Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes du er kvalitetsfor ?


MonicaT

Recommended Posts

Syns for de selger i dyrebutikken kan regnes som kvalitetsfor, dvs; Hills, Eukanuba, RC, Olivers, Proplan osv. Regner også Vom og hundemat som et kvalitetsfor dette pga mye positiv omtale og egne svært gode erfaringer :)

Selv forer jeg 50/50 med Hills natures best og Vom og Hundemat...og hunden elsker det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: irriterer meg grønn over at alle mener at så lenge det ikke er kjøpt i dyrebutikker er ikke fòret bra nok! :) Friskies er faktisk utvikøet av veterinærer, og Lone star er et minst like bra for som RC! LS selger de forresten på de fleste dyrebutikker. Labb er et kjempebra fòr, og Olivers også. Hvor man kjøper fòret er så urelevant! hva som er i fòret er jo noe annet. For en hund som er allergisk mot kylling vil ikke kyllingfòr fungere, samma om det er RC eller Olivers. Det er faktisk hunden det går på!

Det som kjennetegner et kvalitetsfòr er hva hunden synns om det. Vi mennesker kan si hva vi vil, men det er ikke vi som eter det. Alikevell, med kun innholdsfortegnelse å gå etter, stempler vi fòr som dårlige. greit nok, men for enkelte hunder fungerer det kjempefint med et såkalt dårlig og nærmset helseskadelig pedigree eller friskies.

Schæferen Dingo nektet å ete tørrfor en periode. deet ble prøvd med både RC og alole de andre dyrebutikkforene. Bare for å prøve kjøpte eieren en sekk på Lidl. Joda, ikke bare åt Dingo igjenn, noen av problemene han hadde ble også mindre plagsomme.

tilbake til topic..

Egentlig skulle jo ikke hunder hatt tørre fòrkuler i det hele tatt. Det idèelle fòr er BARF osv. Naturlig, rå mat. Det tennene til hunden faktisk er laget for. Vil si at til og med boksmat, det være seg friskies eller troll eler alt annent, egentlig er mer egnet for hunden enn tørrfor.

Nok en gang..et kvalitetsfòr er et fòr som fungerer for din hund. For meg er det både Labb, olivers og Lone star. Det er de fòrene vi har prøvd. RC ville helt sikkert fungert, men hvorfor bruke masse penger på det, når vi får lone star til ca 250 pr.sekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forer toya på lidl foret, det opti dog, og pelsen hennes har blitt så fin, og det er like ingredienser som i RC maxi... så...

har jeg noen ganger litt vom i og bisken syntes det er NAMMIS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For og kunne se om ett for er bra eller ikke, vil jeg se innhold fortegnelse og resultater, ved og se flere hunder som blir fora på det. Opptaks evnen er også viktig. Det som er med dageligvare for er at det innholder veldig mye benrester for og fylleopp, dette tar ikke hunden opp, og derfor mere avføring.

Lone Star syntes jeg ikke er noe bra for. isåfall ikke den vanelige adulten, den har ett mye mindere næringsinnhold en andre kjente "kvalitets for". Jeg har sett hunder som har blitt fora på det, og det har ikke vært noen strålende resultater. Det er isåfall ikke noe for for en aktiv hund. Labb foret kjøpte vi da vi kjøpte Buffy siden det var hun fora på i valpekassa. Og Labb foret er jeg lagt i fra fornøyd med, hundene la ikke noe på seg av det, de ble heler tynn, mye avføring, og røyta veldig mye. Men dette kommer litt ann på fra hund til hund også, men har jo sett diskusjoner på hundesonen om flere folk som ikke har vært helt fornøyd.

Lidel foret Opti dog, er faktisk ett veldig godt for, det eneste som er med det er at det innholder en del salt.

Her har jeg også sett veldig gode resultater. det er rimelig koster 65 kr for 5 kg, og samenligner man royal canin adult og den, er innhold fortegnelsen nesten lik.

Nå bruker vi Pro Plan, og er stor fornøyde, det funker faktisk bedere på våre hunder en royal canin.

