Gå til innhold
Hundesonen.no

Kvinne og mann

Djervekvinnen

Recommended Posts

Best ved å være kvinne/jente:

er at man ikke blir sett på som lesbisk om man sier at ei annen jente er pen.

Værst ved å være kvinne/jente:

Menstruasjonen, og all den kroppsfikseringen blant jenter nå for tiden (man er ikke pen om man ikke er tynn, har store pupper, og fin rumpe).

Jenter kan ikke rote med så mange for da blir man kalt lett på tråden.

Beste ved motsattkjønn:

Slipper menstruasjonen, mye er tilpassa gutter, f.eks er det biltreff så er det lettkledde damer.

Rote med mange jenter uten at man er rundbrenner, **** osv osv.

Værste: våte drømmer, og om man sier at en gutt er kjekk/fin så blir man sett på som homo med engang.

Skal skrive mer om jeg kommer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste ved å være kvinne/jente: At man kan snakke om alt med venninner. At man kan gråte når man vil. At man kan sminke seg og kjøpe nye klær og føle seg super fin etterpå. At man kan klemme de man er glad i uten at det bør være noe bak. At man kan drive med all mulig sport uten å være lesbisk/homofil.

Værst ved å være kvinne: Alt slite med å barbere legger, bikinilinje, armhuler og for noen enda mer. Menstrasjon. Ligge på sykehuset og slite seg gjennom en fødsel mens mannen står ved sidna og SER på! (Ikke at jeg har prøvd det men.. :) )

Beste ved motsatte kjønn: Slippe å barbere seg både her og der. Slippe å føde.

Værste ved motsatte kjønn: Kan ikke vise eller snakke om følelser. Blir sett på som en homse om man gråter, klemmer andre gutter, driver med f.eks ridning.

Best å være kvinne :) hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne /mann?

Å være kvinne er bra fordi det er mer "tillatt" med følelser. Kvinner er ofte mer omtenksomme og sosiale.

Hva liker du minst?

Mensen, fødsel og at kvinner har mer plager og sykdommer enn menn. Gynikologiske undersøkelser og vi har vanskeligheter med å slanke oss iforhold til menn. Større kroppslig press i media.

Hva tror må være det beste med å være motsatt kjønn?

De er sterkere og raskere. De gråter ikke så lett, og er generellt mer tøffe. (ihvertfall virker det sånn) De tør å være mer ærlige. De har mindre helseplager og kan gå i bar overkropp og slippe å barbere under armene. Det er ikke like stort kroppspress hos menn som hos kvinner.

Og det værste?

At de får skjegg, og at de må ofte være litt tøff osv. oftes menn som havner i bråk og slossing, og så må man være tøff og sterk, for å ikke virke pingle. Jenter slipper liksom det på en måte. hehe. Menn kan ikke være så følsom som kvinner, da de ofte blir stemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg for tema i tråder da du!

sexlivet, hehe at det er sånn jeg skal være..

Hva liker du minst?

At som kvinne er man i noen sitasjoner mindre verd enn menn( likelønn, ****/ player)

muskelstyrke, autoritet i stemmen

Og det værste?

Hormoner- påstand om at alle menn er dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best ved å være kvinne/jente:

er at man ikke blir sett på som lesbisk om man sier at ei annen jente er pen.

Værst ved å være kvinne/jente:

Menstruasjonen, og all den kroppsfikseringen blant jenter nå for tiden (man er ikke pen om man ikke er tynn, har store pupper, og fin rumpe).

Jenter kan ikke rote med så mange for da blir man kalt lett på tråden.

Beste ved motsattkjønn:

Slipper menstruasjonen, mye er tilpassa gutter, f.eks er det biltreff så er det lettkledde damer.

Rote med mange jenter uten at man er rundbrenner, **** osv osv.

Værste: våte drømmer, og om man sier at en gutt er kjekk/fin så blir man sett på som homo med engang.

Skal skrive mer om jeg kommer på noe :)

Du har vel egentlig sagt akkurat det jeg mener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg liker best med å være jente.. Hmm.. Å kunne være femi uten at noen skal legge seg borti det, eller kalle meg homo. Grine, sminke meg, være litt emo :)

Hva liker du minst?

Tja, mensen er jo alltids litt kjedelig. Samt at vi blir jo fort sjalu og tenker stygge ting om andre, lettere enn gutter.

Og det værste?

