Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har hest her?


Toller

Recommended Posts

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar
Hesten min har vært omtalt tidligere i tråden. Hun heter Stina, og er selvsagt verdens vakreste tinker!

Akkurat nå går hun med føll hos Mona & Magnar.

169_6967.jpg

ååh, så nydelig ;) . nor kom hun hos Mona og Magnar? .

Var på besøk hos dem, kankje jeg så henne ;)

SurpriseogHyttetur052.jpg

Tinker hingsten våres, Surprise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nåå, så utrolig søt suprise er da!

Er han kommet hjem nå eller?

Kanksje jeg kommer på besøk en gang, bare for morroskyld.

Trokke jeg har sett et føll i vikeligheten, oyy.

Det har jeg ikke tenkt på før...Haha

Det er vell fint å ri på tur der og slikt.

Er det ikke en stor skog der eller noe sånt?

Har hørt noe om at folk fra stallen vår reiser ut der av og til å gallopperer i skogen eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det het Tau der, de solgte til noen Hollandske folk tror jeg nok så bestemt. de hadde to ridebaner en oppfor huse deres og en nedenfor. pulss at du så ned på en lokal travbane. Mer vet ikke jeg om plassen.

Ja, da har du vert på jørpeland! mellom rideskolen og den travbanen trener vi med hundene.. Rir ikke nå lenger men gikk der å rei for ca 4 år siden. Jeg rei mye Linepjokka (Nytt navn: tamara) og Emil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Ja, da har du vert på jørpeland! mellom rideskolen og den travbanen trener vi med hundene.. Rir ikke nå lenger men gikk der å rei for ca 4 år siden. Jeg rei mye Linepjokka (Nytt navn: tamara) og Emil..

Ja det stemmer! Emil var søt da, men jeg er ikke så begeistret for fjordinger. Linepjoka? Hvilken rase var hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bilder av mye fine hester her da..

Jeg har akkurat tatt opp ridningen igjen etter 7-8 år - begynte å ri når jeg var 6 år og hold på til jeg passerte 30, men har nå hatt en litt laaaang pause før jeg begynte på igjen nå i påsken. Har foreløpig ikke egen hest, tror det kan by på litt problemer å enes i heimen om akkurat det for mannen vil ha gamp å kjøre tømmer med og jeg vil ha noe det går ant å ri på.

Enn sålenge får jeg kose meg med en nydelig 4-åring under utdanning pluss ri litt på de andre.

Skjønneste lille Milagro - krysning av varm- og kaldblodstraver - 4 år og en stor bebi.

aIMG_1092.jpg

Vakre Waikiki - 16 år gammel varmblodstraver som er utrolig morsom på tur..... fin hest for gamle tanter å leke litt med for å komme igang igjen..

aIMG_1093.jpg

Tredjemann på stallen - Conan - også han en varmblodstraver, men aldri startet

aIMG_1101.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

r

Tredjemann på stallen - Conan - også han en varmblodstraver, men aldri startet

aIMG_1101.jpg

Rå farge på en varmblods!:) I følge gammel "traverovetro" blir aldri lysskimmel noe tess på banen, de har visst ikke løpshode. Den samme påstanden gjaldt forøvrig borket helt til Atom Vinter meldte sin ankomst. Da gikk det plutselig ann allikevel gitt. Jeg fikk beskjed om at min varmblodstraver var for heit og nervøs for banen pga den pangrøde fargen. Jeg som trodde det bare var dårlige gener gitt..moren var også toillat (men hadde fin fin stamtavle må vite), men hun var forsåvidt også rød :)

Hadde Waikiki hatt hvite sokker bak så hadde hun hatt perfekte farger for en kaldblods, fargen skal nemlig gå "igjennom" hesten, da har den et godt lynne og et godt løpshode. Da hun er varmblods har hun desverre litt for langt bliss noe som kan slå uheldig ut på banen og gjøre henne veik. :rolleyes:

Lurer på om noen andre miljøer er så fulle av ovetro som det "gamle" travmiljøet? *flir*

Mange pene hester her, jeg har desverre sluttet helt med hest pga tidsmangel. Hadde jeg kunnet hatt med hundene løse på tur så hadde det vært aktuellt å ta det opp igjen men jeg tviler sterkt på at det fungerer særlig godt;) Får heller låne hestene til søsteren min når jeg besøker henne *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Rå farge på en varmblods!:) I følge gammel "traverovetro" blir aldri lysskimmel noe tess på banen, de har visst ikke løpshode. Den samme påstanden gjaldt forøvrig borket helt til Atom Vinter meldte sin ankomst. Da gikk det plutselig ann allikevel gitt. Jeg fikk beskjed om at min varmblodstraver var for heit og nervøs for banen pga den pangrøde fargen. Jeg som trodde det bare var dårlige gener gitt..moren var også toillat (men hadde fin fin stamtavle må vite), men hun var forsåvidt også rød :)

Hadde Waikiki hatt hvite sokker bak så hadde hun hatt perfekte farger for en kaldblods, fargen skal nemlig gå "igjennom" hesten, da har den et godt lynne og et godt løpshode. Da hun er varmblods har hun desverre litt for langt bliss noe som kan slå uheldig ut på banen og gjøre henne veik. :rolleyes:

Lurer på om noen andre miljøer er så fulle av ovetro som det "gamle" travmiljøet? *flir*

Mange pene hester her, jeg har desverre sluttet helt med hest pga tidsmangel. Hadde jeg kunnet hatt med hundene løse på tur så hadde det vært aktuellt å ta det opp igjen men jeg tviler sterkt på at det fungerer særlig godt;) Får heller låne hestene til søsteren min når jeg besøker henne *sukk*

he he he he - ja skimmel er ikke veldig vanlig, men det finnes noen, Milagro's mamma er også skimmel - far er en ekkelfarga kaldblods sånn søletebrungulborka om du skjønner (ler).

Det finnes en og annen skimmel traver, men jeg har vel aldri hørt at de har gjort det bra på banen, selv om jeg tviler litt på at det er fargen som avgjør *ler* - tror kanskje ikke Orloveren var særlig egnet som traver, men mer en kjørehest og innblanding av orolover blod hadde vel neppe noe for seg *ler* Men stilig er det og de har heller ikke den typisek traverkroppen som man ser på Waikiki faktisk.

Og blesset - vel, hun er litt smånevrotisk uten at jeg vil tilskrive det til blisset liksom *ler*

Og alle røde travhester jeg ble kjent med når jeg var veldig mye yngre var fulle av **** og dritslemme......

Kanskje gamlekara hadde noe for seg når de dømte hester etter fargen. Det har vel ikke vært altfor mange borka hester som har gått til topps heller ...........

Man tar seg tid til å ri tenker jeg........ man må bare legge det opp sånn at hundene også får sitt, tenkte jeg skulle kjøre litt etterhvert og ha med en hund eller to på slep - det kan være gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Christine

Herregud, hvor jeg savner alle hestene jeg holdt på med alle åra!

Jeg så såå nær v. å kjøpe en av de jeg var fast hestepasser for, men jeg ble for seint ute! :D

Jeg var i en tid hestepasser til flere hester, og rei mange av de hestene som ikke kunne brukes i rideskolen enda.

Det er når jeg sitter å ser bilder av de hestene jeg stelte, og av andres hester jeg virkelig kjenner savnet av de jeg mista...

Det var iallefall mange nydelige hester her, det skal dere ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...