Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt treff i Drammen?

BareLinn

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tenkte kanskje noen ville prøve å treffes på nytt?

Denne gangen møtes vi på parkeringen til Fjordparken, ved Rundkjøringen ved Osram der.

På asfalten der.

Tenkte kanskje på nå på Søndag?

Søndag 03/09. Kl: 14.00.

Di som kan kommer, og di som ikke kan...di kan ikke :P

Håper noen vil komme :P

Kan evt trene litt, leike, og la di bade, om været blir bra :P

Luna bader uansett vær :P

Skrevet

Hvorfor må vi være i fjordparken egentlig :P ??

Hehe... :P veit ikke om så veeldig mange andre steder her jeg :P

Nyinnfløtta jeg serru :P

Og trives veldig godt i Fjordparken.. :P

Skrevet

Vi kan godt være med.. men må vi møtes så langt ned? Da blir han fyren her utslitt før vi kommer oss ned dit..

Neida :P

Hva med den derre "rundingen" på andre siden ved holmen?

På andre siden av veen ved Holmen Kai?

Der er det jo allright :P

Skrevet

Kan vi ikke møtes ved glass da?:P

Det vet jeg i det minste hvor er hen nå :P

Hehe..

Vet hvor torget er også..men Luna liker ikke barn..

Så tøv ikke det tror jeg...Spørs hvor på torget da..

Ganske stort der? :P

Skrevet

Vi er med! :P Stemmer egentlig også for torget. Men kan vi ikke bare møte Linn og Luna ved glass da hvis dere ikke vil komme opp på torget?

Skrevet

Jeg kan søndag. Når som helst etter kl 15. :)

Stilig :D

Jo flere vi blir, jo artigere er det ;)

Blir koselig å hilse på folk ;)

Da møtes vi ved GLASS, klokka 16.00, imorgen da ;)

Skrevet

Flott! :) Gleder meg!

Snakkes

Jeg også :D

Åssen hunder har du? ;)

Jeg har nemlig ei voksen blandingstispe..

Hun er kjempesnill assa ;)

Skrevet

Kanskje vi kommer å :D Møtes på glass?

Hadde vært hyggelig det da :)

Deg har jeg ihvertfall sagt HEI til :P hehe..

Og Heidi,dah...

Kommer vel hu også..

Jepp, vedsiden av Glass klokka 16.00 ;)

Håper du kommer ;)

Tar du med begge hundene dine? ;)

Skrevet

Hadde vært hyggelig det da :)

Deg har jeg ihvertfall sagt HEI til :P hehe..

Og Heidi,dah...

Kommer vel hu også..

Jepp, vedsiden av Glass klokka 16.00 :D

Håper du kommer ;)

Tar du med begge hundene dine? ;)

okidoki :P

Simba reagerer på litt av hvert.. så om det er kjempe fint vær i morgen blir det vel en del folk som går over brua, og det takler ikke alltid simba like bra.. Så vi får se.. :P

Hvis vi skulle møtes et annet sted så kunne jeg hatt med Simba å .. Men jeg skal se det ann..

Sees kanskje i morgen..

Marianne, rikke og rita?? Kom dere å ;) hehe.. :P

Skrevet

Vi kommer Linn :D Blir hyggelig!

Da skal vi møtes kl. 16 på utenfor glass var det så?

Jepp :)

Ved GLASS ;)

Vi er der ca 5 på 4..

Og deg har jeg jo sett så da kommer jeg bort jeg..hehe..

Øyvind blir antakeligvis med også ;)

Kommer du med bare Elwira?eller den der Prince også? ;)

Elwira er så nydelig :P

Vi gleder oss :P

Kommer uansett vi..

Har paraply :P

Skrevet

Når man ser på været idag så er det ikke særlig pent.. ;)

Men vi treffes forde eller? :)

Kan jo hende det letter litt utover dagen...

Men vi kommer gjerne forde vi asså..

HVEM kommer TROSS været?? :D

Skrevet

Må uansett ut å få ut litt energi av ulldotten, så vi kommer vi :)

Sånn jeg tenkte også..

Og iogmed at Luna har et høyt aktivitetsniva, så kommer nok vi også gitt B)

På med solbrillene og bikinien i detta været ;) hehe..

Men desverre har ikke vi langline til Luna, og jeg vet ikke hvordan det er å ha hundene løse der?

Eller om det er noe sted vi kan gå til,så di kan få løpe fritt :D

Skrevet

Vi kommer nok uansett vær, må nok få ut litt energi av elwira også. Jeg tror ikke jeg slipper Elwira, ihvertfal ikke hvis det er fugler der :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...