Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du nå?

tm100021

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Våknet nettopp av å ikke få sove nok en gang. Grusomt irriterende! Kommer til å bli et ****** å stå opp om morran imorra :) Men jaja, sånn er livet.

Skrevet

Jeg er også på jobb, la meg alt for sent og slet til morgenen i dag! Huff. Så nå sitter jeg og venter på at lunsjen skal komme, har ikke spist frokost :) Magen knurrer!

Skrevet

Nå sitter jeg å ventet til bussen skal gå, skal inn til byen en tur. Senere idag skal jeg på jobb

Skrevet

Venter på at bussen skal gå, så jeg kommer meg til byen på trening med sonenfolka :) Er en stund siden jeg sto opp nå da..hunden har fått tur osv..

Skrevet

Nettopp pakket opp nye tlf *sprette* Spiser frokost og vurderer om jeg skal ta bilen eller beina fatt til jobb (ja, det regner ennå ;))

U, hvilken endte du opp med? ;)

Menneh.. jeg har jo sendt meldinger med deg, jeg :)

Skrevet

Jeg har akkurat våkna! Ble sittende og tulle på sonen altfor lenge i natt... ;) Etterpå så jeg på en film jeg har sett før og kom på at han ble nykter, men mista armen :) og da gikk jeg og la meg før filmen var slutt! Nå er det tid for frokost! ;)

Skrevet

Ikke så lenge siden jeg spiste frokost. Skal vel ut i knallsola en tur nå :rolleyes:

I ettermiddag reiser jeg og Eso på hytta til Jostein og familien uti Roan, skal bli kjempekoselig å gå lange turer med Eso en annen plass enn på Støren :)

Skrevet

Hvordan klarer folk å være oppe klokken 05.00 om morgenen? :S

Jeg sitter her og har ikke dusja eller noenting men vurderer å ta meg en tur på leke plassen og trene vippe med Pito (er en sånn humpedisse der :) )

Skrevet

U, hvilken endte du opp med? ;)

Menneh.. jeg har jo sendt meldinger med deg, jeg :)

SE w810i. Tror det var det. En svart en i hvert fall.

Menneh ehh, hvorfor skal ikke jeg ha kunnet sende meldinger med deg? ;)

Skrevet

Det er enkelt å være våken klokka fem om morgenen, det er bare å ikke legge seg ;)

...å STÅ opp klokka fem, er en annen sak :)

Nå sitter jeg og koser meg med melk og jordbær på jobben ;)

Skrevet

Det er enkelt å være våken klokka fem om morgenen, det er bare å ikke legge seg ;)

...å STÅ opp klokka fem, er en annen sak :)

Nå sitter jeg og koser meg med melk og jordbær på jobben ;)

Det går fint an begge deler, både å være våken til/stå opp kl fem, kan bare ikke helt garantere for humøret. Tidlig på morgenen er egentlig den beste tiden på døgnet, verden har såvidt begynt å våkne og alt er stille. Savner å være A-menneske jeg...

Men altså: jordbær?!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...