Gå til innhold
Hundesonen.no

Skulle du ønske rasen din kom i andre farger?

WheatenMali

Recommended Posts

Skrevet

Det er mange raser som bare skal komme i den og den fargen, f.eks kerry blue terriern skal komme i blå, wheaten i hvete, boxer skal IKKE komme i hvit og sånn..

Har du en rase hvor noen farger ikke er tillat? hvilken farge kunne du ønske deg rasen i?

Jeg ønsker meg hvertfall en blå/grå Wheaten terrier, som nydelige Wittney hos Petshopgirls, og det kan hende at drømmen min går i oppfyllelse om ikke så lenge :D:D

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nja.. Chow chow kommer jo egentlig i ganske mangen farger..

Men har veldig lyst på en Black and tan eller Blue merle Chow.. :D

Så får nå prøve å avle frem disse fargene selv.. :D Også få de godkjent..

Hehe.. *Drømme*

Skrevet

jeg ønsker meg en black&tan whippet :D å alle farger er tillat på whippet,så hvorfor ikke? 8)

Skrevet

Skulle ønske at pommene kom i tigret (slik som GD'ene) det er så nyyyyydelig farge! Alle farger er lov på pommer men har ALDRI sett en tigret en. Ellers så liker jeg godt blue merle pommer.

Og så skulle jeg ønsker at kees'en kom i andre farger enn bare grå..Tenk en varm oransje farge på kees...*drømme seg bort*

Skrevet
Skulle ønske at pommene kom i tigret (slik som GD'ene) det er så nyyyyydelig farge! Alle farger er lov på pommer men har ALDRI sett en tigret en. Ellers så liker jeg godt blue merle pommer.

Og så skulle jeg ønsker at kees'en kom i andre farger enn bare grå..Tenk en varm oransje farge på kees...*drømme seg bort*

Finnes det blue merle pommer?? bilde?? :-o

Guest Vicky
Skrevet

finnes kullsvarte aussies ja... de er ikke spesiellt godt eksteriør, men det er en del av dem i usa... i ranch typen selvsagt

Skrevet

det nærmeste jeg kommer en svart aussie:

black.jpg

Skjønte denne har blåe spotter på nesa si, så er jo ikke 100% svart men nærme!

Guest Vicky
Skrevet

hihi, den var vel mer grå svart... det finnes kullsvarte aussies :D

Skrevet
helt hvit buhund hadde vært noe! :D helt hvit collie hadde også vært pent..-->hvite hunder er pene! :D men ingen slår en blakk buhund! :D

rwm.jpg

Nærmer seg hvit collie, du kan få helt hvit collie hvis di krysser to blue merler, men disse kan være døve og blinde..

Skrevet
hihi, den var vel mer grå svart... det finnes kullsvarte aussies :D

joda, men når jeg søkte på black aussie på google var dette det nærmeste jeg kom, jeg tviler ikke at de finnes svartere men dette var alt jeg fant :D

Guest Vicky
Skrevet

hehe, ja... morsomt med forskjellige aussies... de blir aldri like... :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...