Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv


Recommended Posts

Det finnes vel mange forskjellige kløver rundt om kring, men vil gjerne høre hvilken dere synes er best og hvorfor. Skal gå til innkjøp etterhvert, så vil forhøre meg litt først. :icon_redface:

Palisades Pack II fra Ruffwear er helt klart den beste synes jeg.

Kløvsekkene kan tas av selen, så selen kan brukes for seg selv. Den sitter godt, og har passe store kløvsekker. Dessuten er det vannbeholder i veskene inn mot hundens kropp, som kan avkjøle den på varme dager.

Den er enkel å ta av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kløv fra seleverkstedet og den er jeg super fornøyd med.

Den sitter bra, lett å pakke i og komme til underveis. Den har ikke masse unødvendige snorer ( slik Breeders kløven har )

Fin snor/hank til kobblet/båndet.

Ikke opplevd gnagsår eller noe.

Kan trygt anbefale den :-)

Tror den har kommet godt ut i div. tester i blader også.

( om du ser på Lars Monsen, så brukter han denne og den er på filmen hvor han er i Femundsmarka )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også planer om å gå til innkjøp av kløv, men planene har blitt litt forskjøvet ettersom eldstemann dessverre har gått bort og yngstemann bare er 5 mnd :icon_redface:

Men jeg lurte på om noen vet hvordan kennel kløven er? bare så at de solgte den på en dyrebutikk i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg har Breeders.

Men om du skal ha en ordentlig og solig kløv, uten mye styr med tråder(Som Monica sier) så ikke kjøp den.

Jeg har hatt den i drøye to år, men har enda ikke funnet ut hva alle trådene/snorene er til..Tør ikke og åpne heller, i tilfelle alt blir bare kluss.

Har hørt bare positive ting om Ruffwear kløven, og det virker som om alle er fornøyd med den. Kommer til å kjøpe meg de selv til neste hund.

Ikke tenk så mye på pris, skal du ha en god kløv, så får du den neppe for 6-700.

Man kommer høyere opp i pris, og for å finne en ordentlig kvalitetskløv som ikke gnager osv. koster gjerne litt.

Tilgjengjeld har du kanskje en litt lettere sekk til deg selv, og mange trivelige opplevelser i skog og mark.

Er det ikke verdt en tusenlapp ? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurte på om noen vet hvordan kennel kløven er? bare så at de solgte den på en dyrebutikk i nærheten...

Den er helt grei den, men er litt dårlig passform på den. Dette gjør at den kan ligge ustabilt på endel raser, spesielt litt smale vil jeg tro. Og så syns jeg lommene er litt små å vanskelig å pakke i. Men vi er ganske fornøyd med den som Buster har, den passer perfekt til han (bortsett fra småe lommer). Men dra heller til en dyrebutikk å prøv den , gjerne med litt vekt i for å se hvordan den ligger på :icon_redface: .

Hvilken kløv som er den beste har jeg ingen formening om siden jeg bare har prøvd kennel kløven. Jeg er fornøyd med den men kan hende jeg prøver en annen type til neste hund, fordi jeg har hørt at kennel kløven ikke ligger så godt på tollere. Og så er det jo greit å utvide horisonten og B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurte på om noen vet hvordan kennel kløven er? bare så at de solgte den på en dyrebutikk i nærheten...

Jeg liker ikke Kennel sin kløv.

Men du kan gjerne få kjøpe min "gamle", omtrent ubrukt... :rolleyes:

Jeg synes den er for stor og uhåndterlig. Vond å få på, og sitter også ustødig på hunden. Dessuten er den dyr i forhold til mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kløv fra hundekjørerverkstedet (er ganske lik seleverkstedets kløv). Den har skinn i ryggen (inn mot hunden) og skinnforsterkning i bunnen av lommene. Enkle lommer som er lette å komme til uten for mye dill.

