Gå til innhold
Hundesonen.no

Å løpe i bokstaver


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Nerver kommer, nerven går, nervene til Christine kom fram i går :D

På en utstilling løper jo man i forskjellige bokstaver.

Hvordan bokstaver gjelder? og finnes det noen tips for hvordan man skal løpe de?

På forhand takk :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerver kommer, nerven går, nervene til Christine kom fram i går :D

På en utstilling løper jo man i forskjellige bokstaver.

Hvordan bokstaver gjelder? og finnes det noen tips for hvordan man skal løpe de?

På forhand takk :wacko:

Kva meiner du her...? Bokstaver på utstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Er ikke vondt ment, eller et forsøk på å være ekkel, men jeg forstår ikke hva du mener! Er dette noe du skal gjere i utstillingsringen? (har aldri hørt om sånt jeg :D )

Jepp :wacko:

Dommeren kan be deg om å løpe i den og den bokstaven, for å se hunden bedre...

Mona: Det er jo akuratt det jeg også lurer på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :wacko:

Dommeren kan be deg om å løpe i den og den bokstaven, for å se hunden bedre...

Mona: Det er jo akuratt det jeg også lurer på :D

Hm, det må være på andre raser enn schäfer i værtfall.. jaja, man lærer stadig noe nytt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, Kathrine skal prøve seg på forklaring ;P

Ikke bli overrasket om dere ikke forstår!

Jeg prøver meg på bokstaven L, hvis dommeren spør deg om og løpe i en L:

i195671192_78912.gif

Min flotte røde prikk er altså dommeren :D

Du løper fra dommeren med hunden på venstre side og følger L en, altså du er den sorte din hund den grønne, på slutten av L en snur du slik at du får hunden på høyre side og løper tilbake slik at du fortsatt skal være den sorte streken!

Haha, dårlig forklart, ikke sant? =/

EDIT: Ja, aldri opplevd det på vanlig ekstriør, og bare 1 gang på JH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så ofte man løper i bokstaver på en vanlig utstilling,men har fått inntrykk av at det skjer mye på juniorhandling.

Var dere ikke innom dette på handlerkurset etter at jeg hoppet av da? Er vel JH chris sikter til, siden hun skal være der. Må være umulig å løpe en F og E?! Merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så ofte man løper i bokstaver på en vanlig utstilling,men har fått inntrykk av at det skjer mye på juniorhandling.

Det stemmer. Man blir ikke bedt om å løpe bokstaver på eksteriørbedømming. Dette skjer kun under juniorhandling. Dette for å vise at du klarer "vendinger" og alltid klarer å ha hunden mellom deg og dommeren. Det er f.eks veldig vanlig å løpe en "T". Da løper du rett opp, til venstre, snur, går hele veien tilbake (forbi punktet du kom opp og like langt andre vei) snur igjen, og går ned samme vei du gikk opp. Vanskelig å skrive, best å vise :D

Spør en erfaren Junior handler, eller meld deg på kurs!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Altså..

Hva hender om jeg skal gå en E, får hunden på riktig side, men går en krøllete E da?

Er jo ikke alle som har orienteringssans heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hvis det blir setter i JH også så :)

Men ikke si det til noen <_<

Hva stiller folk i JH forresten?

Puddel :D

Skal kanskje stille saluki (Kira til Guro, som for øverig tok begge de små certene sine i helgen) på Bjerke også :lol: I hvertfall den ene dagen, så får vi se på den andre.. (skal snakke med noen puddel folk tror jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Puddel :D

Skal kanskje stille saluki (Kira til Guro, som for øverig tok begge de små certene sine i helgen) på Bjerke også :lol: I hvertfall den ene dagen, så får vi se på den andre.. (skal snakke med noen puddel folk tror jeg..)

Skal du på NKK Trondheim ? :D:)

Stiller Setter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...