Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hunds positive sider?


Huldra

Recommended Posts

Gizmo sine positive sider :

* Han er rundt meg hele tiden

* Kommer alltid på innkalling eks når vi er på tur

* Grei og ha med seg overalt

* Går i lag med alle dyr

* Folk blir fort glad i han pga persoligheten hans

* Han klarer seg veldig fint alene noen timer til dagen/kvelden

* Han jager ikke katter eller noe annet

* Veldig glad i andre mennesker hverfall unger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba

- Alltid når jeg våkner kommer Simba å sleiker meg og er suuuper glad :P

- Han spiser alt :P

- Han kommer alltid tilbake med ting som jeg kaster

- Han er rolig inne

- Elsker å leke :P

Nana

- Hun elsker alle

- Hun er nesten alltid iverig på å trene

- Hun er kjempe snill mot kaninene

- Om hun blir sliten eks. om hun leker med andre hunder eller noe så går hun å legger seg

- Jeg kan ha hun med meg over alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tråd jeg liker, for jeg har masse positivt å si om Lotta :P

* elsker mennesker

* elsker andre hunder (kan være litt slitsomt og da)

* har et godt språk

* er rolig inne

* har aldri vist noe bytteforsvar, vi kan ta fra henne det vi må

* rolig og grei under pelsstell / klipping

* er kosete, liker å ligge på fanget

* bjeffer så godt som aldri

* kan være alene hjemme uten problemer

* liker å kjøre bil, kommer ikke en lyd fra henne under kjøreturen

* går godt overens med katten vår

* lærevillig

* alltid glad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne? :rolleyes: Loke er nesten perfekt han, (heeelt objektivt altså...) så det tar så lang tid å ramse opp alt det positive at jeg ikke har tid fra jobben. Dere får det når jeg får nett hjemme :P I kveld håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vi har en knallkontakt, hun kan gå fot (dvs gå ved siden av og kikke opp på meg) uten bånd, med en drøss hunder som inviterer henne til lek

-hun kommer på innkalling selv om hun leker med andre hunder, eller er opptatt med noe veldig interessant (som å jage noe)

-er rolig, så rolig som en springer kan bli, men kan faktisk bli mer "våken" også, hvis jeg gir henne mulighet til det

-er ballgal

-er grei i stell og alt det innebærer

-kan gå fint i bånd på mange steder, ellers går hun fint i sele

-går overens med de aller aller fleste hunder (var genial å ha med seg på jobb i sommer, hun tok imot hundene som kom akkurat slik de trengte å bli tatt imot)

-lite vokterinstinkt (tenker på det å bjeffe på lyder osv inne)

-kan ta fra henne hva det skulle være, har null matforsvar o.l. mot mennesker

-hun er så søt.. :P

-hun har morsomme fakter, og er underholdene, dessuten er hun flink til å aktivisere seg selv inne

-hun klarer å være alene

-hun holder seg i nærheten av meg på tur når hun er løs, stikker ikke bort til folk og jager ikke vilt eller syklister eller joggere (når løs)

-er relativt lett å avlede

-er matglad

-jeg får godnattnuss av henne hver kveld

-hun er relativt enkel å trene (og ha med å gjøre)

-går overens med hester og spesielt griser (!) :P

-hun er flink å roe seg ned på nye steder

-hun er flink å reise, enten det er bil eller tog eller buss

-alt hun kan er også positivt

-at hun endelig har funnet ut at det går an å svømme..! :rolleyes:

Er så mye, kan jo ikke ramse opp alt.. Venter i spenning på Lokes avhandling.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill og rolig når han er inne :P

Kommer ALLTID på innkalling (selv om naboens katt går 5 meter foran han) går bestandig løs i hagen og følger med oss hele tiden :P

Er alltid glad, selv om en bare har vært i postkassa er han overlykkelig når vi kommer inn. Skulle tro vi hadde vært på jordomseiling :P