Det beste.. Hmm.. Man kan leke med tissen sin hele dagen og skylde på at man klør på balla :)

Verste. Øh. Jeg vet ikke, har ikke så mange erfaringer fra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, slipper å måtte være barsk, tøff og sånt hele tiden B)

Hva liker du minst?

Mensen å dritt, måtte sette seg ned for å pisse,

de kan pisse hvor som helst uten å måtte sette seg ned og styr, vise hele rompa liksom...

Og det værste?

De kan ikke sminke seg eller gå i skjørt/kjole om de vil det uten å bli sett på som homo/rare o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er liksom litt "lettere" med oss. Vi har skvære forhold oss imellom - mindre baksnakking.

Det er mer akseptert å være ta'n ut, bråke og være litt iddiot av og til (vi kan bli fullere og mer høyrøsta uten at noen reagerer).

Blir omtrent aldri utsatt for skjult og strukturell diskriminering.

Det er mer akseptert å "tulle" og drive med unyttige ting, har inntrykk av at jenter gjerne streber etter å være flinke og hele tiden tenke nytteverdi på ting de gjør.

Hva liker du minst?

Det forventes at man "holder maska" og er sterk til enhver tid.

Det forventes at man kan noe om bil og snekring.

Vanskeligere å snakke om dypere ting med guttevenner.

Å kunne ta på puppene sine hele tiden, kanskje? :)

Nei, jeg vet da sannelig. Sex kan nok være en kraftigere greie for jenter når det virkelig funker.

Nærere venneforhold (helt til det surner - da er ******* løs :) )

Og det værste?

Mensen, fødsler, alle hormonelle humørsvingninger, utseendepress, bli utsatt for skjult diskriminering og hersketeknikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne ?

Man kan vise følelsene foran venner uten å bli stempla som homo, og man kan snakke om alt til vennene.

Hva liker du minst?

Mensen. Må sitte for å gå på do. Motepress, man kan ikke gå ut uten å ordne seg, bare laffe i joggebukse og hettegenser på byn. Da blir man liksom stempla som slask. Må barbere oss over alt.

De er ofte sterkere, kan tisse overalt uten å tenke på at noen ser rumpa osv.

De trenger ikke ordne seg for å gå ut en tur, om de er uordna ser de bare trette ut, mange ser faktsik bra ut og. Kan automatisk litt mer om bil og sånt. Slipper å barbere seg over alt bortsett fra skjegget.Sikkert mer og men kommer ikke på det i farta.

Og det værste?

At de fleste går ut i fra at de kan mye om bil eller andre ting, havner ofte i slosskamper.

Kan bli stempla som pyse dersom tårene kommer.

Jeg synes ikke at de er pyse når tårene kommer da men, jeg synes det er litt søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hater med jenter er at vi baksnakker og surner venneforhold så inni h*** i fjortis alderen!

I stedenfor å bare gi den du er sur på "en på tygga" og skvære opp dagen etterpå, så skal vi baksnakke til andre venninner,se stygt på den man er sur på,slenge kommentarer og styre på *blir sliten bare av å tenke på det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne?

Vi kan vise følelser uten at noen reagerer på det. Vi kan vise at vi er glad i noen, klemme venninner. Vi kan interessere oss i mye mer enn gutter uten å bli sett rart på. F.eks er det ikke så rart at en jente liker sport eller biler, mens gutter ikke kan i like stor grad like dyr eller moter(dette er vel kanskje mest i tenårene da).

Hva liker du minst?

Jenter skal være så onde, og gjøre det dritt for andre med baksnakking, holde folk utenfor og alt sånt. Menstrausjon er ikke alltid så gøy. Likestillingen kunne vært enda litt bedre. Kan ikke forestille meg at det er noe godt å føde(men det er sikkert en spesiell opplevelse å gå gravid). Vi har mer press fra media når det gjelder å være pene og slanke og gå i riktig mote.

De kan fint tisse ute om de må det. De slipper alle de ekle hormonene som vi kvinner har, altså menstruajon, humørsvingninger, graviditet..

Og det værste?

Dersom man ikke liker sport, vil man sikkert bli sett på som litt rar. At man kan få stå uten å ville det. At man hele tiden må være tøff og barsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med å være kvinne?

Alt det de andre har skrevet pluss: Man kan få oppleve fødsel, amming (hvis man vil^). Kvinner er vakrere enn menn... Man har noe vakkert å se på når man ser seg i speilet. :) Og hele den følses-greia som de andre har nevnt.

Hva liker du minst?

