Gå til innhold
Hundesonen.no

Inline frames


Siri

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en novise på å lage hjemmesider (selv om jeg har hatt hjemmesider i mange mange år)... Jeg har nå i det siste oppdaget disse inline-frames'en og funnet ut at DE er jo geniale egentlig. Men jeg kommer jo fort til kort når jeg driver og lærer meg selv dette her da...

Et kort spørsmål: går det an å få gjort bakgrunnen i en slik inlineframe gjennomsiktig ?

Skrevet

Jeg har det på hjemmesiden min. Det jeg gjorde var å bruke denne koden.

<BODY bottomMargin=0 background=grafikk/bg3.jpg bottomMargin=10 bgProperties=fixed topMargin=10 marginheight="10" marginwidth="10">

Vet ikke om dette var til hjelp i det hele tatt :devilbanana:

Du kan jo se på min og se om det var slik du mener

http://tobbeliten.lhasa-apso.no

(trykk på "til minne feks) Der står bakgrunnen stille og bare teksten beveger seg.

Skrevet

Jeg har det på hjemmesiden min. Det jeg gjorde var å bruke denne koden.

<BODY bottomMargin=0 background=grafikk/bg3.jpg bottomMargin=10 bgProperties=fixed topMargin=10 marginheight="10" marginwidth="10">

Vet ikke om dette var til hjelp i det hele tatt :devilbanana:

Du kan jo se på min og se om det var slik du mener

http://tobbeliten.lhasa-apso.no

(trykk på "til minne feks) Der står bakgrunnen stille og bare teksten beveger seg.

Hei - og tusen takk for svar :-).

Egentlig er jeg vel ute etter å finne ut om det er en funksjon i Frontpage som kan "aktiveres" for å få det til... hehehehe.. jeg er usedvanlig dårlig på å bruke faguttrykk altså, så jeg aner jo ikke engang hvordan jeg skal spørre for å få riktig svar :(.

Jeg skal forresten forsøke koden din og se om det funker sånn som jeg håper på.... jeg kikket litt i kodene på siden din også, og tror jeg lærte noe der også.. hehehehehe...

p.s. Kjempelekre hjemmesider du har laget forresten !

Skrevet

Jeg har det på hjemmesiden min. Det jeg gjorde var å bruke denne koden.

<BODY bottomMargin=0 background=grafikk/bg3.jpg bottomMargin=10 bgProperties=fixed topMargin=10 marginheight="10" marginwidth="10">

Vet ikke om dette var til hjelp i det hele tatt :icon_redface:

Du kan jo se på min og se om det var slik du mener

http://tobbeliten.lhasa-apso.no

(trykk på "til minne feks) Der står bakgrunnen stille og bare teksten beveger seg.

men hvor setter man inn denne koden :P

Jeg også vil ha den i framen gjennomsiktig, men får det ikke til :P

Guest Per Olav
Skrevet

Jeg har det på hjemmesiden min. Det jeg gjorde var å bruke denne koden.

<BODY bottomMargin=0 background=grafikk/bg3.jpg bottomMargin=10 bgProperties=fixed topMargin=10 marginheight="10" marginwidth="10">

Vet ikke om dette var til hjelp i det hele tatt :icon_redface:

Du kan jo se på min og se om det var slik du mener

http://tobbeliten.lhasa-apso.no

(trykk på "til minne feks) Der står bakgrunnen stille og bare teksten beveger seg.

Kremt. Har du sett på sida i Firefox?

Hei - og tusen takk for svar :-).

Egentlig er jeg vel ute etter å finne ut om det er en funksjon i Frontpage som kan "aktiveres" for å få det til... hehehehe.. jeg er usedvanlig dårlig på å bruke faguttrykk altså, så jeg aner jo ikke engang hvordan jeg skal spørre for å få riktig svar :P.

Jeg skal forresten forsøke koden din og se om det funker sånn som jeg håper på.... jeg kikket litt i kodene på siden din også, og tror jeg lærte noe der også.. hehehehehe...

p.s. Kjempelekre hjemmesider du har laget forresten !

Er det ikke like enkelt å forandre fargen og eventuelt fontstørrelsen?

Ehhh. Glem det, nå forsto jeg spørsmålet ditt :P

--

Per Olav

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...