Gå til innhold
Hundesonen.no

En hundeeiere som er lik deg og ulik deg

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Hmmm, det var en skikkelig nøtt! Først datt det inn mange navn som jeg umiddelbart tenkte på å skrive ned mtp likhet o.l. MEN, så slår det meg at jeg er absolutt ikke enig i alt de gjør/sier og at dette er jo faktisk hele "problemet" med hundehold (og barneoppdragelse :)).

Man er alle like på noen punkter, men absolutt ikke på alle. Derav tidligere diskusjoner om hvilken guru man oppdro hunden i tråd med.... Det er jo ingen som kjører et helt likt løp, og hverdagen med hunden er jo super forskjellig.. Enten har han en dårlig dag eller jeg har.. Eller kanskje vi har den samtidig DA blir det fest da, hehe... M.a.o. så kan man reagere i situasjoner på en slik måte man aldri ville ha trodd!

Så for å prøve å korte ned svaret her litt (;P) så mener jeg at mitt hundehold er regelrett "unikt", slik som alle andres, og dermed er vi "like"

Hehe, det var dagens merkverdighet fra Vala!

Skrevet

Det var faktisk ikke så lett. Det er lettest å komme på de som er ulike :lol:

En som er lik. Kristina, kanskje? Selv om vi gjør ting litt forskjellig så mener vi mye av det samme, og jeg tror vi gjør ting ganske likt. Det er liksom vanskelig å si noen andre, for man må jo se folk i virkeligheten for å se hvordan hunden er osv.

Vicky er vel en av de som er ulik.

Skrevet

Har lurt litt på om jeg ligner (i hundehold) litt på IW, og muligens Wesminster.. Kjenner igjen meg selv og mitt hundehold i mye av det de beskriver fra hverdagen.

En jeg er ulik... Det tror jeg kanskje må være Marie (med Ask) eller Christine.

Skrevet

Den jeg er likest. Hmm, det må jo bli de med Lundqvist - grunnlag, det. Vil veldig gjerne si at jeg er mest lik en superflink klikkertrener, men det ville vært jug! Dessuten vil jeg like gjene bli en superflink Lundqvist -trener, det er bare så langt til Hellerudsletta!

Den jeg er mest ulik her, må jo samtidig bli den jeg er mest uenig med i ulike tråder og da kan jo lista fort bli lang :lol: ! Når det gjelder treningsmetoder, så er jeg mest uenig med den som bruker korreksjoner og tror at bikkja lærer mer av det enn av "ekstingsjonsfeiling" og repetisjon med mestring! Alle som ikke har feilfri læring som ideal må bli de jeg er mest ulik! :o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...