Gå til innhold
Hundesonen.no

Et par spm rundt SKOLE =D


Muffins

Recommended Posts

Hei!

Her kommer det et par spm om SKOLE, noe vi alle må igjennom HVER dag, til jobben en dag kommer :)

  1. Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv. (Valgte studiespesialisering/allmenne fordi jeg syntes det er den riktig veien å velge hvis man vil bli noe "stort". Også fordi jeg ikke aner hva jeg skal bli.)
  2. Regner du deg selv som skoleflink? (Ja, det gjør jeg)
  3. Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS? (Ungdomskolen = 5,2 i snitt)
  4. Liker du å gå på skole? Eller hater du det? (Jeg liker å gå på skole, liker å lære ting jeg interesserer meg for og få nye utfordringer. Liker også det sosiale med venner osv.)
  5. Hva har du lyst til å bli? (Vet ikke, men har tenkt litt på psykolog, tannlege og lege. Problemet er bare at realfag er ikke akkurat det jeg interesserer emg mest for.)
  6. Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Misunner du de som er det? (--)
  7. Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder? (Absolutt ikke! Mange tror at slike elever sitter hjemme og pugger hele dagen, fordi det er det DE må for å oppnå samme karakter. Dette er feil, slike elever er smarte og det ligger lett for de :D )
  8. Hvis ja, hvorfor? ( =P)

(Tenkte jeg fikk svare selv og da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her kommer det et par spm om SKOLE, noe vi alle må igjennom HVER dag, til jobben en dag kommer :)

  1. Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.
  2. Regner du deg selv som skoleflink?
  3. Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?
  4. Liker du å gå på skole? Eller hater du det?
  5. Hva har du lyst til å bli?
  6. Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Misunner du de som er det?
  7. Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?
  8. Hvis ja, hvorfor?

1. Jeg valgte musikk, fordi jeg ville ha flere morsomme fag siden jeg var interessert i musikk

2. Ja, har vært blandt de flinkeste i klassen

3. ungdomsskolen: i underkant av S, VGS: 4,2 uten musikkfagene (som dro ned snittet *kremt*) er jeg oppe i ca 5.

4.Jeg synes det er kjedelig å gå på skolen, har derfor hatt studiefri, men skal begynne igjen nå

5. Fysioterapeut for hunder

7. Nei, elever som får 5 og 6 er ikke nerder.

Så noen spørsmål til deg: hvorfor lurer du på dette? Og hva skal du bruke denne høyst vitenskapelige studien din til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv. - Egentlig var det mer skolen enn linja jeg valgte. Likte skolen mye bedre enn den andre skolen jeg vurderte, og selv om jeg gjerne skulle ha gått naturbruk og hundelinje, veit jeg at jeg kommer til å like meg utrolig godt på Katta. Dessuten interesserer jeg meg veldig for samfunnsfag, og siden skolen samarbeider med to andre skoler er det et bredt tilbud av fag jeg kan velge som programfag 2. og 3.-året. Jeg går allmenn, forresten.
  2. Regner du deg selv som skoleflink? - Ja. Har alltid hatt veldig lett for å lære og huske på ting. Har også hatt interesse for å lære en god del ting, og det hjelper selvsagt. Men allikevel - selv om jeg har manglet interessen for det liksom, så har jeg klart meg veldig bra i f.eks. matte (da jeg gadd å jobbe fikk jeg bare seksere i matte, men så slutta den viljen og jeg endte opp med fem i standpunkt).
  3. Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS? - Fra ungdomsskolen hadde jeg 5,2 i snitt.
  4. Liker du å gå på skole? Eller hater du det? - Eh, noen ganger syns jeg det er sabla unødvendig og idiotisk, om det er en haug med lekser og alt bare soper seg opp. Men som oftest syns jeg det er helt ok. Noen fag, lærere og elever er bedre enn andre, selvsagt.
  5. Hva har du lyst til å bli? - Er ikke helt sikker, muligens sosiolog.
  6. Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder? - Nei, ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.

Jeg vet ikke hva jeg skal bli, så da var studespesialisering(før:allmenn) det lureste valget for meg for da har jeg flere muligheter når jeg kommer ut av skolen

2. Regner du deg selv som skoleflink?

Tja, jeg får gode karakterer og vil si at jeg er forholdsvis flink på skolen.

3. Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?

