Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i MOSS!


Tini

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Jeg skjønte ikke helt dette her jeg..

Ikke hadde vi kvalitetsbedømming i førsten, skal man ikke ha det? Der man enten får rød,gul eller blå?

Vi ble bare dømt som første valp, andre valp og tredje valp. Og ikke fikk jeg kritikkskjemaet..

(Labrador) Er dette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi sto opp i dag morges så højregnet det noe helt sinnsykt. Gikk en rask tur med Tussie og jeg var våt igjennom regnjakka og igjennom gummistøvlene! Hjalp ikke så mye å gå med paraply over Tussie heller <_<

Tok en evighet å børste ut alle disse fuktige nye flokene, men hadde heldig vis god hjelp fra en annen OES utstiller!

Vi fikk blå sløyfe vi skjønner ikke helt hvorfor. Dommeren skrøt uhemmet av henne til lærlingen sin. At var veldig positivt på kritikken bortsett fra siste setning som lød ; maybe a little weak in the left hoch

Ingen andre så noe forskjell på de hasene hennes, ikke kjente hun på de heller.. Spiller ingen rolle for oss, vi var der for erfaringens skyld :lol:

Tror jeg så Tuppetroll med Ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt dette her jeg..

Ikke hadde vi kvalitetsbedømming i førsten, skal man ikke ha det? Der man enten får rød,gul eller blå?

Vi ble bare dømt som første valp, andre valp og tredje valp. Og ikke fikk jeg kritikkskjemaet..

(Labrador) Er dette riktig?

Valpeshow er ikke kvalitetsbedømning, så dette stemmer nok ja. Kritikkskjemaet skal du derimot få, men du må nok be om det fra ringsekretæren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lara sin kritikk:

9 months old, quite gentle structure, feminine head, good eyes, a bit sufficiant chuk, exelent ears,

good neck, correct topline and angels, good coat and feathering, correct tail.

Muzzle is not quite correct it spoils the head expression. Should be more sound movements.

Det ble blå sløyfe.

Cesar sin kritikk har jeg levert til eieren, så den husker jeg ikke i hodet...

Men han fikk ihvertfall trekk for størrelsen og pluss for temperement, farge, hodet og bra nakke...

Resten husker jeg ikke... Men han er 5 mnd gammel og nesten dobbelt så stor som de to andre hann hundene som var der, pluss at han er litt tykk, så ikke rart at han ble sist :lol:

Jeg så at caroline skrev at det ikke er kvalitets bedømmelse på valpeshow, stemmer det?

Med Cesar så fikk jeg et sløyfe bånd som var rosa og gult, så jeg regnet med at det da var gult og 3 pr? Jeg så ei anna som fikk rosa og rød sløyfe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lara sin kritikk:

9 months old, quite gentle structure, feminine head, good eyes, a bit sufficiant chuk, exelent ears,

good neck, correct topline and angels, good coat and feathering, correct tail.

Muzzle is not quite correct it spoils the head expression. Should be more sound movements.

Det ble blå sløyfe.

Cesar sin kritikk har jeg levert til eieren, så den husker jeg ikke i hodet...

Men han fikk ihvertfall trekk for størrelsen og pluss for temperement, farge, hodet og bra nakke...

Resten husker jeg ikke... Men han er 5 mnd gammel og nesten dobbelt så stor som de to andre hann hundene som var der, pluss at han er litt tykk, så ikke rart at han ble sist :P

Jeg så at caroline skrev at det ikke er kvalitets bedømmelse på valpeshow, stemmer det?

Med Cesar så fikk jeg et sløyfe bånd som var rosa og gult, så jeg regnet med at det da var gult og 3 pr? Jeg så ei anna som fikk rosa og rød sløyfe....

Dette er ikke kvalitetspremiering, men plassering, noe som er en betydelig forskjell :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace kuppet utstillingen i dag, og ble til slutt BIR, BIG og BIS4!

Dyktig tuppe :P

Og da kritikken ble avsluttet med velvist har jeg svevet på rosa skyer i hele dag :P:D:D

Grattis! Det var en super avansering fra sist ja! :lol:

Edit: Kritikk! Og hvem dømte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer for tervene var Anders Lyrholm (belgeroppdretter)- 3 påmeldt, dommer for gruppen var Anne Arch - Ace vant gruppen på 8, Dommer for BISet var Derek Smith - 10 deltakere.

Kritikk:

4,5 mnd, tikvalp med fem. velskåret hode. G. lengde, Velmeislet neseparti, vakra øgon, stopp ok. For dagen noe store ører. Aningen bredt ansatte ører. God hals, sterk rygg. Ngt øpna vinklar fram, velvinklet bak. Bra ben & tassar. Rør sig for alderenen vel fra alle hold. Bra masket pels, velvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer for tervene var Anders Lyrholm (belgeroppdretter)- 3 påmeldt, dommer for gruppen var Anne Arch - Ace vant gruppen på 8, Dommer for BISet var Derek Smith - 10 deltakere.

10 i BIS'et? Kan de ikke max være 9? :unsure:

Uansett, gratulerer så mye! :lol: Velfortjent dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...