Gå til innhold
Hundesonen.no

Sutretråd!


ida

Recommended Posts

:) I dag var vi ute så lenge vi orket før myggen ble for innpåsliten. Men her inne er det jo så varmt at det bare er å gi opp å sove! Syns egentlig det er deilig med sommer og varme, men det er litt kjedelig om natten! Det er jo ingen morsomme krangletråder på hundesonen, engang!

Min helt nye hobby: Flytte bilder fra kamera til datan og derfra til et fotoprogram og derfra til hundesonen, har jo også begrenset varighet! Jeg kan jo ikke legge ut alle 150 bildene jeg har tatt, bare for å ha noe å gjøre :) ! Selvom jeg er sikker på at alle dere ville elsket å se på halve hundekropper og dattern min som lager grimaser på bussen! ;)

Er det noen som kan krangle litt her inne, kanskje, sånn bittelitt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, huff da. :\

Var en litt morsom episode i går når det gjelder varmen:

Jeg og søsteren min deler hybelen i kjelleren, og sover der nede. Opp en trapp og gjennom en gang og inn på et soverom sover foreldrene mine, og hunden vår. I går natt var det veldig varmt og alle dører stod oppe fra soverommet og ned i hybelen. Likevel var det fortsatt ganske varmt, noe hunden ikke var så begeistret for. Han gikk da ned i kjelleren, og inn i hybelen og inn på søsteren min sitt rom, og la seg der. For der var det litt kjøligere. Og han må ha vært ganske varm for å ha lagt seg der, for ellers holder han seg helst i nærheten av moren min, og skal ligge ved siden av henne om natten (I korg). ;P

Selv har jeg ikke merket så mye til varmen om natten, da jeg som nevnt sover i kjelleren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varme er en pest og en plage om natten ja.

Hva skal jeg si da som har sovet med vinduet på gløtt i hele vinter også kommer denne hetebølgen om sommeren(jeg kreperer snart av den varmen om nettene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere KLAGER på VARMEN:o

fy skamme dere*

jeg er så dødsmisunnelig ass. tenk på oss som har det kalt liksom vi hardet ikke sæli gøy liksom ;)

vi har hatt kun 11 grader på det varmeste:'(

jeg vil ha SOL!

*slettet innlegg pga dobbelposting, mod. aya*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genservær og pøsregn her, bare vær snill ellers sender vi det østover ;)

Eyh, ikke overdriv dah! Jeg gikk iaf med en topp i det minste.. (selv om jakken lå i bilen, just in case). Er jo dødsdeilig når det regner og vi fremdeles har sommertemperaturen! Får en til å løpe ut i gatene om natten og plaske vilt mens man hyler... Kremt.. neida, det har jeg seff aldri gjort... hehe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyh, ikke overdriv dah! Jeg gikk iaf med en topp i det minste.. (selv om jakken lå i bilen, just in case). Er jo dødsdeilig når det regner og vi fremdeles har sommertemperaturen! Får en til å løpe ut i gatene om natten og plaske vilt mens man hyler... Kremt.. neida, det har jeg seff aldri gjort... hehe... ;)

Overdriv?

Jeg så ut som en vrengt katte etter jeg red i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare en våt flekk igjen av meg <_< hehe kokvarmt både om dagen å natta slipper aldri unna

jaja bortsett fra det er det bare en ting jeg vil si: jeg vil ha torden! så det gnistrer og huset rister B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuuuhu! *hoppesprettedanse* banana

Varmen er borte! :angry: :( Nå kan jeg som er gravid og leve litt!! :P

Har ikke sovet på mange døgn, og har bare sittet inne og pesa foran vifta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifte er tingen! Må si det er litt kjipt å ikke kunne ta seg en pause fra varmen uten å ty til vifte men men. Nå har regnet kommet tilbake og bra er det også...for laksen. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...