Har ikke regnet ut. Fikk femmere i alle fag bortsett fra musikk hvor jeg fikk 4, og jeg hadde ikke gym.

4. Liker du å gå på skole? Eller hater du det?

Akkurat nå mistrives jeg, men det er mest på grunn av miljøet på skolen. I blant synes jeg det er helt greit å gå på skolen, andre ganger er jeg lei alt sammen og har bare lyst til å gi opp.

5. Hva har du lyst til å bli?

Aner ikke. Tenker på vetrinær og ernæringsfysiolog, muligens psykolog.

7. Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.

Vel.. Jeg ante ikke hva jeg ville videre med livet, så allmenn var det alternativet som senere ga flest muligheter for å velge.

* Regner du deg selv som skoleflink?

Nei! jeg er utrolig lat når det gjelder skolearbeid. Men jeg klarer meg som regel mer enn greit gjennom de fleste fag. Skal nok prøve skjerpe meg i år...

* Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?

Ungdomsskolen: 5,1 Videregående grunnkurs: 4,6.

* Liker du å gå på skole? Eller hater du det?

Vel. det kommer faktisk an på dagen, mengden arbeid, lærerene osv. Akkurat nå friker jeg snart ut fordi jeg skal ha skole fra 8 til halv 4 hver dag i år.. :S

* Hva har du lyst til å bli?

Hm.. Har tenkt på vetrinær, biolog, arktiekt eller noe helt annet som for eks. advokat. De to første er mest aktuelle.

* Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Misunner du de som er det?

Jeg misunner de som er flinke til å sette seg ned, gjøre det de skal og huske det de skal lære! Selve "hjernen" kan man ikke gjøre noe med. Men de som gjør så bra de kan med det hue de har, ser jeg opp til, ja. Men jeg misunner dem ikke. To ulike begreper der.

* Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?

Nei! For meg er uttrykket nerd en assosiasjon til adferd og stil, ikke skoleprestasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

1. Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv. -

Øhh, jeg begynte i 9.trinn jeg :) Men vil gjerne gå Skjetlein Vidregående(hundelinje) fordi jeg vil bli no innenfor hund.

2. Regner du deg selv som skoleflink? -

Nei.. Alldeles ikke

3. Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?

Det tror jeg virkelig vi ikke snakker noe om :D

4. Liker du å gå på skole? Eller hater du det? -

5. Hva har du lyst til å bli? -

Noe med hund

6. Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?

Hmm..Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er noen år siden jeg var ferdig på vgs, men jeg tar meg friheten til å svare fordet, så jeg ikke føler meg så gammel! :)

Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.

Fordi jeg var interessert i tegning og maling, så da var valget veldig enkelt! Det var 3 år formgivningsfag

Regner du deg selv som skoleflink? Nei ikke spesiellt

Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS? rundt om 4, eller rett under

Liker du å gå på skole? Eller hater du det? Næh ikke så veldig glad i det. Men slutten af VGS gikk bra, og skolen etterpå var veldig bra!

Hva har du lyst til å bli? En mer kreativ, dyktigere og flinkere grafisk designer

Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Ja forsåvidt!

Misunner du de som er det? Ja litt

Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder? Ja

Hvis ja, hvorfor? Fordi jeg er litt misunnelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[*]Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.

Jeg har en drøm om å bli veterinær (noe jeg har hatt en stund nå), og da trenger man studiespesielisering. Skal desverre ta realfag til neste år! :icon_cry: Men det blir gøy!! :( (prøver å overbevise meg selv)

[*]Regner du deg selv som skoleflink?

Jeg er nok ikke så skoleflink. Har nok noen sterke og svake sider, så det går veldig opp og ned. Styrkene er Norsk og Kunst og Håndverk, mens svakhetene er vel mer matte. Desverre (skulle ønske jeg var født matte geni!)

[*]Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?

Husker ikke helt :unsure: Hmmm.... Tror kanskje det var 4,7 eller noe (for det var noe der omkring snittet til å komme inn på skolen var).

[*]Liker du å gå på skole? Eller hater du det?

Jeg liker det når jeg har venner (noe jeg mangler akkurat nå)! Flyttet til ny by og ny skole... Ikke alltid like lett å få venner da serru. Men generelt sett liker jeg å gå på skole, møte venner og jobbe (liker bare å jobbe med ting jeg liker da vel å merke! Ikke alltid en fordel ;) ) Liker meg blant folk! :)

[*]Hva har du lyst til å bli?