Diskriminering. Kvinnediskriminering finnes desverre fortsatt... "Kvinneyrker" er dårligere lønnet enn "mannsyrker", jenter som velger å ha et utsvevende sexliv blir sett ned på (mens menn får status fordi de drar damer), manneidretter er langt mer populære og respekterte enn kvinneidretter++ lista er lang...

Vel, selvsagt mangel på diskriminering. Menn får i snitt høyere lønn enn kvinner.

Og det værste?

Man må være "tøff" og alt det der... Er man intressert i sære ting, er følsom, opptatt av hvordan ting ser ut osv får man vist dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Massiv milepæl nådd: Ede mestrer å gå av turbuss på egne bein 🥳 Det startet med at jeg holdt på å falle ned trappen med ham i armene. Løftet ham for tidlig. Bussen ble uventet stående i kø foran rundkjøring før holdeplassen. Det meste jeg hadde av krefter var allerede brukt på å løfte ham fra gulvet. 30 kg med lealaus teddybjørn i den fasongen der viste seg å være i overkant av min bæreevne over tid. Ikke bare armene, men alt av stabiliserende muskulatur fikk kjørt seg mens bussen stod, hakket og rykket, deretter ga full gass og svingte fort og brutalt gjennom den rundkjøringen, for så å svinge like brutalt inn i busslommen og nær bråstoppe. 30 kg ekstra på overkroppen er uvant å balansere på en buss i store bevegelser. Jeg forstår nå de som utfører brystreduksjon på en annen måte. Da det endelig ble tid for å gå av den ufrivillige karusellen der holdt jeg på å falle ned trappen og Ede fikk en overraskende bråslutt på mammadalttilværelsen på gullstol midt i den, uten noen annen mulighet enn å adlyde tyngdekraften og fartsretningen og fortsette ned trappen på egne bein — og det gikk FINT, til hans store overraskelse. Ny motivasjon til å lære Mr.T å gå ned den trappen der var født, og vi har nå, en uke senere lykkes med avstigning fra turbuss på egne ben 🥳 Det ble feiret med Vom og softis 🥰
    • Jeg forer på 4 ulike typer tørrfor, som jeg varierer utfra andel Vom fra dag til dag. På vom alene får han steinhard avføring han uttrykker ubehag med å klemme ut og han begynte beite gress som om han var en hest da jeg ga for stor andel Vom. Ser ut som et rent instinkt han har for å regulere fordøyelsen. På tørrforene til stor valp fra Dilaq, Farmina, Happy Dog og Alpha Spirit har han kjempefin avføring. Små mengder, fast og passe tørr, lett å trykke ut, lett å plukke opp. På Eukanuba (fikk en sekk, ikke kjøpt den selv), der kommer det mengder av en konsistens som griser til gresset. Ideelt her også er max 1/2 Vom og resten tørrfor. De er alle forskjellige da 🤷🏼‍♀️ Edit: Angående råfor som treningsgodis: Jeg kjøpte en sånn silikon godbitpung med magnetlukking i toppen. En standard teskje står godt oppreist oppi den, så en slipper masse gris på hendene. Klarer seg med en serviett i lomma til det lille en får på seg innimellom, om en er litt klønete, som meg. Lett å vrenge og vaske. Fant den på Amazon UK. 
    • Var 50/50 som ikke fungerte så godt. Har nå gått over til kun tørrfor, ser ut som magen har stabilisert seg nå. Gir vom i blant. Fortsatt en del avføring, men det er vel naturlig med mer avføring av tørrfor enn vom?   Takk for innspill uansett!:)
    • Eddie har lagt inn søknad om å få de nusselige spanielørene erstattet med pønkråkk hanekam. I en alder av bare 6,5 mnd setter han seg heldigvis fortsatt ned som en jente når han tisser - og når han markerer, som han gjorde for første gang i dag. Det er stille før pubertetsstormen, men små vindkast kommer de mørke tordenskyene i forveien, og forsurer den prepubertale idyllen iblant.  