Gå til innhold
Hundesonen.no

Blanding av Border Collie og Shepherd


Aya

Recommended Posts

Så på tv2 torget at det var valper etter BC/shepherd til salgs.. Hvis eier/ oppdretter mener australian shepherd tror jeg kanskje de valpene vil trenge en smule mental stimulans og trening... hmm.. :D tror kanskje ikke jeg ville annonsert de til salgs på tv2 torget- er det ikke endel useriøse kjøpere der? Mener- aussie og BC= ingen førstegangs hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på tv2 torget at det var valper etter BC/shepherd til salgs.. Hvis eier/ oppdretter mener australian shepherd tror jeg kanskje de valpene vil trenge en smule mental stimulans og trening... hmm.. :D tror kanskje ikke jeg ville annonsert de til salgs på tv2 torget- er det ikke endel useriøse kjøpere der? Mener- aussie og BC= ingen førstegangs hund!

Kanskje det er Schæfer - German Shepherd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje, men da hadde man vel skrevet schäfer? tross alt er den rasen mer kjent.. Også så de igrunn ikke ut som de hadde veldig mye schäfer i seg! men kan jo såklart være det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. men jeg føler igrunn at tv2 torget er en litt useriøs annonseplass når det gjelder hundekjøpere- og aussie/bc er ikke en hund for impulskjøp! (ike det at noen hunder er det, men en bichon frisè har tross alt ikke like vondt av å lgge på sofaen mesteparten av dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border collie/Aussie kan være førstegangshund hvis noen foreks kan mye om rasen og har lyst å begynne med agility.

Blir jo ikke akkurat en superhund bare for den er blanding av BC og aussie.

Blir jo en hund som trenger like mye stimulering/mosjon som en Bc og Aussie.

Har aldri vert inne på tv2 torget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke det.. Joda, valpene kan jo få det beste fra begge raser, men har sett bøandinger (spes. gjeterhundblandinger) som på en måte får det "værste" fra begge foreldre; f.eks dobbelt så sterkt gjeterinnstinkt.. Og hvis du har sånne hunder mener jeg at du skal være enten veldig interessert eller ha endel erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...