Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjorde du da sonen lå nede?

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Har vi egentlig et liv utenom sonen? Eller sitter vi alle som zombier, trykker refreshknappen om og om og om igjen, og håper på at NÅ kommer sonen tilbake?

Så. Hva gjorde du mens sonen var borte?

Her har nå livet gått sin vante gang. Fått oppdatert hjemmesida mi da når endelig dataen fungerer. (hint hint...). Ellers har det blitt både turer i det flotte høstværet med hund og kamera, treninger med hundene og til og med ta meg litt av huset.... (Så da har jeg da i hvert fall litt liv utenom sonen da.... :) )

Skrevet

hehe.. har nok et liv utenom sonen, selvom det var nede eller om det er på nett :)

Men må innrømme at jeg har sjekket og sjekket om sonen er tilbake.. Føles som det er noe som mangler når jeg er på innternett når sonen var nede :)

Skrevet

Tja, hvor mye kan en innrømme? Litt krise tør jeg vel kanskje å si, det ville jo være en stor overdrivelse å for eksempel "late" som om jeg satt og trykket "refresh" knappen inn gjentatte ganger :) ?

Her har dagene gått sin vante gang (sett bortifra dette med at sonen var nede :) ). Litt fornuftig har jo blitt gjort også faktisk. Har funnet igjen gulvet på både bad og soverom og er ganske fornøyd med det faktisk!

Skrevet

Veldig uvant å ikke ha sonen der! Sittet mindre på nettet fordi jeg ikke helt har funnet ut hva jeg skal gjøre der når jeg er ferdig med det jeg pleier å gjøre på internett.

Har fått gjort noe nyttig da, vasket inni kjøkkenskapene og pusset vinduer :)

Skrevet

Hehe, var nok inne X antall ganger for å sjekke om sonen var tilbake.... Undesøkte med Stine (Yakine) om hun visste hvor lenge den ble nede. Ellers så var jeg på jobb, og på styremøte i går kveld, så jeg hadde nok å gjere likavel! :)

Skrevet

Ikke noe problem her iallefall. :)

Var på skogtur med hundene på morgenen, vasket hus på dagen, var i byen å handla litt mat og pakker til Natalie`s bursdag og på kvelden var jeg på trening. :)

Skrevet

Har vi egentlig et liv utenom sonen? Eller sitter vi alle som zombier, trykker refreshknappen om og om og om igjen, og håper på at NÅ kommer sonen tilbake?

Hei hei hei... Så du inn vinduet eller :P ?

Skrevet

Satt å beit negler og reiv meg i håret! :P

Nei, seriøst, jeg merka ikke stort av at den var nede jeg.. B) Jeg er jo slettes ikke hekta på sonen så! B)

Jaddajadda, jeg VET at det er stygt å lyve... :P

Skrevet

Har ikke brydd meg så veldig mye.ø

Har jobbet så mye denne uken at jeg har ikke orket å være så mye på nett etterpå(sengen er fin å ha).

Denne Jenten har nemmelig fått seg jobb nå :P B)

For det første så har jeg vært vikar på skolen som jeg har vært en stund nå(ca 3 år), og når jeg har vært ferdig med å vaske der kl 16:30 så har jeg gått rett i barnehagen for å vaske der og det går jo noe timer(nettopp begynt der), så når jeg har vært ferdig med alt så er det godt å ta seg litt mat og lufte dyrene også gå å legge seg(en dusj hører med da, siden det er så varmt å vaske nå. gleder meg til kulden setter inn).

Så meg er sliten nå ja. :P

Skrevet

Hjemme har det gått greit..på jobb derimot! Hva gjør man egentlig på jobb når sonen er borte!? :P

Du må få ny jobb! Det har jeg! Er ikke på nett før på kvelden, jeg! Hele dagen er jeg sammen med verdens søteste unger. De har autisme alle sammen og det er aldri et kjedelig øyeblikk! Tjohei!! :P

Skrevet

Hjemme har det gått greit..på jobb derimot! Hva gjør man egentlig på jobb når sonen er borte!? :P

:P:P:P Det er ikke så smart å lyve når noen kan ta deg på det vennen!! Vet ikke hvem som har spamma meg med alt mulig rart på msn fordi du hadde sonenabstinenser når du satt hjemme! :P Hihi

Skrevet

Jeg stakk det ene øyet inn på Canis. Det er jaggu lenge siden sist... Ellers er det jo mange fine hjemmesider her i verden, sjekket litt rundt på alt som har med wheatenterriere og briarder å gjøre. Og lydighet/agility.

Og så har jeg kanskje brukt LITT mer tid på trening med Pippin i det siste, men det er fordi vi har begynt på grunnferdighetskurs!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...