Gå til innhold
Hundesonen.no

Driver du med kaninhopping?


ingrid_92

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Neei? Seriøst? :shocked: Det hadde jeg ikke trodd kom til å skje (ikke så raskt ihvertfall), noen spesiell grunn til at de la ned så fort?

Tror bare det ikke fungerte helt. Snoket litt på nkhlf sitt forum før alle topicene ble slettet der, og fikk med meg at også lederen i nkhlf gikk over til nkhf, og da sier vel det sitt om hvor godt det forbundet fungerte på slutten. Var også veldig mange andre fra nkhlf som gikk tilbake til nkhf. Nøyaktig hvorfor, det vet eg ikke helt, men det var virkelig mange også! Det står at driften er "innstilt", så de har vel ikke gitt opp helt, men jeg vet ikke om det er noen der ute som har tenkt til å ta på seg og prøve å stable det forbundet på beina igjen. Jeg for min del ble nesten overlykkelig jeg! Et samlet hoppenorge! det er nesten verdt å feire :icon_fun:

Jeg kjenner ikke detaljene rundt verken splittelsen, eller hva som har skjedd i nkhlf i det siste, men er utrolig glad for at vi er mer samlet nå :) og jeg kommer heller aldri til å skjønne poenget med å ha TO landsforeninger, når det gjelder en så liten hobby! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt enig. Jeg ga meg som sagt med kaninhopping før de splitta opp, men har snoka litt rundt på forum og diverse de siste årene for å holde meg oppdatert og har til tider himlet oppgitt med øynene over argumentene som talte for splittelsen. To landsforbund hindret hoppenorge i å utvikle seg, så jeg synes det er helt fantastisk at de er samlet igjen! :icon_fun: Det er nesten så jeg får lyst til å kjøpe inn et par kaniner og starte litt selv, sånn for moro skyld. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helt enig. Jeg ga meg som sagt med kaninhopping før de splitta opp, men har snoka litt rundt på forum og diverse de siste årene for å holde meg oppdatert og har til tider himlet oppgitt med øynene over argumentene som talte for splittelsen. To landsforbund hindret hoppenorge i å utvikle seg, så jeg synes det er helt fantastisk at de er samlet igjen! :icon_fun: Det er nesten så jeg får lyst til å kjøpe inn et par kaniner og starte litt selv, sånn for moro skyld. :ahappy:

Ja, hvorfor ikke? :)

synes det har blitt mye bedre allerede jeg, nå som det er bare ett forbund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
*sukk* Jeg har lyst til å starte med kaninhopping igjen...

Har du drevet med kaninhopping? Det visste jeg ikke. Konkurranser også? Kaninhopping ER faktisk kjempekjekt :ahappy: Kan ikke drive med det lenger pga. at jeg skal studere, men det er jo så koselig.

Kaninen min Lavendel i aksjon i helgen :ahappy:

f121a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstringscup i Bergen 20.05, rett bane vanskelig. Er fôrvert som hopper med henne :P

Aha, jeg syns jeg hadde sett det bildet før, så da er det sikkert blandt bildene som ligger ute på NKHF forumet ;)

Lurte noen sekunder på om du kanskje var på Tussa hælga som var den helgen her også, for da hadde vi isåfall vært på samme konk :P

litt OT kanskje:

Nå har jeg endelig en middels-kanin, som ble middels i kroket etter bare 4 starter :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Har så lyst til å hoppe.. var på en kanin utstilling der da var noen hyggelige jenter som visste meg litt av hvert, åssen man skulle gjøre det osv. så nå har jeg bestilt noen hindere ihvertfall.. :)

Synd at det ikke er en hoppeklubb i Drammen <_<

bor jo bare ca. en halvtime unna vikersund da, men ikke bare bare å komme seg ut når man ikke er gammel nok til å ha lappen eller bil ennå :)

Jeg bor i Drammen, bor du der? og hvor ?

Jeg driver med kaninhopping ja. Har bare 2 hunnkaniner nå, men kommer nok flere igjen snart!

Skal begynne litt mer aktivt etter at kanin-ungene er solgt. Så bare ta kontakt om dere ønsker kanin-unger, som har gode hoppeslekter! Da er det bare å kontakte på : maja_ramsi@hotmail.com eller 45492077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kaninen min Trampe han er ca 1 år og 1måned vi har to hinder og prøver og trene men det blir bort glemt og det er vanskelig og ja jeg er tålmodig men får det ikke til så jeg tror ikke det blir noe av dette med denne kaninen. Jeg begynte og tenke litt på utstillinger men han ble kastrert så han bare kommer til og hver min lille koseklump, han elsker og kose...:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaninen min Trampe han er ca 1 år og 1måned vi har to hinder og prøver og trene men det blir bort glemt og det er vanskelig og ja jeg er tålmodig men får det ikke til så jeg tror ikke det blir noe av dette med denne kaninen. Jeg begynte og tenke litt på utstillinger men han ble kastrert så han bare kommer til og hver min lille koseklump, han elsker og kose...:lol:

Man får det til med tålmodighet. Og hvis du har tålmodighet som du sier skal du nok få det til. Man vil det ikke hvis man glemmer det så .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg var en veldig aktiv kaninhopper i flere år. Drev også med oppdrett. Har avlet opp championer, og fler-certede kaniner innen hopping. Den ene er også tidl. innehaver av norsk rekord i lengde så jeg ER veldig fornøyd. Jeg ble fryktelig lei til slutt (mye dårlig miljø ol) og ga bort alle kaninene. Er veldig sær på at ingen andre får gå med mine kaniner enn jeg selv, så nå bor alle på flotte gårder rundt om i Sauda/Stavanger :icon_redface: I slutten hadde jeg vel 3 elitekaniner, som hadde en del cert i bane-klasse.