Har hatt Kennel og har brukt Laika kløver før, men de har jeg ikke vært helt fornøyde med. Kennelkløven satt fryktelig dårlig både på setteren og huskyen, og Laikakløven syntes jeg ble for "slapp"... Har brukt kløven fra hundekjørerverkstedet veldig mye på huskyen, og kan ikke annet enn å anbefale den, ingen gnagsår heller, og Laska har tynn pels.

Skal kjøpe en ny til aussien, og det blir garantert fra Hundekjørerverkstedet eller seleverkstedet. Vil ha en som er enkel, har skinnforsterkning i lommene og som har skinn i ryggstykket. Minuset er at disse kløvene er litt dyrere enn mange andre, dog holder de "i en evighet"!:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breeders har kommet med ny kløv. Har prøvd den ut en liten stund nå på min fuglehund og er fornøyd. Den er "lettere å finne ut av" enn den gamle. Legger inn et bilde her:

klovkamo.gif

Den har skinnforsterkning i ryggdelen og er forsterket ved slitasjepunkter:

http://hundeutstyr.no/butikken/product_inf...products_id/103

(Den blå er den gamle typen og den grønne den nye).

Kampanjetilbud på dem nå :icon_redface: Så er de myyyye billigere enn de andre som er nevnt som jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Det var jo flere 100lapper det var snakk om angående kampanjetilbudet jo.

Jeg har den blå, og det er masse snorer og klemmer midt på ryggen, som jeg ikke tror er så behagelig.

Den grønne ser jo helt lik ut som det blå, men vi har ikke skinnforsterkning på vår da.

Men i og med at jeg ikke bruker kløven så hyppig, så må jeg nesten la tilbudet rase fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgjengjeld har du kanskje en litt lettere sekk til deg selv, og mange trivelige opplevelser i skog og mark.

Er det ikke verdt en tusenlapp ? ;)

Prisen ser jeg ikke på i det hele tatt.

Det ser ut som det enten blir fra det seleverkstedet eller en sånn Ruffwear kløv. Selges disse i noen butikker eller er det kun fra nettsidene? Hadde jo vært greit å se hvilken størrelse og sånt jeg trenger før jeg kjøper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som det enten blir fra det seleverkstedet eller en sånn Ruffwear kløv. Selges disse i noen butikker eller er det kun fra nettsidene? Hadde jo vært greit å se hvilken størrelse og sånt jeg trenger før jeg kjøper. ;)

Jeg veit ikke av noen butikker Ruffwear-kløvene selges i (men det kan godt hende det er noen allikevel), men på NKK Trondheim hadde de stand hvor de solgte dem. Ser du bor i Stavanger - om du ikke trenger kløv før NKK Stavanger kan du jo kjøpe da (regner med de har stand der også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Noen som vet hvilken kløv som er best, billig å passer på Collie??? ;)

Vel, skal du ha den, så er det ikke akuratt billig.

Skal du ha en kløv som passer på en Collie, så må du jo prøve en kløv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg SÅNN til å begynne å kløve med Felix. Skal da kjøpe Seleverkstedet sin kløv, siden jeg klarte å lure min gamle kennelkløv på kristina:p (håper du er fornøyd?). men det er jo enda en good stund til jeg kan begynne da *sukk*. Noen som vet ca priser på en medium størrelse kløv hos seleverkstedet? Sto jo ikke akkurat så mange priser på hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg SÅNN til å begynne å kløve med Felix. Skal da kjøpe Seleverkstedet sin kløv, siden jeg klarte å lure min gamle kennelkløv på kristina:p (håper du er fornøyd?). men det er jo enda en good stund til jeg kan begynne da *sukk*. Noen som vet ca priser på en medium størrelse kløv hos seleverkstedet? Sto jo ikke akkurat så mange priser på hjemmesiden.

Tror prisen ligger på det samme som hundekjørerverkstedet, ca 1500kr eller noe slikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...