Gå til innhold
Hundesonen.no

Blanding av Border Collie og Shepherd

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Så på tv2 torget at det var valper etter BC/shepherd til salgs.. Hvis eier/ oppdretter mener australian shepherd tror jeg kanskje de valpene vil trenge en smule mental stimulans og trening... hmm.. :D tror kanskje ikke jeg ville annonsert de til salgs på tv2 torget- er det ikke endel useriøse kjøpere der? Mener- aussie og BC= ingen førstegangs hund!

Skrevet
Så på tv2 torget at det var valper etter BC/shepherd til salgs.. Hvis eier/ oppdretter mener australian shepherd tror jeg kanskje de valpene vil trenge en smule mental stimulans og trening... hmm.. :D tror kanskje ikke jeg ville annonsert de til salgs på tv2 torget- er det ikke endel useriøse kjøpere der? Mener- aussie og BC= ingen førstegangs hund!

Kanskje det er Schæfer - German Shepherd?

Skrevet

kanskje, men da hadde man vel skrevet schäfer? tross alt er den rasen mer kjent.. Også så de igrunn ikke ut som de hadde veldig mye schäfer i seg! men kan jo såklart være det..

Guest Vicky
Skrevet

BC og Australian shepherd er ikke førstegangs hund. [-X Det finnes så mange useriøse oppdrettere........... :D

Skrevet

Hoho! For en Match! En familiehund som er max understimulert og som sikkert klatrer i gardinene og etter takrennene om dagen! Ser det for meg! :D

Skrevet
? Mener- aussie og BC= ingen førstegangs hund!

Jeg mener at en person kan ha disse rasene som førsegangs hund, hvis di kan mye om rasen og skjønner at de trenger mye stimulering.

Skrevet

Joda.. men jeg føler igrunn at tv2 torget er en litt useriøs annonseplass når det gjelder hundekjøpere- og aussie/bc er ikke en hund for impulskjøp! (ike det at noen hunder er det, men en bichon frisè har tross alt ikke like vondt av å lgge på sofaen mesteparten av dagen)

Skrevet

Border collie/Aussie kan være førstegangshund hvis noen foreks kan mye om rasen og har lyst å begynne med agility.

Blir jo ikke akkurat en superhund bare for den er blanding av BC og aussie.

Blir jo en hund som trenger like mye stimulering/mosjon som en Bc og Aussie.

Har aldri vert inne på tv2 torget..

Skrevet

Nei, har ikke det.. Joda, valpene kan jo få det beste fra begge raser, men har sett bøandinger (spes. gjeterhundblandinger) som på en måte får det "værste" fra begge foreldre; f.eks dobbelt så sterkt gjeterinnstinkt.. Og hvis du har sånne hunder mener jeg at du skal være enten veldig interessert eller ha endel erfaring..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Tispa har nå en jursvult også må fjerne livmor for så minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten så klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10år også 2 måneder så og si akkurat når operasjonen skjer nå pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun på råd også tips for så gjøre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg også har en valp på 4 mnd og vil gjøre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder så får valpen sosiale med andre hunder også får tispen fred fra valpen i kritiske perioden så litt spørsmålet blir dermed hvor lenge bør jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal få ro? Og hvordan bør jeg gjøre gode plasser for tispen som ikke er vært mye i bur før slik at ho får slappet av tiden etter operasjon? 
    • Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
    • Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...