Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Trondheim


M2d

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Hvorfor er det alltid glovarmt på disse utstillingene da? Ask var jo helt ferdig etter tre timer. Hehe

Selv om vi ikke stilte i dag, ble det en fin dag, med en overaskende vending. Oppdretteren til moren til ask hadde droppet nasjonaldag og spesial i oslo, og kommet til trondheim bare får å møte Ask. Hvorfor? jada, han vil muligens bruke gutten i avl! ;) Tispa har løpetid mot neste sommer/ høst, så jeg venter spent på om han velger å bruke Ask. Skrøt uhemmet, samenlignet med moren og bestemoren, og virket veldig intresert, bare det at han droppet buhundspesialen i oslo, og kom hit fra sørnorge bare for å se på han, beviser jo det! :huh:

Beklager nok en gang for at vi ødela en del for kjersti og taika ;) Skal ikke gjøre det i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hvorfor er det alltid glovarmt på disse utstillingene da? Ask var jo helt ferdig etter tre timer. Hehe

Selv om vi ikke stilte i dag, ble det en fin dag, med en overaskende vending. Oppdretteren til moren til ask hadde droppet nasjonaldag og spesial i oslo, og kommet til trondheim bare får å møte Ask. Hvorfor? jada, han vil muligens bruke gutten i avl! ;) Tispa har løpetid mot neste sommer/ høst, så jeg venter spent på om han velger å bruke Ask. Skrøt uhemmet, samenlignet med moren og bestemoren, og virket veldig intresert, bare det at han droppet buhundspesialen i oslo, og kom hit fra sørnorge bare for å se på han, beviser jo det! :huh:

Beklager nok en gang for at vi ødela en del for kjersti og taika ;) Skal ikke gjøre det i morgen!

Ikke bare Ask da..Caro også ;)

Meen, GRATULERER til Kine og Casper banana

Takk for at jeg fikk låne Mia, i barn og hund :P

Og ikke minst: Gratulerer til alle som er fornøyde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare Ask da..Caro også ;)

Meen, GRATULERER til Kine og Casper banana

Takk for at jeg fikk låne Mia, i barn og hund ;)

Og ikke minst: Gratulerer til alle som er fornøyde :huh:

Jada, caro også ;)

var kine og casper der? Jøss..fikk ikke med meg det..så jo en held del voffer som kunne vært casper, men tenkte ikke over det ;)

Hvordan gikk det i barn og hund da? :P

Men jeg vil ha resultateeer...( i resultatbørsen folkens..huskhusk.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

På vegne av hele forsamlingen (Meg, Ingvild stine og Kira) så beklager vi at vi ikke kom på treffene...

Kine: HiHi, jeg sto sammens med deg i butikken når du kjøpte noe..(Der hvor de hadde så billige doko godbiter :huh:)

Skal nok tøffe meg opp til og komme bortover i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, åsså ikke en eneste gratulasjon da gitt :huh:

Jeg og Kay var borte ved resultat tavla både klokka 10 og klokka 12, men var igjen de eneste sonisene ;)

Men blir det noe av det i morgen da?

Ja, det blir noe i morgen. Iallefall for min, Christine og Kjersti sin del. klokken tolv da eller? Var opptatt ved å se på kjente i ringen, altså glemte treffet helt. I morgen møter vi opp, lover ;)

SD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en liten svipptur innom, men må bare fortelle at jeg er suuuuperfornøyd!

Albin tok certet ;):huh:

Bilder og sånt kommer senere ;)

Jeg sto tilfeldigvis der akkurat da, og hørte jubelropene! Grattis!

(Tipper jeg står der og koper i bakgrunnen på alle bildene dere tok... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Møtte på mange kjente jeg :huh:

Og ingen skal klage over at vi ikke kom ved resultattavla i går altså...I dag var vi bare den vanlige "gjengen" og ingen andre.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto tilfeldigvis der akkurat da, og hørte jubelropene! Grattis!

(Tipper jeg står der og koper i bakgrunnen på alle bildene dere tok... )

Tuusen takk! :D

Visste du at det var Albin da du sto der da? Håper du er med på bildene får da får jeg kanskje vite hvordan du ser ut ;)

Er stooorfornøy i dag også jeg!

I dag var det nemlig Alma sin tur til å ta certet! :)

Albin stilte ikke i dag, noe vi angrer bittert på siden det bare var de Albin slo i går som var påmeldt.

Albin ble 2 beste hannhund i går, kun slått av en championhanne, og Alma ble 2 beste tispe i dag også kun slått av en champion. Den championtispa ble forøvrig bis 5 i går og bis 4 i dag.

Nå skal jeg legge inn en drøss med bilder fra helga, så de kommer vel på sonen i løpet av kvelden. :)

Beklager at vi ikke møtte opp til sonentreffet, men vi var opptatt med å se på amerikanerne. Ninni stilte der i dag og fikk hp og nr 4 i vinnerklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Mona, og til dere andre selvsagt :) Mona: Skal dere stille neste helg på Steinkjer?

Ja, er litt vanskelig egentlig å få til et sonetreff på utstillinger, folk er som regel opptatt med sitt til enhver tid. Men i dag møtte jeg iallefall opp :)

Jeg så og mange kjente, og noen fra sonen som kom langveisfra. Blant annet Kine Helen, så deg da du gikk i BIG-ringen :D

Fikk selv kjempe lyst å stille Kira i helgen, men må nok vente til neste helg. Forresten så gikk Kjersti (basset-eier) med Kira i barn og hund i går og Ingvild (wesminster) gikk med Kira i barn og hund i dag. Så da fikk hun jo prøvd seg litt i ringen - trening trenger vi :P

Igjen, gratulere til dere :P

EDIT: Mona, du tok bilder av hunden min på barn og hund jo :P Så gøy.. Fine bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, ser du fikk med bilder av stakkars Christine som fikk bryne seg på en Cocker med et plutselig anfall av seperasjonsangst (hun løp med nesa i bakken og leita etter matmor hun). :D Tror Mia bare hadde godt av å være sammen med Christine, men det spørs om Christine syntes det samme.. :) Huff, det var godt at hun fikk gått med Milo i dag da, de gikk jo kjempefint! :)

Ellers, grattis til alle som er fornøyde etter helgen!

Mia var enda litt for lubben, blått på lørdagen og rødt på søndagen, så vi var veeldig fornøyde med rødsløyfa vår og kritikken fra søndagen vi. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hi hi, ser du fikk med bilder av stakkars Christine som fikk bryne seg på en Cocker med et plutselig anfall av seperasjonsangst (hun løp med nesa i bakken og leita etter matmor hun). :P Tror Mia bare hadde godt av å være sammen med Christine, men det spørs om Christine syntes det samme.. :) Huff, det var godt at hun fikk gått med Milo i dag da, de gikk jo kjempefint! :D

Ellers, grattis til alle som er fornøyde etter helgen!

Mia var enda litt for lubben, blått på lørdagen og rødt på søndagen, så vi var veeldig fornøyde med rødsløyfa vår og kritikken fra søndagen vi. B)

HiHi, hadde det morsomt vi ;)

Flash: Jeg har maaange bilder hvor du ikke bare er bakgrunnstøy altså... Nydelig hund du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...