Gå til innhold
Hundesonen.no

Kategorier i Hundesonen.no


vipsen

Recommended Posts

De siste dagene har det dukket opp litt av hvert, blandt annet dette med kategoriene på Hundesonen. Noen synes det er mange kategorier som gjerne glir over i hverandre, dette er vi forsåvidt enig i.

Tenkte å kaste ballen litt til dere før kveldens moderatormøte hvor vi kommer til å diskutere dette;

Burde noen kategorier slås sammen?

Er noen kategorier overflødige?

Hva mener dere om Hundediskusjoner, nyttig/unyttig?

Noen kategorier dere savner?

Om dere ikke vil legge svaret deres i tråden her så send meg veldig gjerne en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syntes kanskje det blir litt ekstremt med både akvarie, fugle, gnager, kanin- og ilder sonen. Det finnes ikke akkurat såå mange folk som diskuter rundt disse dyrene. Hva skal man si om en gullfisk f.eks.?!

Jeg syntes de 5 kategoriene godt kan slåes sammen, så blir det ikke så mye rot :) Min menig ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syntes kanskje det blir litt ekstremt med både akvarie, fugle, gnager, kanin- og ilder sonen. Det finnes ikke akkurat såå mange folk som diskuter rundt disse dyrene. Hva skal man si om en gullfisk f.eks.?!

Jeg syntes de 5 kategoriene godt kan slåes sammen, så blir det ikke så mye rot ;) Min menig ihvertfall ;)

Nå var det ikke dette jeg spurte om :)

Sonene går som ulike forum, som hvert er delt inn i ulike kategorier. Det jeg spurte om nå var Hundesonen og dens kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Siden jeg er en av de som har poengtert dette, så tillater jeg meg å komme med noen tanker om dette også.

Jeg synes at Hundeprat, Spørsmål om hund og Hundediskusjoner kunne vært litt "ryddet i". Gjerne slått sammen under en generell Hundeprat-topic.

Jeg synes IKKE man behøver å ha eget forum med "ekstra takhøyde", da spesielt ufine innlegg bør ikke få stå, uansett. Det må da gå an å diskutere, selv om man er uenige, på et saklig nivå. Og hvis man ikke greier det kan man sikkert finne et annet nettsamfunn som funker bedre.

Mitt forslag er omtrent slik:

Hundeprat (inkl. Generelle hundediskusjoner og Spørsmål om hund)

Valpeprat

Hundens helse og sykdommer (inkl. Mental og fysisk helse)

Fôring og ernæring

Treningsmetodikk (inkl. lydighet/agility)

Jakthunden

Utstilling

Avl og oppdrett

Utstyr og tilbehør

Din hund & Raseleksikon

Hundetreff

Topicen Kvalitetstesting av Hund synes jeg kan utgå, da de temaene som ligger der pr i dag absolutt passer inn under andre av de ovennevnte topic'ene - de aller fleste hadde passet bedre inn under Utstilling.

Foreløpig skulle jeg ikke laget under-grupper under de forskjellige temaene, men hvis det blir spesielt mange innenfor ett av dem, så kan man dele det opp da.

Det ville i første rekke da være Hundeprat som kan bli veldig stor. Men det er ikke sikkert at det blir noe problem fordet - da man i alle fall da vet at man er i riktig topic når man leter etter noe..

Dette er i alle fall mitt forslag en søndags kveld..

Mulig det er problemstillinger jeg ikke kan se sånn her og nå - men forslag herved overlevert.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Siden jeg er en av de som har poengtert dette, så tillater jeg meg å komme med noen tanker om dette også.

Jeg synes at Hundeprat, Spørsmål om hund og Hundediskusjoner kunne vært litt "ryddet i". Gjerne slått sammen under en generell Hundeprat-topic.

Jeg synes IKKE man behøver å ha eget forum med "ekstra takhøyde", da spesielt ufine innlegg bør ikke få stå, uansett. Det må da gå an å diskutere, selv om man er uenige, på et saklig nivå. Og hvis man ikke greier det kan man sikkert finne et annet nettsamfunn som funker bedre.