I dag skulle jeg ha filma. Ikke første gangen en potensiell YouTube-million gikk i vasken. En av mitt livs store regrets er å ikke ha filma første gangen jeg ga chihuahuaen en hel roastbeefskive. Jeg kunne vært millionær, men har åpenbart ikke næringsvett. Glemte å filme i dag også. Ord er fattige, men kamera og power-PC til å redigere videoer på koster, så ord får klare seg. Unge Edeward har slitt en stund, med en indre kamp mellom nature og nurture. Fornuft og følelser. Det instinktive ressursforsvaret hans er så sterkt at han har store vansker med å få gjennomført sin egen vilje. På den ene siden vil han gjerne ha meg til å kaste lekene hans, fordi å jage etter dem er det aller, aller morsomste han vet, men han har ikke lyst til å gi dem fra seg. De er verdisaker for han. Han vet kognitivt at det er nødvendig å hande meg gjenstander for å få dem kastet, og han ELSKER å få dem kastet. Leker er ikke morsomme når de ligger i ro. Da er de bare potensiell moro. Litt som penger i banken. Det er selvsagt mer gøy å bruke penger enn å bare ha dem, men det føles godt å ha dem, og en er redd for å miste dem ved å bruke dem. På samme måte som jeg gjerne vil reise og shoppe og drikke frappuccino og spise ute, så vil han helst ha de lekene flyvende gjennom lufta og sprettende bortover bakken. Han ber meg kaste dem. Han maser om å få dem kastet. Lyser opp i euforisk livsglede når han ser at jeg er i ferd med å kaste. INGEN tvil om hva som er høydepunktene i livet hans, men han har en slags malplassert økonomisk sans, hvor han vokter lekene som om de kan forsvinne dersom han bruker dem. Ressursforsvaret hans er så sterkt at det er et handikap for ham. Den absurde kampen han kjemper hver gang han vil ha lekene kastet, men ikke har lyst til å gi dem fra seg. Kan ikke beskrives med ord. You had to be there, for jeg har ikke filma det.  Dette har ihvertfall pågått en stund nå. Den indre kampen mellom følelser og fornuft. Så, i dag.. Vi har fått nytt utstyr i posten. Grime og kortere bånd for å ferdes i folksomme miljøer. Grime fordi jeg liker være på den sikrere siden. Han begynner bli stor og tung og sterk. Den ene gangen han DRO i båndet for å hilse på storebror er ikke noe jeg ønsker reprise på. Han kan tydeligvis være virkelig sterk om han plutselig finner ut at han ikke vil høre på meg, så grime er en potensielt nødvendig sikkerhet. Det, og så har vi kjøpt kjettingbånd, fordi jeg liker tyngden. Hunden kjenner også at båndet er der. Det er bedre kontakt. Dessverre, som vanlig ved netthandel, har vi fått noe annet enn jeg trodde jeg bestilte. 50 cm var ikke lengden på kjettingen, men total lengde. Det der trenger tilvenning. Heldigvis har vi også fått oss et strikkbånd med såkalt trafikkhåndtak, som jeg tenkte det kunne være greit å koke frosken sakte med for å unngå at likheten med visse grupper i Pride-paraden blir for påfallende. Det holder liksom å kle seg i lakk og lær i offentligheten, vi trenger ikke lage et SM show også, mener jeg. Det er hva som trolig vil skje om vi legger ut på tur blant folk med det veldig, veldig korte kjettingbåndet der uten noen tilvenning, så her må trenes, det var planen for dagen.  For å senke potensielt stress før vi gikk avgårde i nabolaget, så skulle vi leke litt. Få på litt gode biokjemikalier. Erstatte kortisol med endorfiner. Når matmor er utstyrt med vom og tørrfisk på lomma er det nødvendig å leke før vi går avgårde, for å få ned forventningsstress. Biokjemien i dette ble forklart meg, men jeg er ikke stø nok på detaljene til å gjenfortelle korrekt. I grove trekk flommes han umiddelbart av dopamin fra forventning om belønning, så utløser det raskt en masse adrenalin og kortisol når forventningene ikke innfris fort nok (for ham). Han blir agitert og opplever en slags smerter, og mat som belønning får ikke dette stresset ned igjen. Lek derimot gjør. Fikk teorien forklart, sett det fungere i praksis. Å leke på tur fungerer fint på vanlig turbånd, men jeg vil ikke tilvenne ham at det går an å leke på så kort bånd. Ulike båndlengder har ulike regelverk for adferd. Derfor må vi leke før vi legger ut på en potensielt stressende treningstur med SM-lenke, mat i lommene og KRAV for å få den.  KRAV et noe Eddie har problemer med å forholde seg til. Han kunne vært kryssordløsningen på nøkkelordet assertive. Meningers mot og egen vilje. Tar det å bli stilt KRAV til som en trussel. Frosken må kokes sakte, ellers går den i maktkamp. Det fikk jeg bekreftet på den harde måten i dag ved å stille et urimelig krav for å starte leken: Jeg ba ham om utgangstilling.  