Gå til innhold
Hundesonen.no

Bakgrunn på oppstillingsbilder


LiLi

Recommended Posts

Jeg lurer altså på hvilken bakgrunn jeg burde bruke på oppstillingsbilder av min papillon? Hun er trefarget, hvit på mesteparten av kroppen, svart på ørene og litt svart bak.

Ser sånn ut:

Liker best enkle, uforstyrrende bakgrunner. Vil gjerne ha tips både på farger jeg kan bruke på tepper o.l. som jeg henger opp i bakgrunnen og på naturlige bakgrunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer altså på hvilken bakgrunn jeg burde bruke på oppstillingsbilder av min papillon? Hun er trefarget, hvit på mesteparten av kroppen, svart på ørene og litt svart bak.

Ser sånn ut:

Liker best enkle, uforstyrrende bakgrunner. Vil gjerne ha tips både på farger jeg kan bruke på tepper o.l. som jeg henger opp i bakgrunnen og på naturlige bakgrunner.

Nå på sommeren synes jeg alle hunder gjør seg godt mot en rolig, grønn bakgrunn. Ellers tror jeg ikke det er så mange begrensninger på hvilke farger du kan bruke. Ville kanskje likevel gått for en som verken er for mørk eller for lys. For mørk, og de tegnede delene på hunden forsvinner, for lys, og silhuetten kan forsvinne. Kanskje grønt uansett? Det ville framheve det røde i tegningene hennes.

Kom på: Ville kanskje unngått å tatt bilde i kveldssol - det gir et litt gyldent skjær til pelsen, og den skal vel helst være kritthvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig gode tips! :P

Når du sier det så høres grønt lurt ut ja. Hadde jo tenkt litt og fått tips om rød før, men skjønner nå at grønt helt klart ville være mye bedre, pga. rødskjæret i tegningene.

Har du andre forslag til lyssetting? Inne, ute, sol, overskyet?

Forresten, hva med jordfarger som brun/beige e.l. som bakgrunn, hva tror du om det? Når jeg tenker på det høres grønt mye bedre ut, men er jordfarger helt ubrukelige eller kan de også funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelblått vil gi en god kontrast til alle fargene på hunden din. Grønt kan sikkert også være fint. Brunfarger eller rødt er sikkert pent, men kan gå litt i ett med tegningene hennes.

Ofte er det best å ta bilder ute når det er litt overskyet, eller i skyggen (men en jevn og ikke for mørk skygge). Det viktigste er at det er et jevnt lys som ikke lager for skarpe skygger. Inne er det vanskeligere å få til et bra lys hvis man ikke har skikkelige fotolamper.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utendørsbilder er suverent enkelst å få bra. Skal du ta gode innendørsbilder krever det så mye av både teknikk og forberedelser at hunden ofte blir lei (og fotografen og dermed også hunden stressa).

Bakgrunner ute kan jo også varieres - jeg synes naturlige bakgrunner er finest: En grå bergknaus, blått hav eller blå himmel, grønt gress eller busker. Bare pass på at gresset hunden står på er nyklipt (med mindre hunden er en anelse for høybent, og du ønsker å jukse litt...)

Gå på "my favorite photos" på denne siden: http://www.borzoi.no/ - disse hundene har jo noe av de samme tegningene og fargene som din hund, og selv om de ikke er oppstiltbilder, er bakgrunnene flotte, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips alle sammen, og ja, de Borzoi-bildene var virkelig vakre! :)

Hva tror dere om bord eller ikke bord? Er myyye enklere og stille henne opp på bord synes jeg da, fordi om hun skal stå på bakken må jeg nesten ligge på magen for å se om hun står riktig. Om hun står på bord er jeg også sikker på at hun ikke "forsvinner" ned i gress e.l. Tror nok det blir best uten bordet, men det blir enda vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips alle sammen, og ja, de Borzoi-bildene var virkelig vakre! :)

Hva tror dere om bord eller ikke bord? Er myyye enklere og stille henne opp på bord synes jeg da, fordi om hun skal stå på bakken må jeg nesten ligge på magen for å se om hun står riktig. Om hun står på bord er jeg også sikker på at hun ikke "forsvinner" ned i gress e.l. Tror nok det blir best uten bordet, men det blir enda vanskeligere.

Her er en måte å gjøre det på: http://www.merciisle.com/images_whippets/ee90f9b35c53dc3.jpg

Ei skiferhelle eller en annen flat stein er dessuten mye finere enn et utstillingsbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...