Men sånn er det jo ser hunden bra ut, er det lite og fast avøfing, og pelsen er blank og håravfalet er normalt og lite, så for hunden riktig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker fort om det er ett kvalitets for eller ikke... Første du kjenner det på er som regel lukta som jeg kjenner det på hverfall... Du kan se det på selve foret og... Ofte så er ''billig'' foret tørrere osv... Jeg syns det er viktig og ha ett kvalitets for pga at huden skal få i seg rett næringstoffer osv. Syns ett bra for bør ha ulike varianter ja til store og små samt ulike smaker osv. Selv så forer jeg med precept og så har jeg en gang i blandt litt cesar i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en reklame på TV nå om et "butikk"for. Lurer på om det er Pedegri Pal. Der graver bikkja som en gal for å komme til det som ligger under foret, akkuret som mine hvis jeg f.eks legger noen fiskekakebiter under kulene. Ikke akkurat bra reklame for foret, kanskje :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg er litt sånn at jeg ser på prisen jeg da. Betaler gjerne 400-500,- for å sikre meg god kvalitet på maten. Jeg tror liksom ikke at en sekk med fòr som koster 60,- kan være noe særlig bra for hunden..

Royal Canin, Eukanuba, Precept, Hills og Olivers er vel de kjente, store merkene som jeg stoler på. Og jeg ser det som en fordel om de har forskjellig typer fòr til forskjellige størrelser av hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du kjennetegner et kvalitetsfor ?

Bør et formerke ha ulike varianter ( for små, mellom og store hunder, valp, voksen og senior + ulike varianter av disse som kylling, lam etc ) Eller spiller ikke det noe rolle

Et kvalitetsfor er et fór som funker på bikkja. Gir god pels kvalitet, gir lite avføring (og minst mulig lukt), bikkja holder vekta uten å måtte sultes, bikkja liker det osv...

Jeg har vel alltid vært litt sånn at jeg tror pris og kvalitet henger sammen, jo dyrere jo bedre liksom... :)

Brukte tidligere Eukanuba når han var valp, men ble tipset om et billig, bra fór som ble levert på døra når han skulle gå over til voksenfór. Litt skeptisk var jeg, særlig siden jeg ikke hadde hørt om det, og det kun var 3 forskjellige typer (skilte verken mellom str eller alder). Men jeg tenkte at det ikke skader å prøve.

Det funket fint det, bikkja ble blank og fin i pelsen, og ikke minst spiste han med god apetitt, og var nøye med å si fra når det var tid for mat (tidligere en smule matvegrer). Etter ca ett halvt års bruk, kom våren og røyting. Han røytet noe forferdelig, og ble aldri ferdig. Pelsen har aldri vært så "død" og han så rett og slett ikke bra ut.

Bestemte meg derfor for å bytte igjen, denne gang til Proplan med laks, og du verden.... For min hund er dette i hvert fall ett kvalitetsfór. Etter kort tid sluttet røytingen, og jeg ser nå at han faktisk ikke var blank i pelsen tidligere, i forhold til hvordan han er nå... KJempefornøyd!

Aller helst ville jeg fóret rått, men med en liten toroms leilighet uten plass til annet enn et kombiskap er ikke det så enkelt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kvalitetsfor er et fór som funker på bikkja. Gir god pels kvalitet, gir lite avføring (og minst mulig lukt), bikkja holder vekta uten å måtte sultes, bikkja liker det osv...

Enig i det ja. Jeg syns ikke pris har så mye å si. Nå forer vi på et ganske billig for, men har ikke vært så fornøyd med tidligere for. Jeg visste ikke nøyaktig pris da jeg lette etter forhandler, men vi hadde fått det anbefalt av flere hundefolk som et bra for. Kan ikke si jeg angrer på det i ettertid, og prisen er vel mer som en bonus :) . Vi har ikke akkurat vært så nøye på pris, vi har tilogmed betalt rundt 600 for et spesialfor, og det er dyrt det - spesielt med en forholdsvis stor hund. Det viktigste for oss er hvordan det fungerer på hunden, og slik det er nå så fortsetter vi nok med det nåværende foret. I tillegg til flott pels å avføring, har Buster lagt på seg litt og han elsker det rett å slett. Han er i toppform hvertfall B)

