Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere med godbiter

Kjerstii

Gobiter og tur  

41 stemmer

1. 1.

• Ja
      10
    • Ofte
      15
    • Sjeldent
      14
    • Aldri
      2
    • annet
      0

Recommended Posts

Ja, som oftest har jeg det. Det er alltids et eller annet jeg vil/kan forsterke. Ofte trener jeg litt på turen, eller så har jeg henne løs osv. Jeg er slettes ikke avhengig av godbiter for å tørre å ha henne løs eller for å trene - egentlig kan jeg klare meg lenge med båndet vårt (kan brukes både til drakamp og å fange i lufta), men godbiter er en veldig bra forsterker for henne, i likhet med mye annet.

Som oftest bruker jeg doko-godbiter på tur. Det hender jeg kjøper inn andre ting, men det sparer jeg gjerne til treninger hvor hun må jobbe mye mer for å få mat enn det hun trenger å gjøre på turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest har vi det, men vi lider av alzheimer light til tider :angry: og glemmer det. Vi pleier å bruke litt forskjellige godbiter, alt etter hva vi har i huset. Men frolic er jo en slager, og man har jo godbiter i en halv evighet når man kjøper en pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enten det eller populær leke.

Tør ikke risikere at hun gjør noe aldeles storveies. for så å ikke kunne forsterke det skikkelig. Stjerneoppførselen kommer jo ofte når man minst venter det :D

Som regel blir det frolic eller noe lignende "halvbra", bruker ikke opp det beste på vanlig tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ligger alltid ett eller annet i lommen min.

Jeg bruker mest Frolic eller tørrfôr så det ligger der konstant og blir fylt opp når det er tomt.

Alle jakkene mine har go biter i venstre lomme, jeg har faktisk opplevd å dra opp to Frolic fra jakken min når jeg har vært på byn for å betale ølen min, da har jeg vært på tur med Chicka rett før jeg har dratt og hatt noen go biter i lomma. :D

Jeg syntes det er greit å ha noen go biter med om hun gjør noe jeg vil forsterke, litt kjedelig å stå der uten, når hun syntes at det å leke er gørr kjedelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har alltid med gobiter :D Det ligger et eller annet i alle jakkelommene mine til enhver tid. Det går på frolic, frysetørket lever eller hva jeg en måtte finne i kjøleskapet (fiskekake, kyllingfilet, kjøttkaker, ost osv.

Renate A: jeg har også prøvd å betale med frolic :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar som regel med meg frolic på kvar einaste tur. I tilfelle vi vil ha sosialtrening eller at ho gjer noko anna bra! Eg har alltid hundeposer og snop i alle lommer, både i bukser og jakker! Har faktisk hendt at eg også skulle til å betale med forlic :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett litt frolic..Når vi skal trene innkalling så har jeg med kattemat eller leverpostei på tube etc.. Ellers så er pinner vår/sommer/høst og snøballer vinter en sikker vinner skulle det dukke opp noe uventet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med godbiter på tur. Jeg leker mye gjemsel på tur, synes det er så pes å måtte rope på dyra hele tiden, så istedenfor går jeg bare videre og når de kommer får de godbit. På den måten lærer de seg å følge med på hvor jeg er hen istedet. I tillegg er kameraet ofte med, og da får de noen godbiter for en poseringsøkt og sånt :D Glemmer faktisk oftere posene enn godbitene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, prøver å ta med godbiter på turer, men er utrolig flink til å glemme det. Men er ikke noe problem dersom godbitene ligger igjen hjemme, gjør som Loke og finner en pinne/snøball og belønne med. Det er uannsett den beste belønningen min hund kan få! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...