Gå til innhold
Hundesonen.no

verdens tristeste sang?


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

time to say godbye fra sarah brightman (har ikke peiling hvordan set staves) Det er vel en av de tristeste sangene. det ble alltid spilt da noen døde |på det sykehjemmet jeg jobbet på. Det var vel mest trist da en dame døde som jeg satt fast vakt for. Og midt under sangen kom datteren hennes for å takke meg at jeg tilbrakte den siste kvelden med moren sin. begynner å grine bare jeg tenker på det. Det må også sies at damen var klar i hodet helt til hun døde. :) og det gjorde det ekstra vanskelig og tungt for meg å sitte der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You'll be in my heart- Phil Collins (vet ikke hvorfor, men den hørte jeg på når hunden min døde=( )

Lullaby-Maria Mena, vet jeg heller egentlig ikke hvorfor.

Det er noen flere, men de kommer jeg ikke på nå...=(

Oooh, ja, at jeg kunne glemme Phil Collins med I can`t stop loving you! Fine, triste sangen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Rasmus - Keep Your Heart Broken

The Rasmus - Funeral Song

HIM - Dark Light

Sonata Arctica - The Misery

In Flames - Metaphor

In Flames - Dawn Of A New Day

Soilwork - If Possible

Soilwork - Departure Plan

Farmer Boys - Where the Sun Never Shines

Kamelot - Forever

Kamelot - Don't You Cry

oisann..det var noen det ^__^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What A Wonderful World med Louis Armstrong.

Det var favoritt sangen og musikeren til bestefaren min, og vi spilte den sangen i begravelsen hans i juni. Jeg begynner aldri å gråte av sanger, men jeg kjenner at jeg blir trist når jeg hører denne sangen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What A Wonderful World med Louis Armstrong.

Det var favoritt sangen og musikeren til bestefaren min, og vi spilte den sangen i begravelsen hans i juni. Jeg begynner aldri å gråte av sanger, men jeg kjenner at jeg blir trist når jeg hører denne sangen nå.

ja, den sangen blir jeg også trist av siden den spilte de i begravelsen til mormor :)

Jeg blir trist av sanger, men begynner ikke å gråte.=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen jeg får klump i magen og hjertet og over alt ellers, og tårer i øynene bare jeg tenker på den, eller hører en liten strofe i hodet mitt (som nå), er Madrugada og Ane Brun med Lift Me. Sangen, melodien og teksten, er i seg selv ufattelig trist, men i tiden da vi skulle avlive Casper, kom den alltid, ALLTID på radioen. Og når vi kjørte han til dyrlegen den siste dagen, var den der, og når vi kjørte tilbake var den der, og de sluttet jo aldri å sende den forbaska sangen, og hver gang jeg hører at den kommer på radioen må jeg skifte kanal, eller bite meg til blods i leppe og vri tærne under hælen for jeg begynner bare å tute, og får jeg den på radioen når jeg skal ha oppkjøring kommer jeg til å kjøre av veien..! Jaja.. nok om det..

Spesielt trist synes jeg det er med en strofe som er ca sånn;

Even though you don't want me

I'm yours, I'm yours right now...

Kan noen forestille seg hva man føler i et slikt øyeblikk? Man sitter i bilen på vei for å avlive hunden sin, og så synger noen noe slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs veldig på humøret hos meg. Men gråter nesten ALLTID av "Friends forever" av Vitamin C... Ikke så mange som har hørt om den regner jeg med, men gråter sånn av den fordi den minner meg veldig om meg og bestevenninen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tristeste sangen for meg er "goodbye my lover" med James Blunt.

den sangen minner meg om venninda mi som ble drept i november. hørte på den da vi kjørte hjem etter å ha lakt ned blomster ved huset hennes..

får tårer i øya hver gang jeg hører den..

og "a whiter shade of pale" er en utrolig trist sang...*gråte* den er fin den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...