Alltid klar for tur, trening og lek og alt er like mosomt hele tiden :P

Ingen tigging når vi spiser. Da går han og legger seg på plassen sin :P

Han er en skikkelig kosegutt. Legger seg på ryggen for å bli klødd på magen. Når han ligger og halvsover og vi går forbi han, løfter han på det ene bakbeinet i tilfelle vi skulle bli frista til å klø han litt :P

Han er i det store og hele en god, glad og helt herlig hund. :P

Men igjen, han er bare 7 mnd så jeg er jo forberedt på at det kan komme overraskelser både den ene og den ande veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willis:

  • Nydelig!
  • Utrolig god og kosen, kontaktsøkende.
  • Rolig i hus, men setter på turboen når han er ute på 'jobb'.
  • Veldig glad i alle mennesker, og hilse veldig pent.
  • Veldig glad i alle andre hunder, og er veldig flink til å hilse rolig og pent. Står i ro og lar seg lukte på, og lar små og litt usikre valper være i fred.
  • Flink å gå i bånd.
  • Stort sett veldig lydig.
  • Alltid klar for tur, elsker å være ute.

Varja:

  • Nydelig!
  • Tøffere enn toget. Syter ikke av hva som helst, og kan gjerne stupe kråke ned ei steinur, for så å riste litt på seg og løpe videre.
  • Veldig lettlært, hun er utrolig smart.
  • Alltid klar for lek.
  • Ekstremt god vannpasjon.
  • Kan en del kommandoer og er rimelig lydig til å være en så liten (og så tøff) fuglehundvalp.
  • Kjempegod fluefanger. (Hun tar faktisk stand på fluer også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hun er supersjarmerende

- Veldig komisk, og vi ler mye av henne

- Hun er så sukkersøt at jeg klarer ikke å slutte å dulle med henne

- Hun er lett å motivere

- Hun er ikke aggressiv

- Hun er flink sammen med andre hunder, og når vi går i sentrum blandt folk

- Hun liker å kjøre bil

- Det er lett å glede henne

- Hun er glad i å kose og virker som at hun er glad i meg.

- Hun er litt reservert for folk, noe som gjør det behagelig å være bland masse mennekser, siden hun ikke skal hilse på alle.

- Får mye oppmerksomhet med henne

- Folk som blir kjent med henne, liker henne godt. (somregel, har ikke hørt noe anet så. hehe)

- Hun bjeffer lite, og vi har lite problemer med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew, det er masse!

- Hun er superlett å forsterke. Leking, konglekasting, allslags mat, mennesker, hunder, lukting, bading, å hente ting, å bli blåst på gjentatte ganger, å bli klødd masse på magen er ting som fungerer utmerket som forsterkere.

- Hun er veldig smart! Det skal forholdsvis få repetisjoner til før hun skjønner hva hun skal gjøre (som oftest), og hun finner ut av mye lurt på egen hånd.

- Hun er sinnsykt tolerant. Hun slapper av selv om hun nesten ikke har fått tur. Hun deler gladelig på tyggebeinene sine, også til andre hunder (selv om hun syns det er kjempegodt). Hun lar meg stå med kamera, hender og hode i matskåla si mens hun spiser.

- Hun er veldig tilpasningsdyktig. Slår seg fort til ro på nye steder, snorker på bussen og bryr seg ikke stort om det som skjer rundt henne.

- Hun er veldig flink til å fokusere på meg selv om det er hunder, lyder osv rundt henne.

- Hun er glad i å bære på ting.

- Hun er vanvittig snill og godhjertet.

- Hun har et bra språk.

- Hun kan fint gå forbi mennesker mens hun er løs uten å bry seg om dem.

- Hun er veldig lett å få med på lek og gire opp osv, men også forholdsvis lett å roe ned igjen.

- Hun driter i kjefting osv (fint om jeg mister fatningen helt en gang). Men samtidig hører hun på det jeg sier om jeg sier det i en halvgretten tone.

- Hun kan kommandoer som jeg egentlig aldri har lært henne ("pass deg," "da kan du gå," "ikke rør," "hei, vær her da") osv.

- Hun finner seg i alt jeg gjør (utenom kloklipping).

osv osv-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Han er utrolig nydelig!