Vi har prøvd et par tre andre merker på Buster, og vi har ikke vært like fornøyd med alle. Vi har prøvd labb, som var en stor suksess helt til vi begynte på voksenforet. Vi fikk da problemer med mye røyting, ekkel pels (som var på en måte klissete foran å tørr bak) og mye drit. Vi byttet så over til eukanuba, og i tillegg til dårlig pels gikk Buster ned i vekt, selv om vi økte formengden betraktelig. Vi har vært innom spesific og, det ene fungerte ganske bra men fortsatt for mye røyting og for vanskelig å få tak i, det andre var et opprettningsfor for pels og hudproblemer hvis jeg ikke husker feil. Det skulle iallefall ikke brukes over så fryktelig lang tid, om jeg ikke er helt på bærtur. Det fungerte hvertfall, og var vel verdt den litt småstive prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRIS - har ikke så mye med kvalitetsstempelet å gjøre. Særlig ikke da det for aktive hundefolk er mulig å få tak i det dyreste av det dyre til en meget overkommelig pris... (Og for en-hunds-eiere fortsatt bare er nakk om noen 10'ere i måneden i forskjell)

Et kvalitetsfôr har optimalt næringsinnhold, renere kjøttprodukter, produsert under strenge forhold, ikke inneholder hovedsakelig kornprodukter og funker bra på flesteparten av hunder.

At det har "ørti" forskjellige typer å velge i mellom betyr ikke nødvendigvis at det er så mye bedre enn annet. MEN, dersom andre innenfor samme rase (gjerne med flere hunder innenfor forskjellige alder/utviklingsstadier) bruker dette gjennom hundens oppvekst - ja DA kan man troligvis kalle det et kvalitetsfôr.

Om man selv velger å bruke billigste, billige varianten av mat som selges på dagligvareforretningene, ja - da kan man selvsagt også velge dette til hunden.

MEN, hvis man tror at topp idrettsutøvere kan spise "hva som helst" og likevel holde seg på toppen innenfor sin idrett - ja, da må man kanskje tenke litt om igjen...

Fôrprodusenter lager ikke billigere fôr BARE for å være snill med kundene sine... De tjerner selvsagt sine modige kroner på dette også. Så da sier det seg selv at inntjeningen må komme fra annet sted. Dette kan være bi-produkter fra kjøtt (som ikke kan brukes til noe annet), eller billigste konrsort for å få det til en ennå billigere penge...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kjennetegner et kvalitetsfòr er hva hunden synns om det. Vi mennesker kan si hva vi vil, men det er ikke vi som eter det

Nå ja... mine hunder ville nok påstått at sauemøkk, hestepærer og menneskeskit var kvalitetsfôr - de SYNES iallefall det er toppen av nammis - men om det er kvalitetesfôr er kanskje en annen sak :).

Jeg har ikke mye peiling på hva et fôr skal inneholde verken av ingredienser eller mengder av de ulike tingene, men jeg ser liksom mer på hvordan mine hunder BLIR av å spise det jeg gir dem. Jeg merker det godt på pelsen deres dersom det blir for dårlig. Da blir de litt matte i pelsen, pelsen blir mindre elastisk når jeg børster dem - og ikke minst: pelsen blir lettere flokete !

Hvordan man selv vurderer kvaliteten ut fra hvoran hundens avføring og pels blir, avhenger kanskje også av sammenligningsgrunnlaget. Min bedlington levde hele livet på Frolic han (han ble 11 år). Om noen hadde spurt meg om dette var bra, ville jeg sikkert sagt ja, han er jo fin i pelsen og frisk og rask han !! I dag ville jeg antakelig vurdert annerledes siden jeg har sett langt flere bedlingtons nå enn jeg hadde på den tiden, og har sett at han faktisk IKKE var spesielt bra i pelsen, veldig løs avføring hadde han også... men han FUNGERTE jo bra likevel liksom.