Mitt forslag er omtrent slik:

Hundeprat (inkl. Generelle hundediskusjoner og Spørsmål om hund)

Valpeprat

Hundens helse og sykdommer (inkl. Mental og fysisk helse)

Fôring og ernæring

Treningsmetodikk (inkl. lydighet/agility)

Jakthunden

Utstilling

Avl og oppdrett

Utstyr og tilbehør

Din hund & Raseleksikon

Hundetreff

Topicen Kvalitetstesting av Hund synes jeg kan utgå, da de temaene som ligger der pr i dag absolutt passer inn under andre av de ovennevnte topic'ene - de aller fleste hadde passet bedre inn under Utstilling.

Foreløpig skulle jeg ikke laget under-grupper under de forskjellige temaene, men hvis det blir spesielt mange innenfor ett av dem, så kan man dele det opp da.

Det ville i første rekke da være Hundeprat som kan bli veldig stor. Men det er ikke sikkert at det blir noe problem fordet - da man i alle fall da vet at man er i riktig topic når man leter etter noe..

Dette er i alle fall mitt forslag en søndags kveld..

Mulig det er problemstillinger jeg ikke kan se sånn her og nå - men forslag herved overlevert.

Susanne

Jeg er enig i det meste, bortsett fra å slå sammen "din hund" og "raseleksikon". Det mener jeg er to helt forskjellige ting.. Raseleksikon er jo ment for å opplyse, mens "din hund" er ment som en tråd der man presenterer en enkelt hund, og der man kan legge inn bilder fra for eks. en tur man har vært på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det meste, bortsett fra å slå sammen "din hund" og "raseleksikon".

Din Hund og Raseleksikon blir ikke slått sammen, men Raseleksikon vil senere få en annen plass på Hundesonen.no.

Ellers tusen takk for synspunkt hittil, det hjelper oss langt på vei :) Fortsett gjerne å komme med forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hundeprat og spørsmål om hund er to forskjellige tema. Hundeprat er mer sånn prat om løs og fast ang hund, gjerne litt debatt osv., mens spørsmål om hund er mer konkrete spørsmål. Jeg syns ikke disse burde slås sammen. (men kanskje folk burde vært flinkere å stille spørsmål om hund på "spørsmål om hund"- temaet.) For det er lettere å holde oversikt med disse to separert. Hundediskusjoner skulle bare vært ett tema. Ikke med mange undergrupper. Kun "debatt" eller noe sånnt. Ellers er det andre greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi ryddet litt i kategoriene på Hundesonen, det gjenstår å gjøre noe med Hundediskusjoner, men det kommer :icon_cry:

Takk for forslag så langt, kommer dere på navn til Hundediskusjoner, evt flere underkategorier hvor dere vet det ville vært aktivitet feks under Hundesport er det bare å komme med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hundeprat og spørsmål om hund er to forskjellige tema. Hundeprat er mer sånn prat om løs og fast ang hund, gjerne litt debatt osv., mens spørsmål om hund er mer konkrete spørsmål. Jeg syns ikke disse burde slås sammen. (men kanskje folk burde vært flinkere å stille spørsmål om hund på "spørsmål om hund"- temaet.) For det er lettere å holde oversikt med disse to separert. Hundediskusjoner skulle bare vært ett tema. Ikke med mange undergrupper. Kun "debatt" eller noe sånnt. Ellers er det andre greit. :)

Hei sinte tysker :(

Vi kommer til og ha en "off topic" gruppe i Hundesonen, den vil nok overta litt der.

Ville bare si at jeg synes det er mye bedre inndelt nå, liker det veldig godt slik det er blitt. ;)

Ja Vipsen har vært flink + Alle de med gode forslag :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hundeprat og spørsmål om hund er to forskjellige tema. Hundeprat er mer sånn prat om løs og fast ang hund, gjerne litt debatt osv., mens spørsmål om hund er mer konkrete spørsmål.

Tanken nå er vel at dersom man har spørsmål, poster man under den kategorien spørsmålet omhandler. Lurer du på om valpen biter for mye, postes det i valpeprat. Lurer du på fordelen med ulike fôrtyper, poster du i foring-forumet. Lurer du på hva CACIB betyr, poster du i Hundesport --->Utstilling-forumet.

Så blir vel Hundeprat som den alltid har vært :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...