Neei? Seriøst? :shocked: Det hadde jeg ikke trodd kom til å skje (ikke så raskt ihvertfall), noen spesiell grunn til at de la ned så fort?

Det var vel vår gjeng fra SOKH som gikk over først.. Etter det var det fler og fler som gikk over , og de få som var igjen i NKHLF gadd ikke å ta ansvaret som var igjen. (Var mye rot og tull i slutten, så jeg skjønner det godt)

Egentlig glad jeg er ferdig med alt :whistle: hehe

Men ja, etter å ha drevet aktivt med kaninhopping i 5 år, kommer nok savnet tilbake en gang.

*Dobbelpost, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har du drevet med kaninhopping? Det visste jeg ikke. Konkurranser også? Kaninhopping ER faktisk kjempekjekt :wub: Kan ikke drive med det lenger pga. at jeg skal studere, men det er jo så koselig.

Kaninen min Lavendel i aksjon i helgen :lol:

f121a.jpg

PRIKK lik min, ser du :P

mindre2-1.jpg

Driver litt med hopping med Pia mi. Men vi har ikke drevet så lenge så vi driver og arbeider oss oppover! Har ikke noe hoppebilder av henne desverre men slenger inn et bilde :)

mindre7.jpg

Har også ett nøste på 2mnd som skal prøve seg når han blir eldre :P

mindre-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
næsj.. Prøver med begge mine, men de liker bedre å hoppe når de vil.. :)

Ja, samme her :rolleyes: Prøvd skikkelig mye, men han har

null interesse :) Også hvis jeg setter opp et hinder og prøver

og dytte han forsiktig, slik at han liksom skulle løpe og hoppe, men da la

han seg faktisk ned på magen og begynte og spise gress... <_<

Kjedelig, men men, gidder ikke tvinge ham heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere en oversikt overhoppeklubbene vi har i Norge, er bare å klikke inn på linkene, så finenr dere kontaktannonser

på klubbene sine hjemmesider. Oversikt over

kanin norge.

Jeg har per i dag aldri møtt en kanin som ikke klarer å hoppe lett etter litt trening, men mange som ikke egner seg for høyere klasser.

Men det finnes en del dyr som trenger å vises hvordan de skal gjøre, mange ganger før de forstår hva du vil ha de til og gjøre. Så har du en av disse, ta kontakt med nermeste klubb,og spørr om du får komme å prøvetrene noen ganger. De i klubbene sitter med så mye "hoppekunskap" at de vet knep du trenger, for å få i gang de fleste "vriompeiser".

En av de trassigste hoppekaninene jeg har sett i starten her i norge, er Bajass som Thea hopper med. Iren , Thea sin tvillingsøster, klarte til slutt og få han til å forstå hva hun ville etter at Thea hadde gitt opp hele dyret. I dag er han vel elite i alt, om jeg ikke husker feil! Så tolmodighet , er en stor fordel i dette geemet. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt det på hylla, kaninen min vil tydeligvis ikke hoppe hinder på en rekke. Syntes ikke noe om å tvinge henne heller, for jeg måtte puffe henne i rompa og lokke med godbit, derfor legger jeg det på hylla. Skal begynne å klikkertrene henne ettervert ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har du drevet med kaninhopping? Det visste jeg ikke. Konkurranser også? Kaninhopping ER faktisk kjempekjekt :lol: Kan ikke drive med det lenger pga. at jeg skal studere, men det er jo så koselig.

Oi, så ikke dette svaret jeg! Men ja, jeg har drevet med det i mange år, i NKHF, men det er noen år siden jeg sluttet. Drev avl også, og har hatt et par gode (f.eks "Blomst"). Min kjære dalmisrex Charming Boy var på god vei til å bli Champion (to cert) i høyde, og var elite i alt- OG verdens mest sjarmerende og snille lille gutt ... Dessverre forsvant han etter at noen hadde åpnet uteburet hans, og etter det sluttet jeg med kaniner ...

Her er Boy:

boy.jpg

boy2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du vet det, men Blomst ble avlivet for endel mnd sider pga. pasturella mellomørebetennelse (=kreft) :)

Hun var ingen super hoppekanin, men hun var den halvfete Blomsten som var så glad i mat. Hun ble vel 6 år.

Aya: Her ser du halvsøsteren til Blomst, Nonstop som fortsatt er frisk og fin - www.lamondas.vze.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du vet det, men Blomst ble avlivet for endel mnd sider pga. pasturella mellomørebetennelse (=kreft) :P

Hun var ingen super hoppekanin, men hun var den halvfete Blomsten som var så glad i mat. Hun ble vel 6 år.

Aya: Her ser du halvsøsteren til Blomst, Nonstop som fortsatt er frisk og fin - www.lamondas.vze.com

Hun var alltid en sær kanin, men når hun bare ville var hun fantastisk. Jeg husker en lengdekonk. mens jeg fremdeles hadde henne hvor hun bare raste over lengde etter lengde- men det var bare så lenge hun syntes det var gøy selv. Hehe, morsomt liten sak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...