Første briarden min gikk på Flatazor de første par åra... jeg syntes det funka bra jeg - hun hadde jo en fin og velstelt pels... kanskje hadde den pelsen vært ENDA FINERE med et bedre for ? Jeg hadde ikke så mye å sammenligne med. Etter en periode på Hills (som faktisk funka bra), fikk hun forsøke Pedigree Pal. Etter bare et par uker merket jeg at pelsen ble sprø og flokete og lite spenstig. Dette ble ikke noe bedre selv om jeg fora på dette foret i flere måneder. Etter kort tid på Hills igjen, var pelsen "sitt gamle jeg".

Om pris og kvalitet henger sammen skal jeg ikke uttale meg om, men jeg tar liksom ikke sjansen på å fôre mine hunder på billig butikkfôr nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsfòr henger for meg sammen med ingrediensene i fòret. Brukes det "left overs" i kyllingfòret, som nebb, klør og fjær? (vanlig). Brukes det mye mais, som hunden ikke tar opp næring fra? Hvordan er balansen mellom vegetabilske og animalske proteiner? I mine øyne er de fleste veterinær- og dyrebutikkfòrene kvalitetsfòr, Men det er endel å plukke på med tanke på ingredienser her og. Nå bruker jeg Nutro choice, et fòr med smaksgaranti og garanti for forbedring av pels og hud, og som hverken inneholder left overs eller mais. Nutro bruker kun tørket, rent kjøtt. Veldig fornøyd, og hunden elsker det! Andre fòr jeg vil trekke frem som jeg synes er veldig gode fòr er V&H og Norwegian Polar. Dessuten- det aller ypperste- BARF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsfòr henger for meg sammen med ingrediensene i fòret. Brukes det "left overs" i kyllingfòret, som nebb, klør og fjær? (vanlig). Brukes det mye mais, som hunden ikke tar opp næring fra? Hvordan er balansen mellom vegetabilske og animalske proteiner? I mine øyne er de fleste veterinær- og dyrebutikkfòrene kvalitetsfòr, Men det er endel å plukke på med tanke på ingredienser her og. Nå bruker jeg Nutro choice, et fòr med smaksgaranti og garanti for forbedring av pels og hud, og som hverken inneholder left overs eller mais. Nutro bruker kun tørket, rent kjøtt. Veldig fornøyd, og hunden elsker det! Andre fòr jeg vil trekke frem som jeg synes er veldig gode fòr er V&H og Norwegian Polar. Dessuten- det aller ypperste- BARF.

Hvordan vet man dette ???

At det ikke inneholder left over og mais etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man dette ???

At det ikke inneholder left over og mais etc

Leser innholdsfortegnelsen :)

Innholder det mais så skal det stå i innholdsfortegnelsen. Og om det er leftovers så er det vel da det så fint :rolleyes: heter animalske produkter/biprodukter .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

OT: irriterer meg grønn over at alle mener at så lenge det ikke er kjøpt i dyrebutikker er ikke fòret bra nok! :) Friskies er faktisk utvikøet av veterinærer, og Lone star er et minst like bra for som RC! LS selger de forresten på de fleste dyrebutikker. Labb er et kjempebra fòr, og Olivers også. Hvor man kjøper fòret er så urelevant! hva som er i fòret er jo noe annet. For en hund som er allergisk mot kylling vil ikke kyllingfòr fungere, samma om det er RC eller Olivers. Det er faktisk hunden det går på!

Nåja, dette kan vi jo godt ta en diskusjon på.......

Det er ingen som vil motsi deg når man påstår at mange hunder funker på Friskies, Frolic og Lone Star - men at det er av samme kvalitet som RC? DET må du dra lenger ut på landet med.

Billigfôrene - inkludert LABB inneholder EKSTREMT mye korn, LABB er mer grisemat enn hundemat - og inneholder ikke en eneste kjøttbit - kun kyllingmel og andre melprodukter, hvilket vil si at det rett og slett inneholder SØPPEL - det er ikke engang i nærheten av middagsrester.............

Olivers er sikkert ett helt ok fôr, men det funker sikkert ikke for alle.

Og det er en kjensgjerning at det Susanne skriver er ett FAKTUM - en toppidrettsutøver kan ikke spise hva h*n vil og kjempe i toppen. Der må dietten være nøye sammensatt og inneholde kvalitetsprodukter.

