Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor akkurat DET nicket?

Marianne&Java

Recommended Posts

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Selv om mange andre nok trur nicket er navnet te bikkja, så er det feil, det er nemlig mitt navn.

Grunn for valget: forumet er ikke anonymt, og da vil jeg ikke ødelegge andre nick jeg har på nett.

Skrevet

Mitt første navn her på sonen var: Kaisa..

Vet ikke hvorfor det er det navnet jeg hadde? :D

Cairnkaisa: Det er fordi navnet til hunden min er Kaisa, og fordi hun er en cairn terrier.

Skrevet

Er vant til et forum der man må registrere seg med ekte navn, og syntes egentlig det er et fint konsept, derfor ble det det + hundens navn :)

Skrevet
Er vant til et forum der man må registrere seg med ekte navn, og syntes egentlig det er et fint konsept, derfor ble det det + hundens navn :)

Her og. Marit --> Meg, Dina---> snutesnuppa

Skrevet

Jeg heter Synnøve. :) Men egentlig ville jeg hete Synnis (det var opptatt)...

Jeg heter egentlig Synnøve, men mammen min har alltid kalt meg for slike tullenavn.. Resten av familiens favoritt var Synnikken :)

Så jeg ble jo kalt det, alltid. Nå sier Mams og paps kun Synnøve når "det er noe gale pågang" :)

Ellers så tok det av i russetiden, og nå kaller de fleste vennene mine meg også for Synnikken.. :)

Jeg har også blitt kalt Synnikken av pappa noen ganger. :D

Skrevet

Vel, jeg heter Tone Sofie. Men når jeg startet her med Tone Sofie som nick var det folk som ikke leste nicket helt, og da ble det Tante Sofie. Skiftet da til Tone S :)

Skrevet

Hmm. litt rart det at man finner et nick som man alltid bruker. Mange tror at jeg heter Isabelle, men det gjør jeg ikke. Jeg heter Hanne og det er verdens kjedeligste navn :icon_confused:

Izziebelle er inspirert av Izzie fra Grey's anatomy også elsker jeg alle navn som slutter på belle/bella. katta mi heter også bella sånn btw.. hehe.

Skrevet

-Ingvild-: Fordi jeg var lei av mitt forrige nick ("wesminster" - som jeg hadde brukt i over fem år på forskjellige steder uten at det egentlig lå noe som helst bak det), og ønsket å ha navnet mitt i stedet, men det var opptatt, så da ble det med bindestreker på hver side.

Skrevet

ja kaller meg Armagnac (Glazier's Armagnac) fordi det er den gromeste og goeste hesten jeg noen sinne har vært borti :rofl: og det er ikke noe vanelig navn, så er som regel et nick som går greit på de fleste forum :icon_confused: kaller meg det på de fleste stedene jeg er :lol:

Skrevet

Tidligere Roya87, fordi bikkja het Roya, og jeg er født i 87, bruker det nicket flere steder. Men så fant jeg ut at jeg ville ha noe annet, og Nowisclee er noe jeg fant på på dragcave-siden(den med eggene), og syns det var fint, så da ble det det. :icon_confused:

Skrevet

Tidligere nicket (Zufy) var bare fordi jeg brukte det som nick de fleste steder på nettet.

Nåværende nick fordi jeg syntes det var på tide med en forandring, men bare "Tina" var opptatt. Dermed ble det JailyTina. :|

Skrevet
Tidligere Roya87, fordi bikkja het Roya, og jeg er født i 87, bruker det nicket flere steder. Men så fant jeg ut at jeg ville ha noe annet, og Nowisclee er noe jeg fant på på dragcave-siden(den med eggene), og syns det var fint, så da ble det det. :|

Hvordan uttaler man Nowsiclee egentlig? Naosikli? :|

Skrevet
:) Da jeg laget dette nicket ,som jeg bruker på mange forum,hadde jeg en sønn som heter Michael ,derfor Micamor. Siden den gang har vi fått en sønn til,men orker ikke endre nicket mitt :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...