Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny Aussie kennel

Guest Vicky

Kunne du tenkt deg en aussie i fremtiden?  

26 stemmer

1. 1.

• Jaaaa!!!
      10
    • Nei, de er ikke helt min type
      6
    • Kanskje....
      10

Recommended Posts

Guest Vicky

Hei alle i Hundesonen!

Jeg ville bare komme med en gledelig nyhet om at jeg starter et nytt oppdrett av Australian Shepherds. Dette vil være friske og gode bruks linjer, og godt eksteriør. Første kull kommer om ikke så lenge. :D Ny hjemmeside kommer etter hvert, hvor alt om kennelen, valpene og slekta vil stå. :x Dette har jeg gledet meg til veldig lenge. Valpene vil bli tatt imot av Berith Larsen som er en veldig kjent og flink oppdretter. Dette kommer til å være ekte All Around Aussies. Gleder meg utrolig!!!

Hvis det er noen som er interesert(eller kjenner noen som er interesert) er det bare å sende meg en mail: [email protected]

Ønske meg lykke til!! :P

x1pbhy6ku2zwe5gcm7xzhbouf5r3lo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke si sånn.. Får bare utrolig lyst på en aussie nå.. :x

Skal ha en litt mer sporty hund i fremtiden.. Og da står det mellom Border Collie og Aussie.

Men lykke til med oppdrettet.. :P

så den dagen jeg skal skaffe meg en Aussie, så skal jeg kontakte deg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee!! Så morsomt!! Og spennende! :x Har dere sett ut noen spesielle hannhunder enda? :P

Har sååååÅÅÅ lyst på aussie! Kennel Tamburenga har 4 ledige hann-valper til salgs nå, og de er blant annet i fargene Red Merle Bi og Red Bi - mine favorittfarger innen aussien! OG de er etter min favorittaussie-hann; Hakino`s Aron Agila. Drit òg at jeg ikke har foreldre som liker hår i maten to ganger i året.. :D Haaar så lyst på en kjapp og lettlært, og ikke minst allsidig rase som aussien som jeg kan trene agility, lydighet og spor/rundering med.. Nei, nå skal jeg slutte å plage dere med min syting :P Men lykke til ihvertfall med oppdrettet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hihi, tusen takk... Har litt nerver da... gruer meg litt. Det er et stort ansvar å lage aussier av beste kvalitet, så jeg prøver så godt jeg kan. :D Nå skal vi snakke med Kate v/aussiegården om hvilken hannhund vi skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, Gratulere så mye Vicky!! Dette blir kjemoe spennende, regner med at vi får fyldige situasjonsraporter når hannhund er valgt, parring og drektigheten!!! Spennende!! :):)

Når har hun neste løpetid da? (for det er på neste løpetid du skal parre?)

Jeg skal parre Mala rett etter jul jeg, så kanskje vi får "smått" på likt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Vi skal antageligvis låne fra aussie gården, men de har ikke ranch hanner. Skal bruke en litt mild hanne, siden Vicky har mye Mr Binks i seg :) Valpene vil være av godt eksteriør og fantastiske brukshunder!!! :) Vi skal parre henne i september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis for det du, det er spennede å drive med avl.

synes selv at det er bare gøyt å ha valper i hus jeg, husk en ting det er at det blir veldig tomt når alle valpene reiser :) men det er litt deilig også :wink: .

vi venter kull nr 4 nå og har ikke noe kennelnavn(har så dårlig fantasi :) ).

det er mangen som tror at en må være medlem i nkk for å registrere valper men der tar de feil der ja, det holder åvære medlem i en klubb som samarbeider med nkk, men skal du ha kennel navn så må du være medlem i nkk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis for det du, det er spennede å drive med avl.

synes selv at det er bare gøyt å ha valper i hus jeg, husk en ting det er at det blir veldig tomt når alle valpene reiser :)  men det er litt deilig også  :wink: .

vi venter kull nr 4 nå og har ikke noe kennelnavn(har så dårlig fantasi :) ).

det er mangen som tror at en må være medlem i nkk for å registrere valper men der tar de feil der ja, det holder åvære medlem i en klubb som samarbeider med nkk, men skal du ha kennel navn så må du være medlem i nkk. :wink:

Du kan jo finne på et navn og kalle deg et kennelnavn - det trenger ikke og være offisielt :wink:

Hva med Lazita's :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo finne på et navn og kalle deg et kennelnavn - det trenger ikke og være offisielt :wink:

Hva med Lazita's :)

tja det var jo ikke så dumt det da, det har jeg aldri tenkt på. :wink:

men jeg har lurt på om jeg skulle hatt noe japansk siden det er japanere vi driver med, vi får se kommer nokk til å søke etter kennelnavn om ikke så altfor lenge. er vell kanskje på tide å få ett snart. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

spennende med eget oppdrett... jeg kan en del om det da, for jeg har tatt imot 4 valpekull helt selv. Dette er noe jeg kan :) Husker det har vært deilig å få valpene ut av hus når de ble gamle nok..... da er de noen rabbagasser. hehe. Blir utrolig spennende. Skal antageligvis beholde en tispe eller hanne som vil bli brukt i avl. Jeg skal bruke en hanne med mye rødt i, så det blir nok en del red merle og blue merle.... hehe :) spennende. Har allerede kikket på linjene til en veldig god hanne jeg tror jeg vil bruke. Skal ha møte med eieren iløped av de to neste ukene. Dette skal bli gjort profesjonellt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...