Gå til innhold
Hundesonen.no

Har Noen Golden Retriever?


Basse

Recommended Posts

Hva slags golden er det du har møtt da. En golden er bygd annerledes enn en aussie, ja. Men tunge og feite i den forstand skal de ikke være. :wink:

hahaha, omtrent alle jeg har sett har vært for tunge i kroppen. Jeg liker den gode gamle svenske GOLDEN bruks hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jakt-golden.. Den er lettere enn den hvite goldenen som er blitt så populær, og har den riktige fargen. Mye røffere hunder, og absolutt ikke egnet til hvem som helst. Det er ikke en utstillingshund, men som du sier, en brukshund. Den vil og skal brukes, på lik linje med jakt-labrador. (Det skal forsåvidt "vanlige" golden og lab også, men de har ikke direkte jakt-linjer pga utvanning av rasene) Det er uansett en fenomenal hund til lydighet, feltsøk, spor, rundering, narkosøk, bombesøk, og selvfølgelig jakt :D Jeg er også interessert i en jakt-golden etterhvert, import fra enten Sverige, England eller Canada. Tiden får vise..

hahaha, omtrent alle jeg har sett har vært for tunge i kroppen. Jeg liker den gode gamle svenske GOLDEN bruks hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en golden retriever. Den er helt fantastisk. Den er nesten helt hvit. Golden er en veldig fin rase, som passer godt til det gode rykte. De elsker vann, og lærer veldig fort. Hun jeg har er en tispe på 18 mnd. Jeg skal legge inn bilde så snart jeg skjønner hvordan, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...