Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny Aussie kennel

Guest Vicky

Kunne du tenkt deg en aussie i fremtiden?  

26 stemmer

1. 1.

• Jaaaa!!!
      10
    • Nei, de er ikke helt min type
      6
    • Kanskje....
      10

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Hei alle i Hundesonen!

Jeg ville bare komme med en gledelig nyhet om at jeg starter et nytt oppdrett av Australian Shepherds. Dette vil være friske og gode bruks linjer, og godt eksteriør. Første kull kommer om ikke så lenge. :D Ny hjemmeside kommer etter hvert, hvor alt om kennelen, valpene og slekta vil stå. :x Dette har jeg gledet meg til veldig lenge. Valpene vil bli tatt imot av Berith Larsen som er en veldig kjent og flink oppdretter. Dette kommer til å være ekte All Around Aussies. Gleder meg utrolig!!!

Hvis det er noen som er interesert(eller kjenner noen som er interesert) er det bare å sende meg en mail: [email protected]

Ønske meg lykke til!! :P

x1pbhy6ku2zwe5gcm7xzhbouf5r3lo.jpg

Skrevet

Må ikke si sånn.. Får bare utrolig lyst på en aussie nå.. :x

Skal ha en litt mer sporty hund i fremtiden.. Og da står det mellom Border Collie og Aussie.

Men lykke til med oppdrettet.. :P

så den dagen jeg skal skaffe meg en Aussie, så skal jeg kontakte deg.. :D

Guest Vicky
Skrevet

Skal ha masse valper i fremtiden. Så sjansen din har nok ikke løpt :D Må bare komme å kikke på dem når du vil :x

Skrevet

Så spennende! Tror ikke jeg skal ha ny valp emd det første men..

Du får ha lykke til, finn deg en hannhund som gir gode valper du kan skryte av :D

Skrevet

Weeee!! Så morsomt!! Og spennende! :x Har dere sett ut noen spesielle hannhunder enda? :P

Har sååååÅÅÅ lyst på aussie! Kennel Tamburenga har 4 ledige hann-valper til salgs nå, og de er blant annet i fargene Red Merle Bi og Red Bi - mine favorittfarger innen aussien! OG de er etter min favorittaussie-hann; Hakino`s Aron Agila. Drit òg at jeg ikke har foreldre som liker hår i maten to ganger i året.. :D Haaar så lyst på en kjapp og lettlært, og ikke minst allsidig rase som aussien som jeg kan trene agility, lydighet og spor/rundering med.. Nei, nå skal jeg slutte å plage dere med min syting :P Men lykke til ihvertfall med oppdrettet! :P

Guest Vicky
Skrevet

Tusen takk alle sammen :x Er kjempe glad for at dere backer meg opp... gruer meg litt.... hehe.... :D

Guest Vicky
Skrevet

Mia_Cavalier: Du syter ikke :x du kan sikkert få se valpene hvis du vil :D

Guest Vicky
Skrevet

Skal ha kennen navn. Har ikke funnet på ennå da... hvis ikke jeg blir mer oppfinnsom blir det nok Vicky`s

Guest Vicky
Skrevet

hihi, tusen takk... Har litt nerver da... gruer meg litt. Det er et stort ansvar å lage aussier av beste kvalitet, så jeg prøver så godt jeg kan. :D Nå skal vi snakke med Kate v/aussiegården om hvilken hannhund vi skal bruke.

Skrevet

Nok en gang, Gratulere så mye Vicky!! Dette blir kjemoe spennende, regner med at vi får fyldige situasjonsraporter når hannhund er valgt, parring og drektigheten!!! Spennende!! :):)

Når har hun neste løpetid da? (for det er på neste løpetid du skal parre?)

Jeg skal parre Mala rett etter jul jeg, så kanskje vi får "smått" på likt :)

Guest Vicky
Skrevet

Vi skal antageligvis låne fra aussie gården, men de har ikke ranch hanner. Skal bruke en litt mild hanne, siden Vicky har mye Mr Binks i seg :) Valpene vil være av godt eksteriør og fantastiske brukshunder!!! :) Vi skal parre henne i september

Skrevet

grattis for det du, det er spennede å drive med avl.

synes selv at det er bare gøyt å ha valper i hus jeg, husk en ting det er at det blir veldig tomt når alle valpene reiser :) men det er litt deilig også :wink: .

vi venter kull nr 4 nå og har ikke noe kennelnavn(har så dårlig fantasi :) ).

det er mangen som tror at en må være medlem i nkk for å registrere valper men der tar de feil der ja, det holder åvære medlem i en klubb som samarbeider med nkk, men skal du ha kennel navn så må du være medlem i nkk. :wink:

Skrevet
grattis for det du, det er spennede å drive med avl.

synes selv at det er bare gøyt å ha valper i hus jeg, husk en ting det er at det blir veldig tomt når alle valpene reiser :)  men det er litt deilig også  :wink: .

vi venter kull nr 4 nå og har ikke noe kennelnavn(har så dårlig fantasi :) ).

det er mangen som tror at en må være medlem i nkk for å registrere valper men der tar de feil der ja, det holder åvære medlem i en klubb som samarbeider med nkk, men skal du ha kennel navn så må du være medlem i nkk. :wink:

Du kan jo finne på et navn og kalle deg et kennelnavn - det trenger ikke og være offisielt :wink:

Hva med Lazita's :)

Skrevet

Du kan jo finne på et navn og kalle deg et kennelnavn - det trenger ikke og være offisielt :wink:

Hva med Lazita's :)

tja det var jo ikke så dumt det da, det har jeg aldri tenkt på. :wink:

men jeg har lurt på om jeg skulle hatt noe japansk siden det er japanere vi driver med, vi får se kommer nokk til å søke etter kennelnavn om ikke så altfor lenge. er vell kanskje på tide å få ett snart. :wink:

Guest Vicky
Skrevet

spennende med eget oppdrett... jeg kan en del om det da, for jeg har tatt imot 4 valpekull helt selv. Dette er noe jeg kan :) Husker det har vært deilig å få valpene ut av hus når de ble gamle nok..... da er de noen rabbagasser. hehe. Blir utrolig spennende. Skal antageligvis beholde en tispe eller hanne som vil bli brukt i avl. Jeg skal bruke en hanne med mye rødt i, så det blir nok en del red merle og blue merle.... hehe :) spennende. Har allerede kikket på linjene til en veldig god hanne jeg tror jeg vil bruke. Skal ha møte med eieren iløped av de to neste ukene. Dette skal bli gjort profesjonellt. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...