Gå til innhold
Hundesonen.no

Den egentlige grunnen til at hunden angriper sin eier?

Yodel

Recommended Posts

Tja... Det ser jo ikke ut som om de lider noen nød, men det er vel litt mye "dilldall". De var jo skrekkelig søte, da. Om ikke annet.

Synes særlig Ridgen var stilig. Det midterste hodet virker vesentlig mer vennligsinnet enn de to på flankene... Eller er det bare meg? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Ridgen var knallbra da! :) Går ut i fra at folk ikke lufter hundene sine slik til vanlig...

Leon bruker klær han, mangler bare å få signert RBK skjorta si nå, så er han komplett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem i å kle ut bikkja når man har kledd ut seg selv også. Og heller ikke å kle opp hunden morsomt for å ta bilde av den. Hvem har ikke kledd på bikkja hettegenser og solbriller en gang i barndommen for å få til et knall blinkskudd? Det er da akkurat det samme, forskjellen er at i dag får man kostymer beregnet på hund, og før tok man det man hadde.

Men det å kle ut hunden på en måte som vil plage den, altså gi den ubehag, eller latterliggjøre den for så å vandre rundt med den så alle kan le av den eller kommentere på annet hvis, slik at en selv -eieren- får dekt sitt personlige oppmerksommhetsbehov...da blir det noe annet. Dèt er fysjom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er harmløs moro jeg. Tror jeg sparer sinnet mitt til jeg ser hundehold der hundene har det vondt.

Forsåvidt enig hvis det gjelder en spesiell anledning. Men å kle ut bikkja i div "kostymer" daglig, som ikke har noe annet formål enn å få oppmerksomhet, synes jeg er helt håpløst.

Men jeg synes faktisk dette har blitt mye bedre i det siste. En stund synes jeg det var dagligdags å se hunder i en eller annen fancy jakke e.l. (uansett vær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det andre bildet var knallbra, herlig gutt og herlig hund (har ingenting å gjøre med at jeg er nerdete fan av Harry Potter, absolutt ikke :o ).

Jeg er ikke for å dille og dolle med klær til hundene, utenom når det er nødvendig av forskjellige grunner. Men jeg ser poenget til Lunacop, at det er forskjell mellom å la hundene gå i klær til hverdags og å "pynte" dem opp en eller to ganger for å ta et komisk bilde og så av med klærne. Eller et fint "skjerf" til 17. mai og slikt. Det blir ikke helt det samme.

De fleste hunder lider vel ikke av å ha på seg en pyntegenser, men det er mer et etisk spørsmål synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hunder lider vel ikke av å ha på seg en pyntegenser, men det er mer et etisk spørsmål synes jeg.

Ja, men hundene lider som følge av den oppfattelsen av hundene som skapes. Oppfattelsen av at hunder er som babyer, som porselen, som kosedyr - alt annet enn hunder.

Alt for mange syns hunder i klær er søte. Jeg syns det er kvalmt å se folk dresse opp bikkja si slik de pleide å kle opp dukkene sine. Resultatet er at mange skaffer seg små plysjhunder - ikke fordi det er hund, men fordi det er levende vesner man kan stæsje opp. Omplasseringsantallet på chi har jo steget betraktelig, og det tror jeg bare er begynnelsen. Så lenge folk syns slike hundeklær er søte (nå tenker jeg ikke på Harry Potter effekter en sjelden gang, men kjoler og hettegensere), så vil folks holdninger til hund endres - og det er ikke til hundens beste. Langt ifra.

Syns ikke hundene ser særlig glade ut heller, spesielt ikke de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hundene lider som følge av den oppfattelsen av hundene som skapes. Oppfattelsen av at hunder er som babyer, som porselen, som kosedyr - alt annet enn hunder.

Alt for mange syns hunder i klær er søte. Jeg syns det er kvalmt å se folk dresse opp bikkja si slik de pleide å kle opp dukkene sine. Resultatet er at mange skaffer seg små plysjhunder - ikke fordi det er hund, men fordi det er levende vesner man kan stæsje opp. Omplasseringsantallet på chi har jo steget betraktelig, og det tror jeg bare er begynnelsen. Så lenge folk syns slike hundeklær er søte (nå tenker jeg ikke på Harry Potter effekter en sjelden gang, men kjoler og hettegensere), så vil folks holdninger til hund endres - og det er ikke til hundens beste. Langt ifra.

Jeg er helt enig med deg, det var akkurat dette jeg mente med at det er mer et etisk spørsmål. Har hørt om at noen leketøysbutikker har begynt å selge chihuahuakosedyr i motevesker. Altså sitter hundene i vesker i utstillingshylla. Du kan dessuten kjøpe tilhørende kjoler og pyntegjenstander. Kvalmende, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk denne på mail for noen mnd tilbake. Og det første som slo meg var "om jeg hadde sånn hundekostyme med 2ekstra hoder. sku jeg svarte meg gått ut på halloween :o " men liker ikke kle opp bikjer me masse tull da. Selvom dekken og refleksdekken går greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekken blir jo litt annerledes da, ettersom det brukes (som oftest) av praktiske grunner. Selv om hunden sikkert ikke merker så stor forskjell, så sender det ut litt andre signaler enn en pyntekjole eller noe i den duren gjør.

Skjønte det, jeg bare ville utdype hvorfor jeg var enig. :o

Åja, jeg var litt usikker på om du var enig eller ikke ser du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å kle opp hunden til Halloween og lignende. Og funksjonable dekken er helt OK, selv om de måtte se fancyschmancy ut. Men å kle opp hunder til daglig, uten at klærne har noen funksjon for hunden, det er bare helt lavmål.

Her er Azaar kledd opp i en lånt genser. Han er en sloughi, en mynderase fra Sahara. Vinteren her i Norge blir alfor kald for sloughis, så da er klær nødvendig. 2006.01.28_edit.jpg

Og når man attpåtil har ørebetennelse, må man ha skjerf på seg.

IMG_0031.0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...