Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring med vaktler?


Jeampi

Recommended Posts

Heisann!

Er det noen som har/har hatt vaktler og har erfaring med det?

Kan dere fortelle litt om hvordan de er å ha i hus?

Jeg har utrolig lyst på vaktler men jeg vet ikke så masse om dem enda..

Jeg hadde tenkt å kjøpe meg et par og prøve med med å klekke egg.

Og tanken var å kjøpe dem å ha dem i bur inne til neste sommer for da får pappa stort hønsehus som de kan være i. Men har lyst og ha de en stund inne først for å temme dem. For noe av grunnen til at jeg vil ha vaktler er jo fordi at de er lette å temme...

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhe nei kobra love det forsto jeg ikke :D Kan du ikke forklare meg litt mer om dem? :D

Bilder:

t2.2614.jpg

t2.2615.gif

Eggene deres skal vist nok være en delikatesse og det skal selve fuglen også, men jeg som knapt nok kan spise vanlige hønseegg klarer aldri å spise noe sånt.

De ligner litt på den australske fuglen "Kivi"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhe nei kobra love det forsto jeg ikke :D  Kan du ikke forklare meg litt mer om dem? :D  

Bilder:

t2.2614.jpg

t2.2615.gif

Eggene deres skal vist nok være en delikatesse og det skal selve fuglen også, men jeg som knapt nok kan spise vanlige hønseegg klarer aldri å spise noe sånt.

De ligner litt på den australske fuglen "Kivi"

Haha! Så et program om Kivi-fuglene i går!! :D Det var litt av noen snålinger! Skikkelig hissige og kranglete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.home.no/vaktler/ <---tada!!

Her står det masse om vaktler!! :D  

Er også ute etter å lære mer om dem, står mellom dem og silkehøns... Kan man ha disse typene sammen? Vet du det? :S

Ja jeg har vært inne på den siden og spurt på forumet men det er ingen som svarer :D

Jeg har ikke peiling om silkehøns går sammen med dem...Jeg vil nå tro det...Men kanskje det står noe her: www.netthonsegaarden.no eller så var det dot com. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Så et program om Kivi-fuglene i går!! :D Det var litt av noen snålinger! Skikkelig hissige og kranglete :D

Ja jeg så også noe om Kivi på tvnorge...Hehe dødskule fugler azz! Så langde de sånn kul "syte lyd"....RÅ'e fugler! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...