Gå til innhold
Hundesonen.no

Har dere med godbiter

Kjerstii

Gobiter og tur  

41 stemmer

1. 1.

• Ja
      10
    • Ofte
      15
    • Sjeldent
      14
    • Aldri
      2
    • annet
      0

Recommended Posts

Skrevet

Har dere med godbiter på hver eneste tur?

Da tenker jeg på ordentlig tur, ikke sånn rusle tur på 5 min.

Og hvilke godbiter er det dere bruker på tur?

Tørrfôr, frolic, "menneske"-mat??

Skrevet

Ja, som oftest har jeg det. Det er alltids et eller annet jeg vil/kan forsterke. Ofte trener jeg litt på turen, eller så har jeg henne løs osv. Jeg er slettes ikke avhengig av godbiter for å tørre å ha henne løs eller for å trene - egentlig kan jeg klare meg lenge med båndet vårt (kan brukes både til drakamp og å fange i lufta), men godbiter er en veldig bra forsterker for henne, i likhet med mye annet.

Som oftest bruker jeg doko-godbiter på tur. Det hender jeg kjøper inn andre ting, men det sparer jeg gjerne til treninger hvor hun må jobbe mye mer for å få mat enn det hun trenger å gjøre på turer.

Skrevet

Som oftest har vi det, men vi lider av alzheimer light til tider :angry: og glemmer det. Vi pleier å bruke litt forskjellige godbiter, alt etter hva vi har i huset. Men frolic er jo en slager, og man har jo godbiter i en halv evighet når man kjøper en pose.

Skrevet

Ja, enten det eller populær leke.

Tør ikke risikere at hun gjør noe aldeles storveies. for så å ikke kunne forsterke det skikkelig. Stjerneoppførselen kommer jo ofte når man minst venter det :D

Som regel blir det frolic eller noe lignende "halvbra", bruker ikke opp det beste på vanlig tur...

Skrevet

Ja det ligger alltid ett eller annet i lommen min.

Jeg bruker mest Frolic eller tørrfôr så det ligger der konstant og blir fylt opp når det er tomt.

Alle jakkene mine har go biter i venstre lomme, jeg har faktisk opplevd å dra opp to Frolic fra jakken min når jeg har vært på byn for å betale ølen min, da har jeg vært på tur med Chicka rett før jeg har dratt og hatt noen go biter i lomma. :D

Jeg syntes det er greit å ha noen go biter med om hun gjør noe jeg vil forsterke, litt kjedelig å stå der uten, når hun syntes at det å leke er gørr kjedelig. :D

Skrevet

Ja, har alltid med gobiter :D Det ligger et eller annet i alle jakkelommene mine til enhver tid. Det går på frolic, frysetørket lever eller hva jeg en måtte finne i kjøleskapet (fiskekake, kyllingfilet, kjøttkaker, ost osv.

Renate A: jeg har også prøvd å betale med frolic :D

Skrevet

Det er ikke ofte jeg har med meg godbiter på tur nei...Syns han jobber like godt uten egentlig,men jeg har jo avogtil med meg da :D

Skrevet

Tar som regel med meg frolic på kvar einaste tur. I tilfelle vi vil ha sosialtrening eller at ho gjer noko anna bra! Eg har alltid hundeposer og snop i alle lommer, både i bukser og jakker! Har faktisk hendt at eg også skulle til å betale med forlic :D

Skrevet

Jeg har bestandig en pose med frolic på tur, i tilfelle det er behov for det. Ellers så ligger det en taubit med en knute på som fungerer like bra.

Skrevet

ja, alltid, i en egen liten stoffpose, som passer for formålet.

Litt ymse hva som er der, men noe kjøpt i dyreavdelingen i allefall, kuttet opp i små biter..

Skrevet

Har stort sett litt frolic..Når vi skal trene innkalling så har jeg med kattemat eller leverpostei på tube etc.. Ellers så er pinner vår/sommer/høst og snøballer vinter en sikker vinner skulle det dukke opp noe uventet :D

Skrevet

Jeg har alltid med godbiter på tur. Jeg leker mye gjemsel på tur, synes det er så pes å måtte rope på dyra hele tiden, så istedenfor går jeg bare videre og når de kommer får de godbit. På den måten lærer de seg å følge med på hvor jeg er hen istedet. I tillegg er kameraet ofte med, og da får de noen godbiter for en poseringsøkt og sånt :D Glemmer faktisk oftere posene enn godbitene...

Skrevet

Tja, prøver å ta med godbiter på turer, men er utrolig flink til å glemme det. Men er ikke noe problem dersom godbitene ligger igjen hjemme, gjør som Loke og finner en pinne/snøball og belønne med. Det er uannsett den beste belønningen min hund kan få! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...