Gå til innhold
Hundesonen.no

for....


rian

Recommended Posts

Hei. Jeg har nå fått en liten valp på 8 uker i hus, Felix, og Knerten er 11 år.

Har hørt litt og lest litt om foreskjellig for.

Norxegien Polar får jeg ikke tak i, selv om det er dette jeg kunne tenkt meg å prøve.

har noen noe erfaring med Felleskjøp foret Labb??? Er veldig usikker...

Skal til dyrelegen i dag å få veid Felix og kjøpe for der. Men kan Labb være noe til en eldre hund???? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne det ideelle fòret til din hund, blir du nødt å prøve deg fram. Noen hunder fungerer veldig godt på en type fòr, mens andre ikke fungerer på det i det hele tatt. Her i huset fòrer vi på Royal Canin og det fungerer kjempe bra.

Nå skal det jo og sies at Labb ble kåret som testvinner av TV2 hjelper deg, men en liten ettertanke på den testen er at fòret ble testet ut på minker og ikke på hunder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg god erfaring med labb, men har hørt mye rart. Hørt veldig mye negativt.

Hva med å prøve Euchanuba eller Royal Canin??

Jeg var hos dyrelegen og fikk vaksinert Knerten, Pusi og Vippsi. Da kjøpte jeg Euchanuba til begge 2..

Felix fikk også en bamse som han nå nesten ikke klarer seg uten, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos dyrelegen og fikk vaksinert Knerten, Pusi og Vippsi. Da kjøpte jeg Euchanuba til begge 2..

Felix fikk også en bamse som han nå nesten ikke klarer seg uten, :D

Så søtt :D hehe..

jeg får jo valp snart, og da vil jeg komme til å bruke enten Royal Canin eller Euchanuba. Men siden valpene er vant til Euchanuba (oppdretteren bruker det) fra før, tror jeg at jeg vil se litt hvordan det går først.

Jeg legger jo også veldig merke til de hundene jeg har sett at har fin pels. Så Simba og Nana bruker Royal Canin altså... Det er notert.

BIRTE, VERA og MONICA: Hva bruker Sico, Agon og Rex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Olivers til Salsa, er kjempefornøyd med det..før var han ikke særlig lysten på å spise, men nå går det ned nesten litt for fort!

Før fikk han Royal Canin.

Ville ikke brukt Labb da det er satt sammen av korn (hvis ikke jeg husker helt feil?) og korn er da ikke hundemat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For er inviduelt. Noe fungerer fint på en hund og ikke på en annen.

De fleste for man får kjøpt på dyrebutikken er bra.

Det koster litt, men kvalitet fremfor pris.

Om du har mulighet, sjekk hundeklubber etc i nærheten. Kanskje de har an rabatt avtale for for.

Selv har jeg brukt Eukanuba, fornøyd med det men byttet til Pro Plan for 1 år siden og super fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne det ideelle fòret til din hund, blir du nødt å prøve deg fram. Noen hunder fungerer veldig godt på en type fòr, mens andre ikke fungerer på det i det hele tatt. Her i huset fòrer vi på Royal Canin og det fungerer kjempe bra.

Nå skal det jo og sies at Labb ble kåret som testvinner av TV2 hjelper deg, men en liten ettertanke på den testen er at fòret ble testet ut på minker og ikke på hunder :D

Og de tar med prisen når de tester...

Til trådstarter:

Du må nesten prøve deg frem. Ingen hunder fungerer likt på de forskjellige forene. Fikk du ikke vite hvilket for valpen gikk på før du kjøpte den? Kan du ikke bruke det foret hvis valpen fungerer fint på akkurat det foret? Prøv deg frem er mitt råd.

Selv bruker jeg Olivers med litt forskjellige smaker(variasjon) og Royal Canin sitt lettfor blandet halvt om halvt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hei. Jeg har nå fått en liten valp på 8 uker i hus, Felix, og Knerten er 11 år.

Har hørt litt og lest litt om foreskjellig for.

Norxegien Polar får jeg ikke tak i, selv om det er dette jeg kunne tenkt meg å prøve.

har noen noe erfaring med Felleskjøp foret Labb??? Er veldig usikker...

Skal til dyrelegen i dag å få veid Felix og kjøpe for der. Men kan Labb være noe til en eldre hund???? :unsure:

Brukte labb aktiv i mange år, og det funket bra (på en elghund), men måtte bløte kulene, ellers ville hun ikke ha det.

Hun fikk fin pels av det også. Desverre er det mangel på felleskjøpet siden jeg flyttet, så neste hund skal få Friskies, som jeg også har god erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg bruker for fra et firma som heter husse..Hundene mine er veldig fornøyd med det og har god fordøyelse og god matlyst!Minnie spiser ikke gress lenger heller og det er vel tegn på at kroppen reagerer godt på maten...Der har de for som er tilrettelagt for forskjellige hunder...overvektige, veldig aktive,normalt aktive, jakthunder, små hunder, osv...Det er mektigt og varer derfor også lengre...Det er et godt kvalitetsfor...Du kan gå inn på husse.com og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste for man får kjøpt på dyrebutikken er bra.

Det koster litt, men kvalitet fremfor pris.

Er enig i at kvalitet fremfor pris er noe ALLE bør tenke på, men når det er sagt skal man være fullstendig klar over at i altfor mange tilfeller er det ikke slik at prisen nødvendigvis står i forhold til kvaliteten..altså det at en type fôr koster 600,- er ikke ensbetydende med at dette fôret er bedre enn ett fôr som koster 300,-.

Markedsføring koster og prisen er bakt inn i fôret, det er noe som kanskje bør vektlegges med tanke på forholdet "pris vs. kvalitet".. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at kvalitet fremfor pris er noe ALLE bør tenke på, men når det er sagt skal man være fullstendig klar over at i altfor mange tilfeller er det ikke slik at prisen nødvendigvis står i forhold til kvaliteten..altså det at en type fôr koster 600,- er ikke ensbetydende med at dette fôret er bedre enn ett fôr som koster 300,-.

Markedsføring koster og prisen er bakt inn i fôret, det er noe som kanskje bør vektlegges med tanke på forholdet "pris vs. kvalitet".. :)

Det er jeg enig i.

En bør også se på hva foret inneholder.

Jeg er ikke i tvil om at for på dyrebutikken er bedre enn de på matbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...