Veterinær! Eller noe annet innenfor dyr... Vil gjerne jobbe med hest i fremtiden. Men blir nok mest sannsynlig veterinær.

[*]Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Misunner du de som er det?

Jeg missunner dem veldig! Jeg skulle ønske jeg tok ting med en gang! Desverre er jeg av typen som må jobbe ekstremt mye før noe sitter.

[*]Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?

Nei. Eller, hvis det er en elev som BARE får 5'ere og 6'ere, og som ikke gjør annet enn lekser, da føler jeg at jeg kan begynn eå kalle dem litt små-nerdete! Likevel, de som jobber og får gode karakterer fortjener det! Det fins ikke noe deiligere enn å ha jobbet skikkelig med noe også får du karakteren tilbake hvor det står: 6 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.

Jeg hadde ingen peiling på hva jeg ville utdanne meg til så derfor tok jeg allmennfag for å ha alle mulighetene åpne. Jeg liker å gå på skole, trives veldig godt, liker realfag så da ble allmennefag det mest naturlige valget

2. Regner du deg selv som skoleflink?

Ja, det vil jeg nok si(uten å bli for selvgod) Har ligger over gjennomsnittet i alle fag utenom språkfag siden jeg begynte å få karakterer. P.d.d

3. Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?

Jeg gikk ut med 4,85 i snitt på ungdomsskolen. I fjor(vk1) hadde jeg 4,9 i snitt(og det er sabla bra med tanke på at jeg hadde alle realfagene; matte, fysikk, kjemi og biologi)

4. Liker du å gå på skole? Eller hater du det?

Ja, jeg liker å gå på skole. Elsker å lære nye ting. Å få utfordringer som ser helt uoverkommelig ut og ved å klare å mestre de er en veldig god følelse. Er i en fantastisk klasse med fantastiske lærere.

5. Hva har du lyst til å bli?

Sivilingeniør er den store drømmen, slik har den vært i et par år nå. Vet ikke ennå hva det blir, har ikke helt bestemt meg

6. Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Misunner du de som er det?

---

7. Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?

Nei, jeg mener at de er ansvarlig og tenker på fremtiden sin.

8. Hvis ja, hvorfor?

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider



  1. Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.
    egentlig så aner jeg ikke, har gått så mye forskjellig og finner aldri ut hva jeg vil, i tillegg så har jeg hvert skole lei over lengre perioder. Så nå vill ejeg vel egentlig gjøre noe nytt, ha litt dyr i skolen :) Går forøvrig på Naturbruk på Natur vgs. Og håper å gå sports og familiedyr neste år :icon_cry:

  2. Regner du deg selv som skoleflink?
    Nei, jeg vil vel si at jeg er midt på treet-.

  3. Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?
    fra ungdomskolen så hadde jeg 3.4 og når jeg gikk ut av videregående for ett år siden hadde jeg vel 4.2

  4. Liker du å gå på skole? Eller hater du det?
    Kan ikke si at jeg liker det.

  5. Hva har du lyst til å bli?
    For å være ærlig, ANER IKKE: Har ikke karakter til det som jeg aller helst ønsker: veterinær. (dårlig gjort at de som faktisk kan være supre veterinærer får aldri sjangsen)

  6. Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Misunner du de som er det?
    selvfølgelig skulle jeg ønske jeg var skoleflink, Hva er vel ikke bedre enn gode karakterer, og kunne blir akkurat det man måtte ønske.

  7. Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?
    Nei, de som mener det er bare missunnelige :(

men nå vet jeg ikke hva jeg skal fordype meg i :S enten, Gartner (den er valgt ut av meg), Hest, Landbruk eller Skog og villmark. (jeg tror jeg står å heller mellom skog og villmark og Landbruk), vil prøve noe nytt. Men dette ble totalt OT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen spørsmål til deg: hvorfor lurer du på dette? Og hva skal du bruke denne høyst vitenskapelige studien din til?

Har ikke tenkt til å bruke denne høyst vitenskapelige studien til noe, hehe.. Er bare en liten nysgjerrig-per jeg :icon_cry: hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv.Jeg valgte studiespesialisering, fordi jeg ikke vet hva jeg skal bli enda, og da har jeg flest muligheter til å bli det jeg ønsker

Regner du deg selv som skoleflink? Nja... Litt over gjennomsnittet, men ikke sånn veeeldig flink

Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?

