Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen fra Hedmark-området her?

Recommended Posts

Skrevet

Det er jo meg da :) Men det visste du vel :)

Vet det er ei fra Gjøvik her og ei til som jeg ikke har sett på ei stund :D

Vi to får vel heller satse på å møte folket fra sonen i Vikingskipet til høsten :)

Skrevet

Ja det visste jeg ;) Virker jo ikke som om det er så mange andre herifra her :)

Nei, det er ikke mange hedmarkinger her, dessverre. Forresten. Ida er medlem :) He, he :) Vi får verve noen fra klubben hit :D

• 2 months later...
  • 1 month later...
Skrevet

Bruker dere andre å være med på organiserte hundetreff? er dere med i elverum hundeklubb?

Jeg tror jeg kommer til å bli med der etterhvert, hvis det blir et valpekurs på nyåret.

Skrevet

er med på elverum hundeklubb miljøtreninga når jeg har mulighet ja :)

også er jeg på agility med hamar hundeklubb.. så utrolig gøy at det blir en am. buldogg på elverum ! :)

hvor på elverum bor du ? Den MÅ jeg virkelig få se ! send gjerne PM ;)

Skrevet

Jepp er medlem i Elverum Hundeklubb og trener der når anledningen passer.

Ellers trener jeg og med Norsk Collie Klubb avd. Hedmark. Denne treningen rullerer mellom Elverum, Hamar og Brumunddal.

• 2 weeks later...
Skrevet

En stund siden jeg var her sist. Venter fremdeles på valpen, og er litt lei av å lese og prate masse om hund når det tar så lang tid før jeg får min... Men nå i løpet av en uke har jeg den, forhåpentligvis :)

• 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
Skrevet

Hedemarking her. Bor i Våler, eller Risberget. Noen få km fra Sørskogbygda:)

Er jo et hundetreff i Everum vet jeg, men når det er treff er jeg på skolen (kveldskole), så jeg kommer meg aldri dit:(

Ellers er det supre turmuligheter der jeg bor:D Så sant når det ikke er jakt da:P

Har bare ikke kommet meg så langt som å undersøke hver sti her ettersom jeg flytta hit i juni:P

• 1 month later...
Skrevet
En stund siden jeg var her sist. Venter fremdeles på valpen, og er litt lei av å lese og prate masse om hund når det tar så lang tid før jeg får min... Men nå i løpet av en uke har jeg den, forhåpentligvis ;)

Kan få låne en hund fra meg :cool: De er gjerne overalt på en gang og ekstremt glad i mennesker og hunder:P Forørig er de glad i alt som lever, ikke lever , kryper, går går ikke osv. Ser i hvertfall sånn ut når jeg skal stå opp om morran og sokkene eller tøflene er borte:P Da har de hentet dem og lagt seg oppå dem for å sove.

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei dere i Ringsaker og Hamar/Mjøsområdet!!

Har dere lyst til å bli med på tur med hundene deres?

Jeg og Amy bor i Ringsaker og vi jobber med å få til ei "turgruppe". Dette er helt i startfasen enda, men målet er at vi treffes en gang i måneden og primært går tur med hundene. Treffene legges opp som gåtur i nærområdet, fjelltur, bytur, alt ettersom hva de som er med ønsker. Målet er at det skal være hyggelig og sosialt for to- og forbeinte!

Har du lyst til å bli med på tur - ta kontakt!

Mvh Ida og Amy

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...