Gå til innhold
Hundesonen.no

Skriftfarge, gull (sølv og bronsje). Noen som vet hvordan?


SD

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er mulig å få skriftfargen i gull (og kanskje sølv/bronsje), og noen som vet hvordan å få det til eller hva som må gjøres? :)

Hvis du har ett bilde av de fargene du vil ha, så kan jeg finne ut "fargekoden" til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er mulig å få skriftfargen i gull (og kanskje sølv/bronsje), og noen som vet hvordan å få det til eller hva som må gjøres? :)

Søk på google etter bilder: gull, sølv og bronsje

Bruk photoshop og pipetteverktøyet til å kopiere den ønskede fargen.

Deretter dobbeltklikker du på den ruten som fargen kommer opp i, der står det du trenger!

Om du skal bruke svart farg på skriften din kopierer du bare #000000 og setter det inn i color i kodene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er mulig å få skriftfargen i gull (og kanskje sølv/bronsje), og noen som vet hvordan å få det til eller hva som må gjøres? :angry:

Prøv den fargen her: <font color="#CCCC99"> Den har jeg blandet selv, kanskje litt blass, men får du får mye gult i den blir den ikke pen heller.

Evnt. så kan du ta en titt på denne siden: http://www.computerhope.com/htmcolor.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#eac117

der er jo litt "gull"...

Sølv er jo bare grå.. bronse er brun liksom...

Men hvor bra etterligningen blir kommer helt ann på bakgrundsfargen og tykkelse på skriften, fager "utvisker" hverandre, "optisk illusjon"... (kan ikke faguttrykkene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på google etter bilder: gull, sølv og bronsje

Bruk photoshop og pipetteverktøyet til å kopiere den ønskede fargen.

Deretter dobbeltklikker du på den ruten som fargen kommer opp i, der står det du trenger!

Om du skal bruke svart farg på skriften din kopierer du bare #000000 og setter det inn i color i kodene dine :D

Smart, at jeg ikke tenkte på det tidligere :D Har jo gjort det så mange ganger tidligere på andre farger.. Hehe :P

Ellers takk for mange gode svar :P

Og Tore: Ja, sølv er jo grå og bronsje er jo brunaktig.. Hehe :D Men mest gull jeg var ute etter :P Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...