Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny Aussie kennel

Guest Vicky

Kunne du tenkt deg en aussie i fremtiden?  

26 stemmer

1. 1.

• Jaaaa!!!
      10
    • Nei, de er ikke helt min type
      6
    • Kanskje....
      10

Recommended Posts

Guest Vicky

Hei alle i Hundesonen!

Jeg ville bare komme med en gledelig nyhet om at jeg starter et nytt oppdrett av Australian Shepherds. Dette vil være friske og gode bruks linjer, og godt eksteriør. Første kull kommer om ikke så lenge. :D Ny hjemmeside kommer etter hvert, hvor alt om kennelen, valpene og slekta vil stå. :x Dette har jeg gledet meg til veldig lenge. Valpene vil bli tatt imot av Berith Larsen som er en veldig kjent og flink oppdretter. Dette kommer til å være ekte All Around Aussies. Gleder meg utrolig!!!

Hvis det er noen som er interesert(eller kjenner noen som er interesert) er det bare å sende meg en mail: vicky01@online.no

Ønske meg lykke til!! :P

x1pbhy6ku2zwe5gcm7xzhbouf5r3lo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke si sånn.. Får bare utrolig lyst på en aussie nå.. :x

Skal ha en litt mer sporty hund i fremtiden.. Og da står det mellom Border Collie og Aussie.

Men lykke til med oppdrettet.. :P

så den dagen jeg skal skaffe meg en Aussie, så skal jeg kontakte deg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee!! Så morsomt!! Og spennende! :x Har dere sett ut noen spesielle hannhunder enda? :P

Har sååååÅÅÅ lyst på aussie! Kennel Tamburenga har 4 ledige hann-valper til salgs nå, og de er blant annet i fargene Red Merle Bi og Red Bi - mine favorittfarger innen aussien! OG de er etter min favorittaussie-hann; Hakino`s Aron Agila. Drit òg at jeg ikke har foreldre som liker hår i maten to ganger i året.. :D Haaar så lyst på en kjapp og lettlært, og ikke minst allsidig rase som aussien som jeg kan trene agility, lydighet og spor/rundering med.. Nei, nå skal jeg slutte å plage dere med min syting :P Men lykke til ihvertfall med oppdrettet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hihi, tusen takk... Har litt nerver da... gruer meg litt. Det er et stort ansvar å lage aussier av beste kvalitet, så jeg prøver så godt jeg kan. :D Nå skal vi snakke med Kate v/aussiegården om hvilken hannhund vi skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, Gratulere så mye Vicky!! Dette blir kjemoe spennende, regner med at vi får fyldige situasjonsraporter når hannhund er valgt, parring og drektigheten!!! Spennende!! :):)

Når har hun neste løpetid da? (for det er på neste løpetid du skal parre?)

Jeg skal parre Mala rett etter jul jeg, så kanskje vi får "smått" på likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Vi skal antageligvis låne fra aussie gården, men de har ikke ranch hanner. Skal bruke en litt mild hanne, siden Vicky har mye Mr Binks i seg :) Valpene vil være av godt eksteriør og fantastiske brukshunder!!! :) Vi skal parre henne i september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis for det du, det er spennede å drive med avl.

synes selv at det er bare gøyt å ha valper i hus jeg, husk en ting det er at det blir veldig tomt når alle valpene reiser :) men det er litt deilig også :wink: .

vi venter kull nr 4 nå og har ikke noe kennelnavn(har så dårlig fantasi :) ).

det er mangen som tror at en må være medlem i nkk for å registrere valper men der tar de feil der ja, det holder åvære medlem i en klubb som samarbeider med nkk, men skal du ha kennel navn så må du være medlem i nkk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis for det du, det er spennede å drive med avl.

synes selv at det er bare gøyt å ha valper i hus jeg, husk en ting det er at det blir veldig tomt når alle valpene reiser :)  men det er litt deilig også  :wink: .

vi venter kull nr 4 nå og har ikke noe kennelnavn(har så dårlig fantasi :) ).

det er mangen som tror at en må være medlem i nkk for å registrere valper men der tar de feil der ja, det holder åvære medlem i en klubb som samarbeider med nkk, men skal du ha kennel navn så må du være medlem i nkk. :wink:

Du kan jo finne på et navn og kalle deg et kennelnavn - det trenger ikke og være offisielt :wink:

Hva med Lazita's :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo finne på et navn og kalle deg et kennelnavn - det trenger ikke og være offisielt :wink:

Hva med Lazita's :)

tja det var jo ikke så dumt det da, det har jeg aldri tenkt på. :wink:

men jeg har lurt på om jeg skulle hatt noe japansk siden det er japanere vi driver med, vi får se kommer nokk til å søke etter kennelnavn om ikke så altfor lenge. er vell kanskje på tide å få ett snart. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

spennende med eget oppdrett... jeg kan en del om det da, for jeg har tatt imot 4 valpekull helt selv. Dette er noe jeg kan :) Husker det har vært deilig å få valpene ut av hus når de ble gamle nok..... da er de noen rabbagasser. hehe. Blir utrolig spennende. Skal antageligvis beholde en tispe eller hanne som vil bli brukt i avl. Jeg skal bruke en hanne med mye rødt i, så det blir nok en del red merle og blue merle.... hehe :) spennende. Har allerede kikket på linjene til en veldig god hanne jeg tror jeg vil bruke. Skal ha møte med eieren iløped av de to neste ukene. Dette skal bli gjort profesjonellt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...