Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min drepte en kanin


Heidihj

Recommended Posts

Jeg hadde blitt sjokkert om Hera hadde drept et annet dyr. jeg klarer ikke å se for meg henne som et rovdyr som dreper. Ja klart, hunder er rovdyr med instinkter, men alikevel hadde jeg blitt sjokkert om hun hadde angrepet og gått inn for å drepe et dyr. Da hadde jeg nok sett på henne med andre øyne. Som fæle, onde, killer hunden Hera, istedet for lille søte, snille Hera :D

Huff, måtte ha vært en ekkel situasjon det der.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sjokkert om Hera hadde drept et annet dyr. jeg klarer ikke å se for meg henne som et rovdyr som dreper. Ja klart, hunder er rovdyr med instinkter, men alikevel hadde jeg blitt sjokkert om hun hadde angrepet og gått inn for å drepe et dyr. Da hadde jeg nok sett på henne med andre øyne. Som fæle, onde, killer hunden Hera, istedet for lille søte, snille Hera :D

Huff, måtte ha vært en ekkel situasjon det der.. ;)

Ingen av mine tidligere hunder, ville ha funnet på å kverke noe som helst. Tatra fordi hun var så veloppdragen, eller hva man skal kalle det, at et blikk fra meg var nok til at hun skjønte hva som var forventet. Bimbo bedlington ga opp jaktkarrieren etter at jeg forlot han i skogen, da han fulgte et rådyrtråkk i skogen og ikke kom på innkalling. Ikke noe stas å stå alene i skogen og vente på mamma som hadde blitt aldeles vekk i mellomtiden. Da var han vel et halvt år.

Disse to tollerdamene vi har nå, derimot... De har jaktinstinktet liggende rett under huden og skal jo ta fuglen pent over ryggen og bringe til meg. Dette er svært lite under min kontroll :P , og de skiller nok ikke så mye på kaniner, ender eller duer, heller. Ryggen knekkes når de tar dem, for skadeskutt fugl skal ikke lide. Hittil har det gått med en due og en kråke, men jeg ville aldri i livet hatt dem løs, eller med tilgang på kaniner, eller andre smådyr!

Det er jo ikke det at de er noen onde killer-hunder, men hunder med sterke instinkter som vi dessverre ikke har klart å få under kontroll! Retrivere har en sterk trang til å ta smådyr i munnen og det er ikke alltid så lurt for smådyret! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

An accident waiting to happend det der ja. Trist for kaninen da og elwira er sikkert veldig fornøyd med seg selv etter en suksessfull jakt.

Fornøyd ja! Hun var så stolt atte. Hun ble ikke veldig glad for at vi tok den fra hanne, så mye hun hadde strevd får få tak i den. Hun gikk rundt å bar den og var kjempe fornøyd med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...