Gå til innhold
Hundesonen.no

Uttaletråd

Wheaten terrier

Recommended Posts

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvordan uttaler man "aussie". Ble i tvil da jeg hørte en som kalte dem "øssi", har bare pleid å bare si det rett fram "aussi" :lol: . Hva er rett?

Uttales "Åssi". :o

Skrevet

Det heter nok Åssi, for er det noen som sier "østralian shepherd" ?

Men det er da vel ingen som sier Åstralian Shepherd heller?

men jeg sier i hvertfall Åssi :devilbanana:

Skrevet

Men heter det bison frisé eller bikon frisé? :devilbanana:

Jeg sier Bischån Frisé.. :( Bichon uttaler jeg atså med samme lyd som i "skjørt", og legger trykk på e-en i frisé.

Skrevet

Men heter det bison frisé eller bikon frisé? :devilbanana:

Bishån frisé sier jeg. Altså sj/sh som i den franske byen Dijon (men det er mulig jeg uttaler det litt feil). Litt som i "skjønner".

Skrevet

Hvordan uttaler dere Papillon da?

Jeg sier det slik: "Pappilånn"... Men om jeg skal ta det på pent fransk blir det "Pappijå".:devilbanana:

Skrevet

Jeg sier det slik: "Pappilånn"... Men om jeg skal ta det på pent fransk blir det "Pappijå".:devilbanana:

Papillon er jo et fransk navn, og skal du si det korrekt blir det pappijå, men jeg sier pappilånn :( Innimellom også pappijå, spørs hva den jeg snakker med sier :P

Skrevet

Jeg sier papillon rett fram, det sier de fleste jeg kjenner åsså...

Noen sier åsså pappillon... :(

Skrevet

Jeg syns Pappilånn høres ut som en bakterie. Men det er kanskje ikke så stor forskjell uansett?

Skrevet

Hvordan uttaler dere sloughi?

Håpløst å vite hvordan man skal uttale det utifra skrivemåten, og jeg tror nesten ikke jeg har møtt to personer som uttaler det likt. (Ikke det at man treffer så mange mennesker som snakker om sloughi i det hele tatt.)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...