- Han er veldig morsom, særlig når han velter senga si over seg så vi har en vandrende hundekurv i stua

- Han har lært seg sitt og nesten dekk

- Han er veldig leken

- Han er veldig blid og tillitsfull

- Han er tøff og leker gjerne med hunder som veier tredobbelt så mye som han

- Han er et blankt ark som bare venter på å bli klikkertrent til enn skikkelig lydig hund!

Det var mye morsommere enn å skrive negative sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er bestandig gla for å se meg

varmer fotene mine, når jeg er kald

han lærer fort

han er flink å trøste

han får meg ut hver dag

han gjør at jeg møter andre med hunde interese

så er han bare hærlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Han er veldig sosial med mennesker og vil hilse på alle.

-Er veldig glad i unger og logrer vilt hvergang de kommer for å hilse

-Han er overraskende lydig til tider. Slipper ting han har i kjeften med engang eg gir beskjed om det.

-Rolig og daff inne men full av fart og moro ute.

-Spiser lite mat egentlig i forhold til vekten sin og er dermed økonomisk god hund :P

-Tisser på kommando noe som er veldig greit tidlig om morningen eller sent om natten.

-Han er verken myk eller hard med perfekt midt i mellom

-Svært kosete og litt klengete men det er bare koseligt! :P

-Han er en tullete gutt som er veldig morsomt å se på.

-Eier ikke agressivitet mot mennesker uansett situasjon. Ingen mat agressjon eller eie syk.

-Er utrolig vakker og stolt hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Archie:

- sjarmerer ALLE i senk

- kjempe enkel å ha med å gjøre

- holder seg alltid i nærheten

- "sladrer" når de andre gjør noe som ikke er helt lov

- følger og lyder barna

Kenny:

- snill og rolig

- dilter etter meg over alt

- veldig lettlært

- ALLTID blid som solen

- finner på mye rart under trening av nye ting som får meg til å le

Tayron:

- veldig glad i å jobbe og gir ALT

- veldig lettlært

- holder alltid et øye med hvor jeg er

- utorlig lett å motivere

- skikkelig kosegris!

Dette er bare grove trekk, ellers ville lista ha blitt veeeeeldig lang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik

har jeg mye positivt å si om..

-kjempesøt

-lydig, men uoppdragen( der matte har vært sløv)

-grei med de fleste andre hunder

-flink på innkalling

-lett å motivere

-alltid logrende og glad

-synes alt jeg finner på er gøy!

-lettlært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj positivt ja:P

Donny:

Han er tolmodig med valpen

Han går ilag med de fleste hanner

Han elsker å bade

Liker alle folk utenom minste unger

Kan gå rundt på gården her løs mens vi jobber å han bare trasker rundt for seg selv å finner på ting

Om han vil ha kos når vi er i telefonen eller noe så setter han seg nedom oss og ser bedårende på oss :P

Hele hunden er bare herlig, han er min perfekte hund.

Doffen:

Han elsker unger

Han leker så fint med de hundene han kjenner

ha er veldi kontakt søkende når vi trener

han leker fint og er glad i godbiter

han elsker å bade :P

dagen er aldri kjedlig med denne karen i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Han kan være med på alt, en skikkelig allrounder jeg ikke er redd for å "bruke".

- Fin av og på knapp.

- Han bryr seg faktisk om hvor jeg er hen i forhold til han om han er løs, blir skikkelig forvirra om han ikke ser meg, så håper han etterhvert skjønner at det er ikke så dumt å se på meg en gang i blant..og da snakker vi ikke hvert tiende minutt!

- Han er dønn stødig i hodet, folkemasser, store forsamlinger med hunder osv (en og en hund derimot...)

- Lett nok å forsterke til at jeg får oss dit vi vil, om jeg varrierer forsterkiningen.

- Barnevennlig

i can continue..han er en perfekt hund, selfølgelig har vi våre problemer, men han er langt opp mot min ilusjon om drømmehunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,her kan det bli mye,men får prøve å begrense litt :P

-han er ikke veldig sosial,og bryr seg derfor ikke om folk som kommer eller går forbi.

