Gå til innhold
Hundesonen.no

Fòr til aktiv hund


Marthe

Recommended Posts

Som kanskje noen har fått med seg, så har jeg problemer med at hunden min ikke legger på seg. Fikk tips i en annen tråd om å prøve fòr for aktive hunder (dette vil komme i tillegg til vom). Så kommer det vansklige spørsmålet; Hvilket merke skal jeg bruke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare kommnetere at dersom du bare fôrer på vom så må du tilsette vitaminer siden vom alene ikke akkurat er fullfôr :D

Selv fôrer jeg med V&H, og Eucanuba Active Dog (eller hva det heter) de gangen jeg går tom for V&H. Jeg velger våtfôret fordi skal jeg fôre på tørrfôr så må jeg gi så store mengder at det rett og slett er upraktisk. Dessuten blir det tilsvarende store mengder avføring. Norwegian Polar brukte jeg tidligere og er veldig fornøyd med det også (har noe med tilgang å gjøre at jeg byttet).

Dersom du virkelig har et problem med vekten på hunden, så ville jeg virkelig anbefalt deg å forsøke våtfôr. De aller fleste hunder synes dette er bedre enn tørrfôr og dermed blir det også lettere å få i de større mengder mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare kommnetere at dersom du bare fôrer på vom så må du tilsette vitaminer siden vom alene ikke akkurat er fullfôr :D

Selv fôrer jeg med V&H, og Eucanuba Active Dog (eller hva det heter) de gangen jeg går tom for V&H. Jeg velger våtfôret fordi skal jeg fôre på tørrfôr så må jeg gi så store mengder at det rett og slett er upraktisk. Dessuten blir det tilsvarende store mengder avføring. Norwegian Polar brukte jeg tidligere og er veldig fornøyd med det også (har noe med tilgang å gjøre at jeg byttet).

Dersom du virkelig har et problem med vekten på hunden, så ville jeg virkelig anbefalt deg å forsøke våtfôr. De aller fleste hunder synes dette er bedre enn tørrfôr og dermed blir det også lettere å få i de større mengder mat.

De går tilsatt vitaminer i tillegg :(

Jeg tenkte jeg skulle fòre V&H pluss tør fòr. Jeg snakket med ei annen som hadde fòret på Eucanuba Active, og hun mente at hunden fikk mer energi av det :D Vet ikke om dette stemmer, men hunden min har ikke godt av mer energi :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi er jo energi enten det brukes til å legge på seg eller gå til hodet som blodsukker, så da blir det tynn slapp hund, eller velfødd gal hund :D

Ja :rolleyes: Men jeg får vel prøve :(

Olivers er det noen som har erfaring med det?

Det er viktig at smaken er god på fòret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Som kanskje noen har fått med seg, så har jeg problemer med at hunden min ikke legger på seg. Fikk tips i en annen tråd om å prøve fòr for aktive hunder (dette vil komme i tillegg til vom). Så kommer det vansklige spørsmålet; Hvilket merke skal jeg bruke? :D

I tillegg til vom eller vom og hundemat? Anbefaller virkelig vom og hundemat.

Ja, de har dette :D Jeg er som sagt ikke noe flink med disse tabellene :rolleyes: Kan gjerne bytte fòrtype også :(

En ting jeg syns er rart med en del sånne tabeller på diverse nettsider og pakker er at det ikke står energiinnhold! Det er jo ganske viktig i denne sammenhengen. Ellers må jeg si jeg aldri har hørt om det foret før (er det bra? hvor kjøper du det?), men sammensettningen så grei ut, eneste jeg lurer på er hvor mye energi det inneholder.

Det eneste høyenergiforet jeg har vært borti er troll ekstrem på trekkhunder, og det var bra. Men kan du slippe å bytte formerke er det kanskje det letteste, hvis du er fornøyd med det du bruker. Men ta å se på innholdslister på forskjellige formerke og sammenlign i tillegg til å høre på andres erfaringer. På sånne tabeller er det spesielt innholdet av fett og proteiner du bør se på. Og så er det greit å se hvor mye energi (kcal) foret faktisk inneholder.

Edit: det er også greit å se hvordan proteiner osv. som er brukt. Hva kommer energien fra? Er det kjøtt? Hvordan kjøtt? osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :rolleyes: Men jeg får vel prøve :D

Olivers er det noen som har erfaring med det?

Det er viktig at smaken er god på fòret :)

jeg har ikke prøvd det for aktive hunder, men den vanlige, og den falt i smak her hvertfall. men du kan jo prøve å bestille smaksprøver derifra, sånn om du er redd de ikke vil like det, og heller prøve det ut om du ser de liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :rolleyes: Men jeg får vel prøve :D

Olivers er det noen som har erfaring med det?

Det er viktig at smaken er god på fòret :)

Bruker Olivers høy energi för til våre hunder. Begge to har måtte spise horible mengder av andre för for å holde vekten. Med olivers max energi er mengden passe og hundene holder vekten. Den ene får i tillegg v&h og kjøtt 3-4x i uken. Den andre får kjøtt ett par ganger i uken.

Om jeg husker rett så har Olivers smaksgaranti, så liker ikke bikkjen det så får du pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

I tillegg til vom eller vom og hundemat? Anbefaller virkelig vom og hundemat.

En ting jeg syns er rart med en del sånne tabeller på diverse nettsider og pakker er at det ikke står energiinnhold! Det er jo ganske viktig i denne sammenhengen. Ellers må jeg si jeg aldri har hørt om det foret før (er det bra? hvor kjøper du det?), men sammensettningen så grei ut, eneste jeg lurer på er hvor mye energi det inneholder.

Jeg bruker vom og hundemat (nr 33) :) Jeg er kjempe fornøyd med Franks Pro gold, lite avføring, fin pels og god smak. Jeg kjøper det på Tysvær Zoo :D

Bruker Olivers høy energi för til våre hunder. Begge to har måtte spise horible mengder av andre för for å holde vekten. Med olivers max energi er mengden passe og hundene holder vekten. Den ene får i tillegg v&h og kjøtt 3-4x i uken. Den andre får kjøtt ett par ganger i uken.

Om jeg husker rett så har Olivers smaksgaranti, så liker ikke bikkjen det så får du pengene tilbake.

Lurer på om jeg skal prøve dette :D

Så på baksiden av hundesport at Lone star har fått et fòr til jakthunder. Fant ikke noe info om dette på nettet, men jeg kan jo prøve olivers først :D

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...