Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjært barn har mange navn..

LouDan

Har du kallenavn på hunden din?  

27 stemmer

1. 1.

• Ja
      25
    • Nei
      2

Recommended Posts

Skrevet

Og ofte blir jo hunder sett på som barn :D

Har dere noen kallenavn på bikkja si?

Romeo blir kalt mye rart(og har blitt kalt mye rart opp igjennom åra :x )

Kan jo skrive inn de je husker:

-Fleskberget(ikke en fornærmelse tel noen)

-Voffen

-Voffegutten

-Grommisen

-Gromgutten

-Go' gutten

-Omo Ultra :P

-Plutonium(Første delen av stamtavle navnet hans :P )

-Drittbikkja(hvis je er drittsur på'n)

-Raringen

-Lompa

hmmm :-k je vet det er fler, men dom kjem itte tel meg i farta...

Hva kaller du din?

Skrevet

ja, mange!

baby

snoppy

Speedy Gonsales

Pitbull :D

Bat dog! ( duru duru duru duru baat dooog..) som i bat man!

Snupp

Tinity

Titti.

og mange mer... legger inn fler ettervært!

Skrevet

så klarte det

kitha siko

gammle mor gutten enkelt og greit

lille mor

før ble hun kaltt bolla

athene ble kalt for grobbe :oops:

Skrevet

Ja hun blir kalt masse rart..

Av meg blir hun kalt:

-Fine (ikke fordi hun er fin men en liten forkortelse på PitoFINa :oops: )

-Pitus

-Dotten

-Lille

-Gullikken

-Sønningen

Andra kan kalle henne:

-Golvmopp

-Støvklut

-Katt me talefeil

Osv :wink: hehe

Jeg kaller henne mest "Fine" og "Pito"

Skrevet

Tinka = Naien(for hun liker å sjekke alt grundig)

Aiwa = sjokken/matvraket/bosspannet(for hun er et matvrakog legger på seg bare hun ser mat)

Småen = avstikkeren(det sier vell seg selv hun stikkker av,men bare hvis hu er løs hjemme). :wink:

Skrevet

Tassen:

- Tassebassebassebasse-(osv)-gutteguttebassentassen :D

- Tjukkebassen.. :x

Cello:

- Som regel bare Cello-Bello, men der også; Cellobellobellobellogutteguttebello'n :P

For begge(når jeg skal rope på begge:

- Gullongan

- Drittongan :P

Skrevet

hmmm.... Det er masse rart ja..

snuppa

jenta mi

lilipus

fiskejenta

fluffy

snoopy

gullet

fluffball

gojenta

sinnataggen

tulla

fisken

osv osv :D

Guest Vicky
Skrevet

Vicky har masse kallenavn...

-lulledull

-bolla

-lull

-Victoria

-Vicky Vick

-Firestarter/troublestarter

-tulla

-banditt

-reven

-Stjerna mi

-Sola mi

Har masse fler navn... bare kommer ikke på fler nå...

Skrevet

Hehe, detter er ikke navn vi bruker ofte, men noen ganger kaller vi henne noe sånt som:

- tjukke Tjorvan

- Tjorvan

- Klumpen

- Gullet

Og stamnavnet hennes er jo Paris Tjorven, ikke særlig, eh hva sier man #-o , de står ikke særlig i stil til hverandre, men kaller henne bare Tjorven, ikke Paris. :)

Skrevet
ja, mange!

baby

snoppy

Speedy Gonsales

Pitbull  :)  

Bat dog! ( duru duru duru duru baat dooog..) som i bat man!

Snupp

Tinity

Titti.

og mange mer... legger inn fler ettervært!

Holdt på å le meg i hjel av kalle navnet bat dog (spseilet når jeg så "sangen" (duru duru duru)!! :):):):D

Mine hunder har faktisk ikke så innmari mange kallenavn.

Mala: Malinski,

klumpen

og snuppå

Enya: Knåtten,

Fresi (for hu springer så fort!)

Og når jeg roper på begge er det enten snipp og snapp eller bim og bam!!

Skrevet

Holdt på å le meg i hjel av kalle navnet bat dog (spseilet når jeg så "sangen" (duru duru duru)!! :):):):D

Mine hunder har faktisk ikke så innmari mange kallenavn.

Mala: Malinski,

klumpen

og snuppå

Enya: Knåtten,

Fresi (for hu springer så fort!)

Og når jeg roper på begge er det enten snipp og snapp eller bim og bam!!

Hvet dette er off topic..

Mer her ser du grunnen til at jeg kaller hun " BAT DOG"...

mini3vj.jpg

Skrevet

vet dette er off topic..

mini3vj.jpg

Driitkul.

Kjempevakker var hun. :mrgreen:

Har hun virkelig så blå øyne? Forelska meg i de jeg. :P

Skrevet

Til Zico sier jeg Go`gutten. Og han blir kalt Vovva av datteren min.. Hun NEKTER å si Zico, hun sier navn på alle andre dyr hun kjenner, men nekter å si noe annet enn Vovva til han... :)

Skrevet

Å jada, Goshi har noen kallenavn...

Lisjepia mi,

Gojenta,

Turbo Laila,

Bøllefrø,

Matvraket.

dette er de mest brukte av oss. :)

Skrevet

Driitkul.  

Kjempevakker var hun.  :mrgreen:  

Har hun virkelig så blå øyne? Forelska meg i de jeg.  :)

Hun har ikke så blå øyne..Øyna hennes bare lyste opp !

Skrevet

vet dette er off topic..

mini3vj.jpg

hahaah, ja nå forstår jeg hvorfor hun er bat dog!! Verdens ensete kryssning mellom hund og flagger mus :P:) (men hun er fryktelig søt da :P !)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...