4.6 :icon_cry:

Liker du å gå på skole? Eller hater du det?

Er ikke så veldig glad i å gå på skole. Synes det er så mye tid jeg må bruke på det, men skal ikke klage. Jeg er en av de heldige her i verden som har mulighet, og det ville blitt litt kjedelig å bare være hjemme i lengden.

Hva har du lyst til å bli?

Vet ikke. Har veldig lyst til å jobbe med dyr, men vet ikke om jeg er flink nok/har lyst til å bli vetrinær.

Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske du var det? Misunner du de som er det?

Jeg kunne ønske jeg var litt mer motivert og flink til å jobbe. Og aller helst skulle jeg ønske at jeg hadde lettere for å lære ting, og at alt sitter med en gang. Misunner litt de som har veldig lett for det.

Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?

Nei, absolutt ikke... Fått en del 5ere selv jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv. Jeg valgte Helse-og sosialfag! Det var det flere grunner til.. Den største grunnen er det at jeg har bestemt meg for at jeg vil jobbe med mennesker og da er helse - og sosialfag og VK1 en god vei til dette, da du får mer kunnskap og erfaring med å jobbe med mennesker enn de som går allmenn. På linja jeg går nå, Barn - og ungdom, kommer vi blant annet til å lære psykologi og pedagogikk, altså blant annet hvordan vi skal være blant barn(vi skal også være masse i praksis) - den kunnskapen og erfaringen får ikke de som går på allmenn. Dessuten orket jeg ikke tre år med ren teori..

Jeg har aldri angret for at jeg valgte den veien, selv om helse-og sosialfag i manges øyne er for de som har dårlige karakterer og er late. Men det er ikke sant! På skolen vår jobber vi beinhardt for å oppnå gode karakterer;)

2.Regner du deg selv som skoleflink? Ja, jeg har alltid tatt skolen seriøst.. Det er viktig med gode nok karakterer til å komme inn på det du vil, sånn at du kan få den utdanningen du vil..

3.Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS? Hadde 5 i snitt fra helse-og sosial gk..

4.Liker du å gå på skole? Eller hater du det? Som oftest liker jeg det, men når det er veldig mye å gjøre på kort tid, blir jeg bare lei.. Har egentlig ikke noe i mot skolen, men det er leksene jeg kunne vært foruten.. Man er jo sosial på skolen også, for det er der klassekameratene og mange av vennene dine er..

5.Hva har du lyst til å bli? Jeg har veldig lyst til å jobbe med barn, barn og familie, eller barn med psykiske problemer.. Jeg vurderer sterkt Barnevernspedagog!

6.Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder? Nei, det har jeg aldri synes heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS?

Går i 10. klasse, jeg (;

Regner du deg selv som skoleflink?

Tja, ganske ? Får som regel 4-6'ere.

Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS?

Har ikke peil.

Liker du å gå på skole? Eller hater du det?

Hater det.

Hva har du lyst til å bli?

Har litt lyst å jobbe i barnevernet, og så har jeg tenkt litt på lege (:

Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

[*]Hva fikk deg til å velge akkurat DEN linja på VGS? F.eks. Allmenne, helse&sosial, byggfag, media osv. Det eneste jeg visste da jeg var ferdig på ungdomskolen var at jeg var flink til å bruke hendene. Jeg ante ikke hva jeg skulle bli så jeg har 6år på v.g.s :D 3år tegn/form/farge, 1år Helse og sosialfag, deretter 2år på mekken.

[*]Regner du deg selv som skoleflink? Nei, jeg er sånn middels jeg.

[*]Hva har du i snitt fra ungdomskolen eller VGS? (Ungdomskolen = nesten4 tror jeg i snitt)

[*]Liker du å gå på skole? Eller hater du det? Etter 6år på v.g.s? kunne ikke tenkt meg på skolen igjen. Mulig jeg tar ped. en gang i framtida hvis jeg har lyst å bli lærer (tviler...)

[*]Hva har du lyst til å bli? Mekaniker å det er jeg jo også :(

[*]Hvis du regner deg selv for IKKE å være skoleflink, kunne du ønske at du var det? Ja skulle gjerne vært det.

[*]Mener du at de elevene som får flest 5'ere og 6'ere er nerder? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...