Jeg vil anta at det er det samme for hund. Mine hunder ville elsket å leve på kun tørt brød, men jeg ville vel neppe kalle det kvalitetsfôr av den grunn liksom.

Jeg har opp gjennom forsøkt mye slags fôr til mine hunder, Flatazor, Eukanuba, Hills, ProPlan, Kronen og RC - og det har blitt klart for meg at også produksjonslandet har noe å si - for ProPlan var helt supert på våre hunder inntill produksjonen ble flyttet til Italia - da begynte fôret å lukte ekkelt når du åpnet sekken og hundene fungerte ikke så bra lenger.

Flatazor var jeg superfornøyd med, men grunnet mye tull med importøren ble det håpløst å få tak i så da byttet jeg til Eukanuba - dette medførte kløe hos mine hunder, Kronen funka ikke - de siste årene har vi fôret med RC og vært fornøyd.

Vi bytter nå snart til Flatazor igjen - så får vi prøve å se om det funker like bra nå som før - og jeg bytter faktisk fordi foret er så ekstremt mye billigere enn RC - faktisk en forskjell på 12 kroner pr. kilo inkludert rabatter. Og det betyr faktisk en reduksjon på de månedlige fôrkostnadene her i huset på ca. 1500 kroner - altså kr 18000,- på årsbasis.

Jeg håper Flatazor fortsatt er ett kvalitetsfôr på høyde med de beste........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Nutro Choice (Breeders Choice) Belgerpia? Dette fôret har smaksgaranti, og garanterer for bedre pelskvalitet og hud. Det baserer ikke proteininnholdet sitt på mais eller korn, og inneholder ikke animalske biprodukter som kyllingfjær, klør eller nebb, kun tørket kjøtt. Jeg er iallefall veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd Nutro Choice (Breeders Choice) Belgerpia? Dette fôret har smaksgaranti, og garanterer for bedre pelskvalitet og hud. Det baserer ikke proteininnholdet sitt på mais eller korn, og inneholder ikke animalske biprodukter som kyllingfjær, klør eller nebb, kun tørket kjøtt. Jeg er iallefall veldig fornøyd!

Ikke at dette var til meg, men hvem fører dette fôret? Har nemlig ikke hørt om det før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at dette var til meg, men hvem fører dette fôret? Har nemlig ikke hørt om det før...

Det er den svenske leverandøren Gibbon som leverer foret. Ikke forveksl Nutro Choice med Nutro Nuggets, det er ikke det samme (og et elendig fòr). Det er ikke SÅ stort i Norge enda, et par dyrebutikker fører det i rogaland, ellers vet jeg ikke. Noen av Nutrovariantene ligger på førsteplass i USA, bl.a Lam&Ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Prøvd Nutro Choice (Breeders Choice) Belgerpia? Dette fôret har smaksgaranti, og garanterer for bedre pelskvalitet og hud. Det baserer ikke proteininnholdet sitt på mais eller korn, og inneholder ikke animalske biprodukter som kyllingfjær, klør eller nebb, kun tørket kjøtt. Jeg er iallefall veldig fornøyd!

Nei, ikke noe annet enn en femkilos som en av bikkjene vant for en tid tilbake.

For oss så handler det også litt om pris og tilgjengelighet også. Jeg er forøvrig litt motstander av å bytte bare for å bytte - Flatazor vet jeg funker - har gjort i alle fall, så da forsøker vi det ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Hadde noen spurt meg den gangen Gubbelille var ung, ville jeg svart at det foret han gadd å spise, var kvalitetsfor.. Han var periode-anorektiker, så for meg så var det ett fett hvor det ble kjøpt og hva det kosta, så lenge han spiste det..