-han er utrolig tålmodig med unger.

-han har masse humor,og jeg ler ofte av han.

-han liker å ligge i armkroken når vi sitter å ser på tv.

-han har masse energi og er med på det meste.

-avogpå knappen fungerer sånn ok.

-han er så god og snill.

helt perfekt for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, here we go.. (ja, jeg har nett!! :P )

* ansiktsutrykket hans når han kommer slepende opp i senga mi om morgenen for å få kos

*at han aldri er aggresiv mot andre hunder og unngår konflikt så langt han kan (joda, han boffer og bruser seg når han går forbi i bånd, men er reine Gandhi når det kommer til stykket)

*at han er så velsignet lett å forsterke..Pinner og blåbær erstatter lett godbiter og leker når vi er å tur.

* uansett hvor skremt han blir så avreagerer han lyntraskt. Dette gjelder også høye skarpe smell( som han i utgansgpunktet er mest var for i hele verden) det smeller - han skvetter og blir redd - det smeller ikke lenger- alt er glemt :P

* han er så sosial at han presterte å hoppe opp i fanget til en fremmed mann på bjerke (Ok,denne har vel kasnje noen negative bakdeler)

* han roer seg lett når han er med steder

*han er den gladeste og mest overlykkelige hunden i hele verden

*han har god humor

*han finnes ikke kjedelig

* han er så elskelig i hele sitt vesen at tilmed kattene forguder han...De synes kanskje han er plagsom til tider og de synest begge det er festelig å rappe til han over snuta, men gjett hvem de løper i møte når vi kommer hjem? Joda, Loke får kosen :P

*han er førerorientert

*etc, etc , etc..jeg begynnte nesten å bli kvalm av mitt eget skryt her, men han er virkelig fantastisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Alltid klar for action

- Utrolig kvikk og våken

- Har masse fart og driv

- Veldig lett å forsterke - elsker både lek og mat.

- Holder seg innen en radius på 10-15 meter på tur.

- Utrolig rar og søt innimellom - særlig når hun kjører favoritt-kosen: å legge munnen over albueleddet mitt og tygge *forsiktig*

- Glad i folk og fe (ikke katter da - i alle fall ikke etter at hun fikk snuten (uprovosert) maltraktert av en av nabolagets mer hissige eksemplarer)

- En skikkelig sofagris.

- Herlig frekk i matveien. Når dalmatinereiere møtes går det mye i snakk om matstjeling, og vi har alltid en historie på lager.

- Synes lydighet, spor og agility er artig, mens utstilling bare er sånn passe - akkurat som pappa'n :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig det meste med de, bortsett fra de få negative sidene de har. Egentlig er alle tre greie hunder, som er lette å ha med å gjøre.

Bogar:

- Kosegutt

- Enkel å ha med å gjøre (bortsett fra bjeffinga)

- Snill

- Leken

- Kort forklart. Den utviklinga han har hatt da jeg fikk ham 5 mnd til i dag. Det har kostet mye frustrasjon og tårer, men jeg er glad jeg aldri gav ham opp.

Nirm:

- Snill

- Leken

- Morsom å trene med

- Kosete

- Alltid klar for å finne på noe...

- Kan stå på verandaen og virkelig vurdere om han MÅ tisse, for det regner alt for mye :P

Vida:

- Veldig snill

- Skikkelig kosejente

- Rolig i de aller fleste situasjoner

- Tilpasser seg nye miljøer veldig fort

- Flott av og på knapp

Bare noe av de postitive sidene. Det er så mange av de egentlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

- Glad gutt

- Vakker

- Humør spreder deluxe

- Min aller aller beste venn(ja, jeg har faktisk et liv uten om også da:P)

- Lærer sakte, men når han kan det så kan han det :P

- Aldri ødelagt noen ting(Bortsett fra en Genser)

- Er utrolig grei og ha med seg hvor som helst

- Slapper lett av

- "Miljøvennlig"

- Lista kan bli tre ganger så lang, men hunden min er bare herligst <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...