Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan kommer du til å bruke det nye forumet?

Djervekvinnen

Aktivitet på sonen  

97 stemmer

1. 1.

• Akkurat like aktiv som før
      42
    • Litt mindre aktiv enn før
      41
    • Kommer til å slutte å være her
      12
    • Mer enn før
      2

Recommended Posts

Skrevet

Ja stem! :P Håper at så mange som mulig vil stemme, slik at vi får en oversikt. Har i det siste følt at aktiviteten har blitt lavere.

Ja og glemte å skrive "Mer enn før", som Espen nevnte, så de som velger det, kan bare skrive det under her :P

Vipsen la til et alternativ :huh:

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jeg kommer til å være like mye som før.

Men når jeg mene like mye som før så pleier jeg en periode og nesten ikke være her og en periode er jeg her nesten hele tiden...

Sånn blir det nok nå også :P:huh:

Skrevet

Kommer nok til å bli mindre aktiv, likte ikke det nye forumet noe særlig. Jeg synes hundesonen skal være hundesonen og ikke bli plutselig bli til dyresonen.

Skrevet

Klikket på like mye som før...

men må jo si at jeg har vært her mindere nå enn tidligere, men det har ikke noe med sonen å gjere. Er nok litt "nede i en dal" etter Chanita døde, og så er det mye jobb nå. Men jeg kommer nok sterkt tilbake denne gangen og! :huh:

Skrevet

I det siste har jeg vært ganske lite aktiv her, men når jeg kom inn hit nå fikk jeg lettere sjokk. Det var veldig rotete, rett og slett. Grunnen for at jeg kom hit var at det var et så ryddig og fint forum, og mange koslige brukere. Nå begynner det å ligne mer og mer på dyrenett.. Tror jeg kommer til å være mindre aktiv ja, og særlig når andre brukere velger å gjøre det samme..

Skrevet

Syns det er skremmendes å se at til nå så har 9 stk svart at de ikke kommer til å være her lengre.

Hvorfor ikke gjøre noe med det? man vil vel ikke miste gode gamle medlemmer? ;)

Skrevet

Etter forrige oppdatering så ble jeg mindre aktiv her inne og nå blir det vell til at jeg kommer innom for å se om det er noe innteresangt men noe mere aktiv tviler jeg på at jeg blir(heller mindre).

kom jo liksom inn på dette forummet forde at det var Hundeforum og ikke som på dyrenett med masse andre dyr også, men nå har jo det blitt akkurat det samme som dyrenett så da er det jo ett fett hvor jeg holder meg(har funnet nytt forum jeg da men reklamerer ikke for det her).

Skrevet

Kommer nok til å være her like mye som før, om det da ikke blir store endringer i diskusjonene. (men det jar nå ikke noe med selv forumet å gjøre, men deltagere :rolleyes: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...