Gå til innhold
Hundesonen.no

SAS Braathens og hund


Toller

Recommended Posts

jess da, Ask resite som Cargo som åtte uker gammel valp, fra kjevik til tr.heim :P husker ikke heelt hvem han fløy med, men trur det vas SAS..De har folk med seg hele tiden, og blir luftet på evt. mellomlandinger. og du er helt sikker klar over at buret valpen er i må være av godkjente mål og typer? :P Vi brukte Vari-kennel plastbur, som er passe til Ask enda, (egentlig ikke, men som transportbur, og det er jo det det er, er det perfekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste for litt over et år siden med SasBraathens fra Bodø til Tromsø med valpen min. Det gikk kjempefint. Hadde han i en godkjent reisebag(med vanntett bunn og nesten riktig størrelse). Ero satt under setet fremfor meg når vi lettet og når vi landet, ellers lå han i bagen mellom føttene. Det var ingen problem å ha med valpen i flyet, selv om det opprinnelige flyet jeg skulle ta ble innstilt og jeg måtte ta et annet fly.

Husk å gi beskjed i god tid i forveien at du skal ha valp med deg på flyet, hvis du skal ha den inn i kabinen. Du kan ikke bestille billett over internett. På den måten er du sikret plassen selv om noen med allergi skal ta samme flyet(de må også oppgi dette ved bestillign av fly hvis de skal kunne kreve at hunden skal ut av kabinen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk med meg Felix inn på flyet siden han var valp, men når jeg bestillte billett så måtte jeg søke for å rå han inn på flyet også krever de en spesialbag som er vanntett, fås kjøpt på dyrebutikk.

Jeg fikk beskjed når jeg kjøpte bagen at vi måtte ta S, men jeg valgte L og fikk han med meg inn på flyet.

De på flyet var så koselige. Jeg var plassert på rad 3, men fikk flytte frem på 1 rad slik at jeg kunne ha han på gulvet rett fremfor meg i stede for under sete. :D

Det er bare å snakke med dem, så ordner de alt til deg. Gi beskjed når du sjekker inn at du ønsker å sitte på 1 rad.

Måtte betale 150,- for å ha han med inn på flyet.

Håper du får ordnet det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fikk med meg Felix inn på flyet siden han var valp, men når jeg bestillte billett så måtte jeg søke for å rå han inn på flyet også krever de en spesialbag som er vanntett, fås kjøpt på dyrebutikk.

Jeg fikk beskjed når jeg kjøpte bagen at vi måtte ta S, men jeg valgte L og fikk han med meg inn på flyet.

De på flyet var så koselige. Jeg var plassert på rad 3, men fikk flytte frem på 1 rad slik at jeg kunne ha han på gulvet rett fremfor meg i stede for under sete. :D

Det er bare å snakke med dem, så ordner de alt til deg. Gi beskjed når du sjekker inn at du ønsker å sitte på 1 rad.

Måtte betale 150,- for å ha han med inn på flyet.

Håper du får ordnet det. :(

Ja, mamma rinte dem i dag. Og vi har sendt inn søknad :D Håper ikke det blir noe problemer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hentet valpen med SAS. Fikk beskjed om at hvis valpen skulle være med inn i flyet så måtte den ikke være over X -kilo (husker ikke helt) og transporteres i en vantett bag. Da samboer kom med hunden i bagen spurte flyvertinnen om hunden var under X-kilo, ja sa han og det var okei. Men hunden var faktisk litt for tung. Men det gikk helt fint. Han fikk gå ombord, og hunden lå i bagen på gulvet under reisen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix fløy med SAS fra Stavanger til Oslo da han kom til meg. Cargo. Måtte kjøpe eget reisebur og med flybiletten kom det på ca 1500 kr. Alt gikk kjempe fint, bare en redd liten valp som akkurat hadde flydd avsted uten mammaen sin. Var litt rørende! :D

EDIT: Her fløy Asterix alene, så vet ikke hvordan det er når eier kan være med hunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok satset på, så langt det er mulig, å hente valpen selv. Enten kan det gå veldig bra å sende valpen alene, eller kan det gå veldig dårlig.

Vil tro det kommer mye ant på kabinpersonale, hvor nøye de er med at valpen skal ligge under stolen, godkjent bag osv. Når jeg tok Widerøe fikk Ero sitte i setet ved siden av meg, i bagen selvfølgelig. Der var de mye mer hyggelig enn på SasBraathens sitt fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy med SAS når jeg hentet Leah den 23/8. Bestilte først billett til meg selv på sas.no, og ringte deretter for å bestille plass til hunden. Hadde henne med inn på flyet i en liten reisebag, og betalte 150 kroner per strekning. Satt på bakerste rad, og hadde henne under setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for delte erfaringer :D

Jeg og mamma reiser og henter Phoebe sammen. Miriam har fikset hundebag, så da er alt fikset. Billettene er bestillt og søknad sendt.

En liten Toller valp kan vel ikke være for tung vel?? Tolleren er jo ingen stor raser så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...