Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg og Mahero

Moria

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei alle sammen :)

Mitt navn er Monica, eg er 20 år og kommer fra Bergen. Der bor eg i lag med min samboersom er 25. Vi har nå nett fått oss vår første valp i lag, dette er min første hun og min samboer sin 3, men er likevel første gang han har valp.. :D

Han heter Mahero og er en Pinscher som vi hentet i Sverige for to uker siden. Han er så utrolig herlig, og utrolig rampete til tider.. Gleder oss veldig til å få begynt på valpekurset ja.. hehe

Utenom Mahero har vi for tiden 26 chinchillaer, en dverghamster og et akvarie :D

Skrevet

Velkommen til oss! Nydelig gutt dere har! Men jeg må si at jeg "reagerte" mest på antallet chinchillaer dere har :) 26 stk! Det var da avsindig mange. Driver dere oppdrett på disse eller?

Er det noe du lurer på, så er det forresten bare å spørre :D

Skrevet

Hehe.. ja vi driver Moria`s Chinchillaoppdrett, og har holdt på i litt over 6 år nå. Reiser mye rundt på utstilling og sånnt :)

Skrevet

Hehe.. ja vi driver Moria`s Chinchillaoppdrett, og har holdt på i litt over 6 år nå. Reiser mye rundt på utstilling og sånnt :)

*puh* Hørtes mange ut for "bare" å være hobby basis :D Har alltid hatt lyst på chinchilla selv jeg.. Men jeg tror at antall dyr pr. leilighet er makset for en liten stund fremover. Må jo ha tid til alle også :D

Ps. under "off topic" så har vi et emne for "andre dyr", der hadde det jo vært kjekt å se noen bilder av de "få" dyrene du har i tillegg :P

Vala

Skrevet

Ja hadde vert kjekt med flere andre som har Pinscher og :D Føler meg nesten litt alene.. hehe.. Er visst ikkje så mangen av denne rasen rundtom.. De fleste som ser Mahero har aldri hørt om Pinscher heller, de tror han er rottweiler :D

Er bare til å spørre meg ivei, men er ganske ny med denne rasen selv nå da.. Har bare hatt han i litt over 2 uker nå.. Men det kommer seg nok etterhvert.. hehe :)

Skrevet

Velkommen ;) ..

Tror eg så deg hin dagen.

Liker valpen vann?

Kor såg du meg da ? ;)

Mahero liker vann ja.. hehe.. Liker å bade.. ;)

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...