi må pugge latin til det står ut av ørene våre, men vi får skikkelig utdannelse.)

MEN nå er jeg igang og det er kjempe gøy, selvom det kreves masse

Jeg skal bli det samme, men det hjelper da ikke at du skreiv sånt, Renate..! :( <_< Blir jo nesten redd, jeg.. ;)

I tillegg har jeg kommet inn på høyskolen, og der skal jeg ta Innføring i Hundefag. :) Vurderer også å ta opp igjen den ene psykologieksamenen jeg strøk på, så står jeg enda sterkere. Og kanskje, hvis jeg gidder, ta de siste sosiologieksamenene jeg mangler. Det er vel to eller tre.. :unsure:

Når jeg er ferdig (hundemassør) får jeg nesten garantert jobb på dyreklinikken her jeg bor, i tillegg til at jeg jobbet på et hundepensjonat i sommer, som hun som driver har tenkt å utvide, og starte en rehabiliteringsdel. Hun driver med homeopati og akupunktur, men mangler massør/fysioterapeut. Og så vil typen flytte tilbake til Bergen, så da går alle de store (realistiske) planene i dass. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
    • Henger meg på pinewood! Jeg har hatt herre/unisex vest og den passet meg godt i bredde. Ble dessverre litt for lang eneste så var uheldig å ødela glidelåsen og sømmen på en lomme i ett fall. Foreløpig eneste minuset med den er at den blir litt tung om man er ute i heftig regn.  Fikk sommerversjonen til pinewood i erstatning fra widforss og den bruker jeg hele tiden. Store gode lommer som rommer masse! ikke opplevd å miste noe utav, og i konkurranse setting så skal det ganske mye til for at leker ligger synlig for dommer også. Så sånn teknisk disk som det skal det godt gjøres at skjer også.    Har også en IQ Dogsport multifunctional jakke jeg bruker på vinteren og jeg elsker den!! Liker spesielt godt at det er linere til lommene så man kan vaske dem ofte om man bruker litt grisete godbiter. Ikke fult så dyp lomme bak som pinewood, men ok nok. 😊    Har også en eldre CRW vest fra hooks og den er jeg ikke så fan av. For små lommer og for lett å miste ting utav. Fordelen er stofftypen som ikke tar til seg så mye vann i regnvær. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...