Istedenfor fikk hele nabolaget konsert med Dickhead and The Pønk Råkk Assertiveness.  Til å begynne med ble jeg irritert. Han var så TEIT. Noe så ufattelig simpelt som å bare sette seg i utgangstilling for å få det han så inderlig intenst ville ha. Han hadde SÅ lyst på både leken og maten, men istedenfor å kjapt, enkelt og greit sette seg i utgangstilling som han VISSTE ville gi uttelling, så valgte han å kjefte meg huden full for å ha the audacity til å ikke bare gi ham hva han ville ha.  Jeg fikk omsider noe som liknet utgangstilling og han fikk umiddelbart leken sin kastet. Fløy avgårde som om han hadde sluppet fri fra Guantanamo. Gjorde meg klar til å belønne ham for levering, fordi middagen var en time på overtid. Favorittmaten. Han er vill etter Vom. Villig til å utstå både kloklipp og frisering i ansiktet så lenge det står Vom på hylla. Han har vanligvis INGEN selvrespekt når det lukter Vom i premie. Vanligvis.  Han slapp favorittleken et par meter fra levering. "Ta med!" responderte jeg, og så var ******* løs igjen. Ikke snakk om. Sikker på det tok mange minutter med utskjelling. Han synes jeg er en herskesyk HURPE med et sykt "behov" for å dominere. HVORFOR skulle han levere meg den leken for å få maten jeg hadde i hånden? "Herskesyke hurpe! Det der handler bare om å ydmyke meg! Ser jeg ut som undersåtten din? Den leken er MIN og den maten er også MIN! Vil du ha leken i hånden kan du plukke den opp selv!" Jeg endte med å plukke den opp selv. Han ble stille noen øyeblikk. Innså at han hadde tapt. Jeg hadde nå både leken og maten og han hadde bare stoltheten. Det gikk ikke mange sekunder før nederlaget ble erstattet med forventning om kast. - Link! Unge Eddies verden raste sammen igjen. Usikker på HVA som er problemet hans, for han går SÅ fint i utgangstilling for kjipe tørrforkuler, bare de er i hånden som lure. Han HAR gått FINT i utgangstilling med Vom på hylla og i vinduskarmen også. Hvorfor ikke nå? Hva er problemet? Svaret er et intenst autonomitetsbehov. Han ga så TEΙΤΕ liksom-nesten kreative alternativer til en faktisk utgangstilling, etter å ha gitt ham flere invitasjoner til å plassere seg riktig valgte jeg å gripe halsbåndet for å veilede ham ordentlig på plass - for å kunne rose og belønne. Verste overgrepet jeg kunne begått mot ham. Han strittet imot, og jeg ville ikke gi meg, så det utviklet seg til en brytekamp jeg til slutt vant ved hans surrender. Var han et menneske ville han HYLGRÅTT. Hikstet og hulket i bunnløs sorg over dette sjokkerende sviket. Var jeg ikke hans beste venn? Hva slags venn og partner GJØR noe sånt? Jeg kunne jo ikke gi meg, for jeg hadde faktisk lagt på et krav, og han trenger VITE at et krav er et KRAV og når det innfris, så blir det ALDRI problemer og ALLTID godt humør og belønning. Å la en nær pubertal riesenschnauzer få lov til å kjempe seg fri fra et (i utgangspunktet bare veiledende) grep i halsbåndet var 100% uaktuelt, samme hvor såret og sjokkert han var. Det ble til slutt en utgangstilling. Leken fikk jeg også levert i hånden, men ikke uten en psych kamp om hvem som bestemmer over ressursene. Ede er IKKE fornøyd med å måtte jobbe for mat og lek.  Tur ble det ikke, men en god latter ble det, fordi Ede er absurd sta. Håper jeg ser samme humoren i det når han begynner skape seg pga endret båndlengde. Fra 2-1 meter i første omgang, med bare korte partier på "trafikkhåndtak". Grime har vi prøvd på. Den sitter det litt lenger inne å gå hjemmefra med ennå. 
    • Hvis det funker med 50/50 kan du jo da bare fortsette med det. For helgeturer går det jo fint å ta med i kjølebag, det gjør ikke noe om det tiner så lenge det blir spist innen en dag eller to. Men ville prøvd forsiktig med et annet tørrfôr som er beregnet for valp.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...