Gå til innhold
Hundesonen.no

Når det er stygt vær

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Hva gjør dere med hundene når det er dårlig vær ute? regn, vind , ja sånn typisk innevær? Bruker dere hundene normalt? en tur i nærmiljøet? finner på noe inne? eller må bare hundene akseptere en kjedelig dag?

Skrevet

vi prøver å ha det som vanlig som mulig, men Boston terrier er ikke så kjent for å like regn og for mye vind.. Så hun forter seg å gå på do så LØPER hun inn igjen!

Mico får vanlig luftings og kankje en lang tur i skogen!

Skrevet

Vi har de samme rytmer. Han får de samme turer.. Klart det ikke er moro og gå en tur på 1-2 timer i regnet, men sånn er det jo bare. Tur skal hunden ha :wink:

Skrevet

Kommer an på. Trondheim er ikke akkurat kjent for å bra vær gjennom hele høsten, vinteren og våren, så som oftest går vi vanlig tur. Sjelden jeg trener ute når det er pyton vær, men det er på grunn av meg. Jeg liker ikke å stå så mye stille når det regner og blåser. :wink:

Av og til når det er dårlig vær pleier jeg ofte å bare rusle en tur i nabolaget med henne, gå inn og trene litt og ellers bare la henne tåle at hun ikke kan få like mye tur hver dag. Det er kjekt med en hund som ikke er avhengig av to timers tur hver dag synes jeg, i tilfelle jeg blir syk eller har det travelt en dag. :wink:

Skrevet

Jeg er fra Stavanger, og her er det heller slik at regn er normalen, så her er det ut på tur aldri sur, uansett vær :)

Men det er ikke så veldig artig etter en sølete tur i skogen med to møkkete hunder i bilen :)

Skrevet

Må innrømme at jeg er litt slapp i dårlig vær :oops: Men Mona får jo stort sett gå ute hele dagen så lenge det ikke regner da. Også¨er hun fortsatt så liten at jeg ikke trenger å gå TUR med henne i den forstand. I tillegg har vi det HÆMMA beinet :)

Skrevet

Har en hund som blir krakilsk av for lite mosjon, så selv i regnet må hun ut og røre på seg. Synes ikke regn er værst jeg da- tjue minus er myye værre- jeg fryser så lett! Hehe, der jeg bor nå blåser det sinnsykt mye. Blir jo morsomt å gå tur med en tre kg tung hund i orkan styrke vind. Tror det er litt lurt å ha på bånd da, så han ikke blåser bort:p :)

Guest Vicky
Skrevet

ALLE som trener lp burde ta seg en tur ut å trene i regnet :) ta felles dekk i sledammer, så ser du om hunden kan 100%... hehe :)

Skrevet

han får jo tur og av og til er det godt og gå i regnet hvis det ikke blåser og er kaldt, men turene blir kortere da..er ikke VELDIG motivert for lag tur i regn jeg heller nei men hunden derimot: regn? vilket regn?trur du jeg bryr meg om at det regner? komman da! jeg vil på tuuuur!!

cant live with them, cant live without them..... :)

Skrevet

gjør det samme som vanlig så sant det ikke er fare for å bli truffet av lyn, sånn somsist det var skikkelig lyn og tordenvær ute, da slo det ned i huset :-o så da holdt vi oss inne.

Skrevet

Er slapp når det er dårlig vær ja :oops: Men så har jeg en hund som ikke vil ut i regn, snø eller kulde da så..... heheh Da står hun å drar mot trappen, vil mye heller ligge under teppet! :) Passer meg bra det :)

Skrevet

Aro liker ikke å gå ut når det regner. Så det er han som bestemmer lengden på turen... Av og til er det bare rett ut på do, mens andre ganger går vi vanlig tur... Trener heller litt ekstra inne.

Skrevet

Jeg gjør som Vicky ut og trene når det regner, Chicka gjør ikke så store notis av at det regner og er vått.

Jeg tar de turene jeg har planlagt selvom det regner, men er det kald blåst itillegg så blir det kortere tur.

Guest Vicky
Skrevet

trene og ture i allslags vær. Det finnes ikke kaldt vær, bare kalde klær :D Ullvang sokker ruler!!! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...