Gå til innhold
Hundesonen.no

Settere..


Baby

Recommended Posts

Er det vanskelig å få kjøpt settere fra oppdrettere om man ikke skal bruke hunden til jakt?

Fetteren min og samboeren hans ønsker seg en Irsk Setter, men jeg har hørt at oppdrettere ofte ikke vil selge til folk som ikke driver med jakt. Stemmer dette?

De er aktive friluftsfolk, går mye i skog og fjell, har tenkt å drive med litt lydighet og de går generelt mye turer.

Jeg syns absolutt de egner seg til å eie en slik hund. Er det forresten noen som vet av noen gode oppdrettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes noen oppdrettere av Showvarianten av IS, uten å gå nærmere inn på den diskusjonen. Kennel Lysetunet i Bergen er en av dem. Disse er gjerne litt større, mørkere og kraftigere pelset.

Å ha en setter uten å ville/kunne bruke den på fugl anbefaler jeg ikke, been there done that, det blir fort et veldig utrivelig hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å få kjøpt settere fra oppdrettere om man ikke skal bruke hunden til jakt?

Fetteren min og samboeren hans ønsker seg en Irsk Setter, men jeg har hørt at oppdrettere ofte ikke vil selge til folk som ikke driver med jakt. Stemmer dette?

De er aktive friluftsfolk, går mye i skog og fjell, har tenkt å drive med litt lydighet og de går generelt mye turer.

Jeg syns absolutt de egner seg til å eie en slik hund. Er det forresten noen som vet av noen gode oppdrettere?

Hvorfor kjøpe jakthund om de ikke skal jakte ??

Det finnes jo masse andre flotte hunder som egner seg til nettopp tur/friluft og lydighet.

Ta kontakt med raseklubben og valpeformidler og sjekk ut der. Det er alltid et godt sted å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe jakthund om de ikke skal jakte ??

Det finnes jo masse andre flotte hunder som egner seg til nettopp tur/friluft og lydighet.

Ta kontakt med raseklubben og valpeformidler og sjekk ut der. Det er alltid et godt sted å starte.

De hadde begge to IS når de var yngre begge to og liker rasen godt. :icon_cry:

Men takk for svar begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...