Herverket funka supert på Olivers, han var fin i pelsen, hadde bra poter og nesten ikke tannstein, lite i den "lille sorte" (som er en helt annen ting i hundeverden enn det det er i moteverden.. hehe)

Zarten derimot, syns ikke noe særlig om Olivers, så da bytta vi til RC.. Som han har funka veldig bra på, inntil han ble kastrert tror jeg? Han promper som om noe har dødd i han, og han bæsjer 4 ganger om dagen selv om han bare får 2 måltider i døgnet.. <_< frk. Dinersen derimot, funker veldig bra på RC, trenger ikke rare mengden (jeg syns hun får veldig lite, men det kan være fordi Zarten får over dobbelt så mye? Men han er jo en smaaaaal hund, så jeg burde jo ikke sammenligne de to - hun har jo tross alt kropp, og ikke bare bein.. hehe) og bæsjer bare en gang (hun er jo utrolig vakker, så pels og poter er selvsagt bra! hehe)

- Men jeg håper jeg finner et for Zarten funker bedre på, for skal han fise sånn som han gjør nå, kommer jeg til å dø en natt av forgiftning eller noe ;)

Jeg har sett hunder som fores på foret til Europris, med skinnende sort pels og hvite fine tenner (mye tannstein kan komme av foret), og det er et for jeg ikke hadde vurdert til mine hunder engang (det må liksom være dårlig når det kjøpes DER og ikke i en "ordentlig" butikk, sant?), jeg har hørt rykter om at noen hunder funker bedre på Labb enn noe annet og.. Så for de hundene, så er det vel kvalitetsfor da?

For meg er kvalitetsfor først og fremst et for hunden spiser, deretter er det bra om hunden holder vekta uten å måtte få store mengder som allikevel havner i bæsjeposen, samt at pelsen, poter og tenner ser bra ut.. Prisen er ikke så viktig, selv om JEG foretrekker at det ikke koster skjorta.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Labb på første bikkja jeg hadde.Funka supert. Han var passe størrelse,blank og fin++.Da jeg fikk Yaris fortsatte jeg med Labb,men det gikk ikke bra! Han ble stygg i pelsen,bærsja 10 ganger(helt sant!) om dagen.

Bytta til Royal Canin,som han røyta fælt ac.bytta til Iams som ham ble så dårlig av at han var sjul i mange uker etterpå,før vi fant "vårt" for. Eukanuba Lam og Ris. Det er det eneste av de forene vi har prøvd som han funker bra på.Men det må være lam og ris ellers blir magen dårlig <_<

Har brukt Royal Canin Maxi på Emma å det og Eukanuba har jeg alltid tenkt på ssom kvalitetsfor. Men nå har Emma begynt å bli dårlig av Royal,mister masse pels,så nå har vi begynt på Precept,som funker supert for henne,så tror det komer helt ann på hunden jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Brukt Labb på første bikkja jeg hadde.Funka supert. Han var passe størrelse,blank og fin++.Da jeg fikk Yaris fortsatte jeg med Labb,men det gikk ikke bra! Han ble stygg i pelsen,bærsja 10 ganger(helt sant!) om dagen.

Bytta til Royal Canin,som han røyta fælt ac.bytta til Iams som ham ble så dårlig av at han var sjul i mange uker etterpå,før vi fant "vårt" for. Eukanuba Lam og Ris. Det er det eneste av de forene vi har prøvd som han funker bra på.Men det må være lam og ris ellers blir magen dårlig <_<

Har brukt Royal Canin Maxi på Emma å det og Eukanuba har jeg alltid tenkt på ssom kvalitetsfor. Men nå har Emma begynt å bli dårlig av Royal,mister masse pels,så nå har vi begynt på Precept,som funker supert for henne,så tror det komer helt ann på hunden jeg!

Vel, her i huset er altså definisjonen av kvalitetsfôr ett fôr som funker på alle seks hundene - dvs. det er helt UAKTUELT å bruke 6 forskjellige fôrtyper - så det fôret som alle funker på er etter min mening det beste foret. Pr. dags dato er det RC medium adult - det får alle, og alle er i tipp topp kondisjon - ergo er det for meg ett kvalitetsfôr. Eukanuba - er i mitt hus ikke ett kvalitetsfôr for det tåler ikke to av bikkjene. ProPlan funker alle på - men det er ikke optimalt.

Joda - jeg kan bruke juniorfor og valpefor osv. men alt skal være av samme merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...