Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hunds negative sider

Mirai

Recommended Posts

Hmm. Har lest gjennom alle innleggene, og begynner å tro at Pipsemann ikke er så ille likevel... Han er altså ikke den eneste hunden i verden som skal ha all oppmerksomhet når vi får besøk? Og er det virkelig flere hunder som kan finne på å markere inne selv om de slett ikke er valper lenger?

Men jeg synes jo jeg skylder godgutten å si at han stort sett er nettopp det, en godgutt! Han prøver alltid å finne ut hvordan jeg vil at han skal oppføre seg. Men så er det jo så mange duftende tisseflekker borti veien, selv om man burde gå pent i båndet. Og så må man jo ha lov å bjeffe bittelitt når naboens snåle dalmatiner står i båndet sitt og koper? Bare sånn bittelitt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjeffer kraftig på alle voksne hannhunder, uansett størrelse eller rase.

På schäfer gjelder det begge kjønn.

Hopper på fremmede folk når han blir glad..

Slever når han har spist eller er opphisset over noe.

Promper, mye.

Snorker og grynter i søvne.

Går som en bulldozer i bånd.

Hater katter. Morsomt, siden jeg har 1.

Tigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogar:

- Bjeffer veldig mye

- Liker ikke å kjøre bil

Nirm:

- Litt for overivrig etter å hilse på andre hunder.

- Respekterer ikke andre hunders signaler om å fjerne seg fra de

- Litt for "følsom" ovenfor mitt humør. (Men prøv å vær i dårlig humør i samme rom som ham :P Det er håpøst egentlig. )

Vida:

- Jager katter, og drar løs dotter av de om hu får tak i de

- Litt for førermyk

- Litt for lite vaktinstinkt (dvs det er mer eller mindre ikke-eksisterende...)

Men egentlig så er de snille, greie og fryktelig bortskjemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-usikker på større hannhunder

-lettere usikker på fremmede mennesker. (veldig forskjellig dog. Noen overfaller han med kyss og kos, -noen rygger han rett og slett bare unna.)

-bjeffer når det ringer på, noen går forbi huset

-røyter utrolig mye

-drar i bånd (spesielt på nye steder)

-henger i rævva på de fleste tisper, med mindre de sier skikkelig ifra

-tigger

-uforutsigbar i trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tar ikke med alt, men noe:

- Han har litt for sterkt vaktinnstinkt

- Vi har en del ukontrollbare øyeblikk

- Tigger som bare det

- Stjeler mat

- En eller annen form for separasjonsangst

- Lett og stresse opp når du vet hva du må si/gjøre(se

- Når han først er stresset så varer det leeeenge

- Vanskelig og forsterke

- Sta og egenrådig

Tjaa, nå må jeg inn på de positive sidene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor:

-Masete inne

-Klarer sjelden slappe helt av hvis han er andre steder enn hjemme

-Liker ikke agility (noe jeg synes er litt kjedelig)

-bader i ethvert gjørmehull han ser!

-Røyter ekstremt i perioder.

Athene:

-Litt for tøff i trynet

-kan være for hardhendt med valper

-Trekker i bånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-oversosial

-lystrer ikke inkalling med andre forstyrrelser (blitt litt flinkere)

-fjerter, snorker og grynter dagen lang

-stikker av etter sau

-dominant mot andre hunder

-leke biter fortsatt :glare:

herlig å se at det ikke bare er min hund som ikke er plettfri :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rambo sine negative sider;

Verdens største gnelderbikkje

Tygger sunn alle lekene (ikke så mye i det siste jeg har begynt å lære han at det ikke er lov)

kan være litt innpåsliten in i mellom

vil nesten aldri kose, kun leke :huh:

Kommer ikke på mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy:

- kan være skeptisk til andre mennesker

- redd for barn

- Litt for glad i å bade

- "elsker" og jage katter

- Liker ikke fugler

Nadia:

- Holder seg ved mamma hele tiden

- ikke så glad i andre mennesker ( bryr seg ikke)

- veldig veldig rolig :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, negative sider? Har hun noen? :)

* Kan være ukonsentrert når det er mye fortyrrelser rundt eller nytt miljø (og det er litt kjipt når man trener mye lydighet, men i perioder kan hun være i storform!)

* Veldig hormonell, mye svingninger, noen ganger dritlat, andre masete og stressete (men egentlig så er hun ikke så ille, det er kortvarig), hun er midt i puberteten nå :)

* Innbilt drektig (men ikke så ille, det ga seg før hun fikk innbilte valper og hun fikk ikke særlig store pupper eller melk)

* Hun er kresen på mat og godbiter, er det ikke bra nok så gjør hun bare jobben halvveis, det eneste som er bra nok er kyllingleverpostei og kyllingpølser til 60 kr pakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris:

-eiendomsaggresjon(mat,leker)

-veldig usikker på menn(ble sparka som liten:(

-Gir f...når han ikke vil trene mer

-store øreproblemer :D

- kan ikke være alene

Emma:

-Stjeler mat :D

-redd for absolutt alle "døde" ting

-hopper på alle

-dårlig til å avreagere på folk(eks bjeffing)

-psykostressa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...